kasowanie/zanikanie pamięci licznika tymczasowego, zegarka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

twigel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:00
Lokalizacja: Paczków

kasowanie/zanikanie pamięci licznika tymczasowego, zegarka

Post autor: twigel » ndz mar 14, 2010 11:04

witam

tak jak w temacie, po każdym wyłączeniu zapłonu kasuje się godzina i przebieg tymczasowy i wszystkie info z BC, sprawdzałem bezpiecznik po kolei i wszystkie są ok, chyba że brakuje mi jednego jakiegoś tylko którego, a może jakieś inne sugestie co sprawdzić? dzięki z góry za ewentualna pomoc
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 11:10 przez twigel, łącznie zmieniany 1 raz.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz mar 14, 2010 11:55

twigel,
kasuje sie jak krecisz silnikiem czy jak tylko wlaczasz zaplon?
zwarci sie gdzies musi robic i rozlacza, albo bierze caly prad, zauwaz czy np podczas kasowania licznika gasnie swiatlo w srodku i inne zrodla pradu


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

twigel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:00
Lokalizacja: Paczków

Post autor: twigel » ndz mar 14, 2010 14:26

kasowanie nie jest na pewno wynikiem spadku napięcia podczas uruchamiania silnika, wystarczy ze przekręcę zapłon w pozycje kontrolek ustawie zegarek, wyłączę zapłon, włączę ponownie w pozycje kontrolek i już jest godzina 0:00 i przebieg tymczasowy 0.0, na mój gust brakuje gdzieś plusa od podtrzymania pamięci licznika. tylko teraz pytanie o przyczynę, może to być spalony bezpiecznik albo inna usterka, jakbym wiedział na którym pinie do licznika wchodzi plus do podtrzymania pamięci to bym mu zrobił osobne zasilanie o ile to jest przyczyną



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz mar 14, 2010 23:20

twigel,
a moze kostka stacyjki?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » pn mar 15, 2010 11:33

A jak wylaczysz zaplon to dziala zegarek i kilometry? tzn. czy sa cyferki jak kluczyka nie ma w stacyjce? Bo akurat nie wiem czy ktos z was wie ze zegary sa podwojnie zasilane . zasialnie potrzymujace to wlasnie zegarek i kilometry , w glowne to kontroliki i reszta funkcji w tym zegarek i KM , to 1 -we ma bezpiecznik io jak sie spali to tak bedzie jak masz, 2 jest glowne bezposrednio po zaplonie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn mar 15, 2010 12:31

na dobry początek potrzeba diagnoza VAG-iem pod kątem ewentualnego błędu



Luke1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 11:10
Lokalizacja: Bray, Irlandia

Post autor: Luke1981 » czw mar 25, 2010 19:39

ha! to ja sie podepne pod ten temat...
mialem problem z rozrusznikiem, przetarty ten amly kabelek czerwony co dochodzi do elektromagnesu, no wiec naprawilem i odpala jak trza...
az tu nagle po godzinie nie kreci, tak jakby nie mial sily akumulator...
do tego wszystkiego zaczely wariowac kontrolki na zegarach, klikaja i dochodzi jakies pykanie z okolic stacyjki i bezpiecznikow...
jak przekrece kluczyk w stacyjce to swiatlo gasnie, kontrolki tez i kompletna cisza, jak wlacze swiatla znowu pyka i miga na zegarach...
nawet bez kluczyka w stacyjce po nacisnieciu hamulca cos stuka i pyka spod tych zegarow
czy moglem spowodowac jakies zwarcie? nic poza wtyczka do elektromagnesu nie ruszalem... czy moze akumulator slaby?!
help!!!



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw mar 25, 2010 20:45

Najpierw Kolego naładuj dobrze akumulator, może padł przy próbach. Gdyby nadal się to działo - sprawdzanie według porad na forum: "ucieka prąd", "gubi prąd" czy coś w tym stylu..



Luke1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 11:10
Lokalizacja: Bray, Irlandia

Post autor: Luke1981 » pt mar 26, 2010 00:44

wczesniej, a posiadam ten samochod pol roku, nigdy nie gubil czy tez nie uciekal mu prad, wiec raczej akumulator pozostaje :grrr:
dzieki za doradztwo :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 203 gości