Strona 1 z 1

stuki

: wt mar 16, 2010 15:29
autor: robert14-83
Witam.
od niedawna podczas jazdy pod górkę na wyższym biegu(z reguły pod większym obciążeniem) z silnika(chyba) wydobywają się metaliczne stuki. wyczytałem na forum że być może są to panewki.
jak mogę sprawdzić domowym sposobem czy to na pewno panewki stukają w silniku???

: wt mar 16, 2010 15:42
autor: agrala
sprawdz lepiej ustawienie zaplonu

: wt mar 16, 2010 15:46
autor: robert14-83
a co ma zapłon do metalicznych stuków???

: wt mar 16, 2010 15:50
autor: agrala
ja nie slysze tych stokow wiec moge sie nylic ale przy zle ustawionym zaplonie podczas duzego obciazenia moze wystapic spalnie stukowe i wtedy slychac takie stukanie
zeby sprawdzic panewki to musialbyc odkrecic miske i zobaczyc czy korbowody nie maja lozow na wale ale ja stawiam na zaplon

: wt mar 16, 2010 15:53
autor: robert14-83
czyli pasek mógł przeskoczyć???

: wt mar 16, 2010 20:56
autor: agrala
robert14-83 pisze:czyli pasek mógł przeskoczyć???
ja nic takiego nie pisalem
przedzej ci pasek przeskoczy na walku rozrzadu niz na kole od zaplonu
sprawdz ustawienie zaplonu to bedzie wiadomo

: wt mar 16, 2010 22:08
autor: dziejo
przyczyną licznych stuków bywa zazwyczaj układ rozrządu. stuki te mają bardzo różnorodny charakter, przy czym można odróżnić je od stuków sworznia tłokowego i tłoka po bardziej "matowym" zabarwieniu dźwięku, inaczej zróżnicowanej, większej częstotliwości, oraz zmienności odgłosów w miarę regulowania luzów zaworowych.
Objawem nadmiernych luzów w ułożyskowaniu stopy korbowodu są głuche stuki pojawiające się przede wszystkim w chwili gwałtownego zwiększenia lub zmniejszenia liczby obrotów i obciążenia silnika. Stuki te najłatwiej rozpoznać przy gwałtownym otwarciu i po chwili zamknięciu przepustnicy oraz związanym z tym przyspieszeniu i zwolnieniu obrotów silnika: Stuk powinien wyraźnie wystąpić w początkowym okresie przyspieszania obrotów oraz bezpośrednio po zamknięciu przepustnicy, w chwili zwalniania obrotów. W czasie jazdy, gdy silnik pracuje pod obciążeniem, stuk łożyska korbowego pojawia się przede wszystkim w chwili zwiększania otwarcia przepustnicy i przy wzroście obciążenia silnika.

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 21:09 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90594