mk II 1.6 TD
: ndz gru 25, 2005 22:01
Problem polega na tym ze w zaleznosci jak samochod jest zaparkowany strasznie kopci na niebiesko (czyli olejem) przy zapalaniu.Gdy autko jest ustawione silnikiem w dol kopci strasznie ,prawie jak T55 a jesli silnik jest podniesiony do gory delikatnie tylko przykopci.
Autko wzasadzie oleju nie bieze(wszystko jest w normie)Podejrzwam ze co jest uszkodzone w turbinie(byc moze w stanie spoczynku walek turbiny opada i olej dostaje sie do kolektora wydechowego i wzaleznosci jak samochod jest ustawiony zlewa sie do glowicy lub bezposrednio do ukladu wydechowego)Mysle ze jesli byly uszkodzone pierscienie lub uszczelniacze na zaworach to kopcil by non stop a on tylko przykopci przy zapaleniu i gora jasz sie lekko rozgrzeje lub az przepali caly ten olej.Pozniej wszystko jest ok.Po uruchomieniu silnika gdy doda sie gazu i patrze na obrotomierz to widac ze turbina wlancza sie dopiero przy okolo 2200 obr/min a po chwili(kiedy dodam pare razy gazu) turbina wlancza sie normalnie czyli okolo 1700 obr/min Wydaje mi sie ze jest to uszkodzona turbina
Jesli ktos z was spotkal sie z podobna usterka prosze o jakies podpowiedzi
Jesli jest opcja zastosowania wiekszej turbiny bez przerobek(lub minimalnych)rowniez prosze o pomoc
dziekuje
P.S. Problem dotyczy golfa II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem oznaczenie silnika 1V
Wiem ze ten silnik nie nalezy w kategori diesla do najmocniejszych ale autko naprawde chodzi super ,ma bardzo specificzna prace silnika(zblizona do TDI) i jest bardzo zywe
Autko kupilem juz takie ,kontaktowalem sie z poprzednimi uzytkownikami samochodu ale kazdy z nich twierdzi ze nie przerabial nic w silniku. Ja sadze inaczej, w silniku napewno bylo cos robione tylko niewiem co
Autko wzasadzie oleju nie bieze(wszystko jest w normie)Podejrzwam ze co jest uszkodzone w turbinie(byc moze w stanie spoczynku walek turbiny opada i olej dostaje sie do kolektora wydechowego i wzaleznosci jak samochod jest ustawiony zlewa sie do glowicy lub bezposrednio do ukladu wydechowego)Mysle ze jesli byly uszkodzone pierscienie lub uszczelniacze na zaworach to kopcil by non stop a on tylko przykopci przy zapaleniu i gora jasz sie lekko rozgrzeje lub az przepali caly ten olej.Pozniej wszystko jest ok.Po uruchomieniu silnika gdy doda sie gazu i patrze na obrotomierz to widac ze turbina wlancza sie dopiero przy okolo 2200 obr/min a po chwili(kiedy dodam pare razy gazu) turbina wlancza sie normalnie czyli okolo 1700 obr/min Wydaje mi sie ze jest to uszkodzona turbina
Jesli ktos z was spotkal sie z podobna usterka prosze o jakies podpowiedzi
Jesli jest opcja zastosowania wiekszej turbiny bez przerobek(lub minimalnych)rowniez prosze o pomoc
dziekuje
P.S. Problem dotyczy golfa II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem oznaczenie silnika 1V
Wiem ze ten silnik nie nalezy w kategori diesla do najmocniejszych ale autko naprawde chodzi super ,ma bardzo specificzna prace silnika(zblizona do TDI) i jest bardzo zywe
Autko kupilem juz takie ,kontaktowalem sie z poprzednimi uzytkownikami samochodu ale kazdy z nich twierdzi ze nie przerabial nic w silniku. Ja sadze inaczej, w silniku napewno bylo cos robione tylko niewiem co