Strona 1 z 1

spalanie stukowe 2,0 ADY MKIII

: ndz gru 25, 2005 00:33
autor: jizu
wyglada ze na wolnych obrotach co kilka sekund mam ten objaw
- obroty nie skacza ale wyraznie czuc jak by jeden cylinder "wypadal"
wymienilem juz wszystko swiece,kopulke,palec,przewody
co z tym zrobic
i co jest przyczyna spalania stukowego ?

: ndz gru 25, 2005 12:55
autor: homsky
jizu pisze:co jest przyczyna spalania stukowego ?
przyczyn spalania stukowego jest kilka:
- słabej jakości paliwo (za mała liczba oktanowa)
- za wczesny zapłon
- przegrzany silnik
- zła wartość cieplna świecy zapłonowej (swieca za bardzo sie rozgrzewa)
- nagary w komorze spalania, które po nagrzaniu silnika rozgrzewaja się i powodują samozapłon paliwa.
- tuning silnika (podniesienie stopnia sprężania czyli planowanie głowicy)

Przyczyny ułozyłem pokolei od najbardziej prawdopodobnych, to tych mniej prawdopodobnych , aczkolwiek mozliwych.
Nie wiem jak jest skonstruowany układ zapłonowy w twoim silniku? Czy przypadkiem nie ma tam czujnika spalania stukowego? Jeszcze raz zaznaczam, nie wiem jak jest rozwiazany układ zapłonowy w ADY , ale to mi wyglada na za wczesny zapłon, albo jezeli jest tam czujnik spalania stukowego to może byc on uszkodzony i nie koryguje poprawnie zapłonu.

: ndz gru 25, 2005 12:58
autor: jizu
tak jest tam czujnik "spalania stukowego" - jak go sprawdzic

a czy moze to byc problem sondy lambda ?

: ndz gru 25, 2005 13:03
autor: bodzio_j
jizu pisze:wyglada ze na wolnych obrotach co kilka sekund mam ten objaw
- obroty nie skacza ale wyraznie czuc jak by jeden cylinder "wypadal"
wymienilem juz wszystko swiece,kopulke,palec,przewody
co z tym zrobic
i co jest przyczyna spalania stukowego ?
Czy Ty pytasz o dwie sprawy? Spalanie stukowe i wypadanie zapłonu? Spalanie stukowe raczej nie występuje na wolnych obrotach tylko na mocno obciążonym silniku, np. wysoki bieg,mała prędkość i gwałtowne dodanie gazu.
Co do spalania stukowego to tak jak napisał kolegahomsky,

: ndz gru 25, 2005 13:04
autor: homsky
jizu pisze:tak jest tam czujnik "spalania stukowego" - jak go sprawdzic

a czy moze to byc problem sondy lambda ?
najprościej podpiąc auto pod VAG i uszkodzenie tego czujnika powinno natychmiast pokazać!
A jeżeli chodzi o sondę to raczej nie ma ona wpływu na spalanie stukowe, jeżeli była by walnięta to raczej by zalewało silnik paliwem i by ci dławił sie przy przyspieszaniu, waliłby czarnym dymem z wydechu i palił ogromne ilości benzyny - nawet 15-20 litrów

: ndz gru 25, 2005 13:13
autor: jizu
pali 12-14 (automat)
a wyglada w sumie wg waszego opisu bardziej na wypadanie zaplonow
rzecz dzieje sie tylko na wolnych obrotach i na cieplym silniku
wymienilem juz duzo swiece,kopulke,palec,przewody i jest tylko troszeczke lepiej
co dziwne obroty stoja w miejscu tylko czuc uderzenia silnika regularnie
powtarzajace sie