Jaki przekaźnik i jaki powienien być pobór prądu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki przekaźnik i jaki powienien być pobór prądu?
Witam mam problem związany z brakiem przekaźnika w MK3 GTI 95r. ADY, który jest odpowiedzialny za zasilanie ECU i powinien znajdować się w pozycji nr. 3 zamiast tego jest tam zrobione zasilanie na krótko (zdjęcia skrzynki z przekaźnikami dołączę później). Jeszcze chciałem się dowiedzieć czy pobór prądu z akumulatora o wartości 0,30A bez włączonego alarmu i 0,32A z włączonym alarmem jest normalnym poborem?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://allegro.zapodaj.net/a758bbf7fc63.jpg.html nr 30. Natężenie ciut za duże, spróbuj odpiąć alarm całkiem przez wyjęcie jego bezpiecznika, oraz wyjmij to zasilania ECU na krótko i zmierz jeszcze raz bo to z tym sie pewnie wiąże
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 23:22 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Bez zasilania na ECU to mam pobór prądu rzędu 0,04A, ale za to tracę kalibrację przepustnicy i przy każdorazowym przekręceniu kluczyka na zapłon zaczyna mi się sama kalibrować przepustnica. Dostałem dzisiaj przekaźnik 30 ori (działający sprawdzałem go sam) i niestety po zamontowaniu go na jego miejsce nr 3 między przekaźnik 72 a 18 nie mogę uruchomić silnika
Schemat z przekaźnika 30
Przekaźniki
Po sprawdzeniu przyrządem do mierzenia prądu i próbówką stwierdziłem że na styku nóżki nr 30 jest "+" a na nr 85 i 87 jest "-" natomiast na nr 86 i 86A niema ani "+" ani "-".
U mnie jest zrobiony na krótko styk między nóżkami nr 30 a 87.

Schemat z przekaźnika 30

Przekaźniki

Po sprawdzeniu przyrządem do mierzenia prądu i próbówką stwierdziłem że na styku nóżki nr 30 jest "+" a na nr 85 i 87 jest "-" natomiast na nr 86 i 86A niema ani "+" ani "-".
U mnie jest zrobiony na krótko styk między nóżkami nr 30 a 87.
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 13:41 przez SHBD, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
na 86 powinien być plus po włączeniu zapłonu kluczykiem. A czemu go tam niema - trzeba szukać. Nie wiem czy nie wiąże się to jakoś z zepsutym immobilajzerem - nie mam schemtu do niego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Rzeczywiście jest coś nie tak.
Puki co to możesz zrobić podłączenie tego przekaźnika na krótko, ale "porządnie" i obejść to. Piny 87 i 30 ( załączenie obwodu ) musisz podłączyć tak jak są ( przekaźnik - gniazdo ), a zasilanie na pin 86 ze stacyjki kablem i 85 masa z kąd popadnie. Poszukaj miernikiem gdzie jest 12V w stacyjce po przekręceniu kluczyka i tam wepnij " + " do przekaźnika na pin 86.
W ten sposób przekaźnik będzie załączał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
W razie jak byś coś sfajczył to odkupie przekaźnik 36 
Czy na tym przekaźniku 36 jest jakiś schemat jak na tym co wyżej zdjęcie dałeś ?
Jak jest to bym bardzo prosił o zdjęcie
Puki co to możesz zrobić podłączenie tego przekaźnika na krótko, ale "porządnie" i obejść to. Piny 87 i 30 ( załączenie obwodu ) musisz podłączyć tak jak są ( przekaźnik - gniazdo ), a zasilanie na pin 86 ze stacyjki kablem i 85 masa z kąd popadnie. Poszukaj miernikiem gdzie jest 12V w stacyjce po przekręceniu kluczyka i tam wepnij " + " do przekaźnika na pin 86.
W ten sposób przekaźnik będzie załączał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.


Czy na tym przekaźniku 36 jest jakiś schemat jak na tym co wyżej zdjęcie dałeś ?
Jak jest to bym bardzo prosił o zdjęcie

Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 19:32 przez Gawior, łącznie zmieniany 2 razy.
Problem z brakiem napięcia zlokalizowałem i wyeliminowałem, skubany ukrył się naprawdę dobrze
Przepaliła się ścieżka, na szczęście miałem drugą skrzynkę przekaźnikową

Po wymianie na nowe i włożeniu przekaźnika nr.30 na jego miejsce silnik już się uruchamia tak jak powinien od początku
Tylko teraz mam inny problem związany z ciągłą kalibracja przepustnicy po przekręceniu kluczyka na zapłon
i po wyłączeniu zapłonu przez jakiś czas świeci (śnieży jak by akumulator był rozładowany) kontrolka od ciśnienia oleju, ładowania, hamulcy i ABS-u i przy tym pobór prądu mam w granicach 0,96A. A jak zgaśnie to pobór mam rzędu 0,19-0,20A przez jakieś 5-10 sekund, po czym bez alarmu mam na poziomie 0,04-0,05A, a z uzbrojonym alarmem 0,06-0,07A.
Gawior co do przekaźnika 36 to on niema żadnego schematu, jak chcesz zdjęcie jego środka to mogę ci na pw przesłać.



Po wymianie na nowe i włożeniu przekaźnika nr.30 na jego miejsce silnik już się uruchamia tak jak powinien od początku


Gawior co do przekaźnika 36 to on niema żadnego schematu, jak chcesz zdjęcie jego środka to mogę ci na pw przesłać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości