Strona 1 z 1

Gaśnie p dodadniu gazu

: pn mar 15, 2010 22:27
autor: jib
Posiadam Golfika III 1,6 75 KM z 1993 r. z LPG Dzisiaj po dłuższej trasie coś mu odbiło. Przez 300 km nie sprawiał żadnych problemów , kiedy na 5 km przed celem zwolniłem i wcisnąłem sprzęgło i ponownie chcąc dodać gazu- samochód nie reagował , a po którejś próbie po prostu zgasł. I nie chciał odpalić, po przekręceniu kluczyka kręcił ale nie odpalał a kiedy przestawałem kręcić to tak jak by na chwile załapywał ale silnik nie zapalał. Po którejś próbie w końcu odpalił ale po nagłym dodaniu gazu gasł i wydawał lekki strzał , natomiast kiedy powoli dodawałem gazu do ok 1500 obrotów to później się wkręcał i i jechał ale na wysokich obrotach. Ale w końcu zgasł i nadal nie chce zapalić. Miałem podobny przypadek jakiś miesiąc temu tez w trasie , wyjąłem kable wysokiego napięcia i włożyłem ponownie i było ok . Tym razem zrobiłem to samo, zdjąłem kopułkę, sprawdziłem kable paliwo i gaz jest . Przypadek jest taki sam na gazie jak i na benzynie. Kopułka i palec są nowe, kable maja około pół roku i przez ten czas zrobiły około 4 tys km. świece tez wymieniłem .

Przypadek bardzo podobny to tego tematu , mój golfik również szarpie przy puszczeniu gazu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... daniu+gazu

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Może to wina przepustnicy ? Silniczka krokowego ?


Z góry dziękuje za odp. , i przepraszam ze tak chaotycznie napisałem ten post ale jestem zmęczony po jeździe w śnieżycy a potrzebuję samochodzik do pracy najlepiej jak najszybciej

: pn mar 15, 2010 22:43
autor: spawacz
Sonda padla...

: pn mar 15, 2010 22:52
autor: Młody90
w temacie jest napisane mKIII a twoj to MKII ? bo mozliwe ze sonda ale moze to byc rowniez przepustnica sterowana za pomocą linki przez pedał gazu - chociaz moge sie mylic

: pn mar 15, 2010 22:56
autor: spawacz
w tym silniku i 1,4 sonda tak wlsnie robi, w 1,8 2.0 owszem przepustnica.

: pn mar 15, 2010 23:09
autor: Młody90
sprawdzic zawsze mozna :bajer:

: pn mar 15, 2010 23:14
autor: jib
golfik III niedawno stałem się jego posiadaczem , przeglądam forum i stawiam na czujnik halla, czy sprawdzenie go w następujący sposób "czujnik halla w aparacie bardzo łatwo sprawdzić. Odkręcasz aparat (2 śrubki) .Na złączu przy aparacie jest tak : + 0 -
Do plusa podłączasz 12V do - masę i woltomierz między plus i 0 powoli obracasz aparatem i patrzysz co pokazuje woltomierz, powinno pokazywać zero voltów i ok 12v na przemian. Można to też sprawdzić na aucie tylko zdejmując aparat i wpinając się między 0 i + i obracając aparatem." jest skuteczne?

: pn mar 15, 2010 23:43
autor: spawacz
a ja bym to inaczej sprawdzil, najpierw zobacz czy miedzy + a masa auta jest napiecie , 0 to impuls na wzmacniacz iskry "-" to masa, miedzy 0 a + podlacz diode led z 400ohm opornikiem szeregowo, podczas krecenia rozrusznikem ma dioda migotac , to oznacza ze impulsy ida.

: pn mar 15, 2010 23:44
autor: Gawior
Ja miałem tak ( identycznie ) w Peugeocie 405 1.6i z gazem II generacji ( od sondy krokowy od gazu szwankował ) !!! Z tym że u mnie objawy te silniejsze były na gazie.
Winna była sonda.
Na paliwie do dzisiaj poszarpuje ale to chyba pompa paliwa nie domaga, albo wtrysk.
Ale to inne auto i może być coś innego. Jednakże ja od tego bym zaczął.

: śr mar 17, 2010 19:24
autor: jib
Problem został chyba rozwiązany ( dopiero zabrałem samochód od mechanika więc nie chcę zapeszać) , wymieniony został przekaźnik który steruje gazem i benzyną dodatkowo jakieś styki zostały przeczyszczone i na razie samochód jeździ

[ Dodano: 17 Mar 2010 19:23 ]
Jeszcze jedno pytanie , ponieważ pojawia się problem z odpalaniem na zimnym , wiec chyba musze zabrac sie za przeczyszczenie przypustnicy bo od strony elektryki wszystko jest ok . Na cos trzeba uwarzac albo zwrócić szczególną uwage ?

: czw mar 18, 2010 00:50
autor: spawacz
ciekawy mechanik, jak moze byc przekaznik od gazu, to nie TDI , ani nowe beznzyny, od pompy paliwa owszem , poprostu cos tylko posniedzialo typ odczyscil a ty za to zaplaciles...

: czw mar 18, 2010 17:49
autor: jib
Nie wiem, generalnie samochód jeździ, skończyły sie poszarpywania po puszczeniu gazu jedynie lekko sie przydusza przy około 1200 obrotów przy gwałtownym dodaniu gazu, ale raczej nie przeszkadza to wjeździe

: czw mar 18, 2010 17:55
autor: Gawior
Przekaźnik od gazu w sensie chyba chodziło o przekaźnik załączający elektromagnesy na przewodach gazowych, parowniku i elektronikę od gazu i drugi przekaźnik jest od odłączania paliwa.
Nie odłącza się pompy paliwowej na gazie !!! tylko sam wtrysk/wtryski, a paliwo cały czas płynie/przepływa przez wtrysk/wtryski i studzi.

: pt mar 19, 2010 00:59
autor: jib
Nie znam się aż tak , wiem tylko że miałem montowane takie urządzenie które wyłączna pompę paliwa kiedy jest na gazie. Jedna sie spaliła bo było mało benzyny w baku a cały czas chodziło dlatego gazownik polecił mi zamontować takie cudo ( jakieś 3 lata temu) i na razie jest ok.

: pt mar 19, 2010 10:28
autor: Gawior
Dla tego zawsze jest że powinno się mieć te minimum 10-15L w baku żeby właśnie pompy nie stopić :)
A pompy się nie powinno odłączać ( i dla tego tak prawie zawsze nie robią ) żeby wtrysk miał chłodzenie bo się "zarżnie". Niby nie pracuje, bo odłączony, ale od temp silnika itp. się mocno grzeje.

Spotkałem się z tym że ktoś montował pompę zewnętrzną. Ona studzi się powietrzem i paliwem przez nią płynącym, wtedy wystarczy mieć z 2L w baku :jezor: