Strona 1 z 1

[Vento 1.8 ABS 66kW] Obroty 2100-2200 i nie spadają - help

: pn gru 26, 2005 01:07
autor: vw_vw
Witajcie
Dziś zauważyłem coś dziwnego, silnik jak w tytule + instalacja gazu i po odpaleniu (benzyna) obroty zatrzymały się w granicach 2100-2200 i nie chciały zejść niżej. Ruszyłem (pierwszy bieg) i jakby zrobiło sie normalnie ale jak tlko wcisnąłem sprzęgło to znów wskoczyły na ponad 2000obr, wyłączyłem i włączyłem silnik i dale to samo. Wróciłem do garażu i odpiąłem klemę na 2min (silnik rozgrzał się trochę) Zapiąłem klemę i w drogę bo wszystko wróciło do normy. Dojechałem do celu, samochód postał na mrozie (-3st) ok 5h i po odpaleniu znów to samo. Odnosze wrażenie że zależy to od temperatury silnika. Efekt taki sam czy chodzi na LPG czy na benzynie.
Ostatnio wymieniony filtr powietrza a dzień przed tym akumulator.

Dzień wcześniej zalałem gazu (przede mną zalewał Poldek który po zalaniu nie chciał zapalić) Może to kwestia złej jakości gazu?

: pn gru 26, 2005 03:42
autor: SToRM
Jaka temperature wskazuje wskaznik na desce?
Jezeli glupoty to sparwdzilbym najpierw zolty czujnik w kruccu ktory idzie do glowicy, nastepnie wyczyscil bym silniczek krokowy..
Ewentualnie nieszczalna ta guma pod wtryskiem....

: wt gru 27, 2005 23:08
autor: vw_vw
wskazania tamperatury są ok - czyli jak zimny to wskazówka na samym dole
Dzis znajomy powiedział mi ze to może być raczej czujnik temperatury przez co komputer świruje ze ssaniem. Gdzie znajduje się ten czujnik i jak wygląda bo chciałbym go ewentualnie obejrzeć - a jeśli trzeba to i wymienić.

Jeśli macie w międzyczasie inne sugestie to chętnie wysłucham.

Pozdr
Michał

: śr gru 28, 2005 00:23
autor: marek85
Czujnik temperatury masz przy weżu który wychodzi z glowicy do chlodnicy (ten górny), do niego podlaczona jest taka kostka z 4 przewodami, dosyc łatwo powinienies to znalesc

: śr gru 28, 2005 00:54
autor: SToRM
vw_vw pisze:Dzis znajomy powiedział mi ze to może być raczej czujnik temperatury przez co komputer świruje ze ssaniem. Gdzie znajduje się ten czujnik i jak wygląda bo chciałbym go ewentualnie obejrzeć - a jeśli trzeba to i wymienić.

No wlasnie o nim pisalem :D Jest on cztero pinowy - dwa piny do ECU, dwa do wskaznika temperatury - dlatego pytalem czy nie swiruje..

: śr gru 28, 2005 01:28
autor: marekk
lub - co bardzo mozliwe-- "fachowcy" od gazu zle zaizolowali przeciecie przewodow od sondy lamda. mialem podobna przypadlosc w moim poprzednim aucie-- gdy bylo wilgotno obroty trzymaly sie kolo 2000. wystarczylo wyczyscic polaczenie i porzadnie zaizolowac