Strona 1 z 1

Problem z czujnikiem temp. i montażem MFA w silniku AAm

: pt mar 12, 2010 22:28
autor: hanys
Mam taki problem
Jestem w trakcie montażu MFA w moim AAm-ie i dostałem niewłaściwy licznik(mam do 220km/h dostałem do 240km/h).Ale nie w tym rzecz podłączyłem na próbę ten licznik z MFA i pokazuje mi inną temp. silnika niż mój oryginalny tzn. jakieś 85 stopni (nawet jak włączą się już wentylatory)jak oryginał pokazuje 90 poza tym mój po przekręceniu stacyjki wraca na 90 stopni w sekunde a ten z MFA potrzebuje około 2 minut żeby dobić do 85.Ponadto mój jak dostanie już 90 to ani drgnie w czasie jazdy(chyba tak ma być).Więc zrobiłem test odpiołem wtyczkę od czujnika temp. i na krótko piny 1-3 mój licznik wskazówka tylko drgnęła piny2-4 tak samo natomiast licznik z MFA piny 1-3 nic a piny 2-4 leci jak szalony do 130 czyli chyba tak jak powinien na pinach 1-3.Oporność na czujniku na pinach 1-3 270 Ohm 2-4 180Ohm wskazanie mojego 90 stopni tego z MFA 85 stopni.Jak coś podaje DPN-y liczników
mój 3862 ten z MFA 3838 .Pytanie: ten licznik z MFA kompletnie nie pasuje (powinien bo we wszystkich benzynach są te same czujniki a pomiędzy czujnikiem a licznikiem są tylko kable a dpn-y sie tylko niznacznie różnią i wskazanie prędkosci ma minimalna różnice ),uszkodzony albo u mnie coś z instalacją nie halo. :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

[ Dodano: 12 Mar 2010 21:30 ]
Dodam że według etki ten licznik z MFA był montowany w silnikach AAM,ABS i 2E przed rokiem 95 a mój to 96. :bajer:

: pt mar 12, 2010 22:49
autor: Paweł Marek
Kurcze. cięzko cię trochę zrozumieć albo ja tylko ja mam z tym trudności. Zacznijmy od tego że normalne jest że liczniki trochę przekłamują, i po drugie inny czujnik jest od wskazówki tempetratury wody a inyy od temperatury oleju w MFA. A skoro inny jest DPN to będziesz miał błędne wskazania prdkości i przebiegu, nieznacznie, ale od ciebie zależy czy to akceptujesz

: pt mar 12, 2010 22:58
autor: hanys
Chodzi mi cały czas o temp. wody bo olej to lał pies.Co do wskazania prędkości zdaje sobie sprawę z przekłamań i jutro wstawie na próbę licznik z MFA i porównam z prędkością podawaną z navi.Rozumiem też że wskażniki nie są precyzyjne ale jak załączają mi się wentylatory a ja mam na blacie 85 stopni to coś nie halo niestety.

: pt mar 12, 2010 23:05
autor: norek111
hanys pisze:przekręceniu stacyjki wraca na 90 stopni w sekunde a ten z MFA potrzebuje około 2 minut żeby dobić do 85.
bo kupiłeś stary typ licznika

[ Dodano: 12 Mar 2010 22:08 ]
hanys pisze:podłączyłem na próbę ten licznik z MFA i pokazuje mi inną temp. silnika niż mój oryginalny tzn. jakieś 85 stopni (nawet jak włączą się już wentylatory)jak oryginał pokazuje 90
może było coś grzebane przy wskazówce i źle zamontowana

: pt mar 12, 2010 23:09
autor: hanys
norek111 a jakie(z MFA ) podpasują do AAM-a jakbyś podał VAG nr .to byłoby super. bo jutro będe jechał (już osobiście) to wymieniać ze względu na 240/km/h a gościu sam nie wie
ile ma tych liczników z MFA więc coś napewno dobiorę :bigok:

: pt mar 12, 2010 23:16
autor: norek111
hanys pisze:norek111 a jakie(z MFA ) podpasują do AAM-a jakbyś podał VAG nr .to byłoby super. bo jutro będe jechał (już osobiście) to wymieniać ze względu na 240/km/h a gościu sam nie wie
ile ma tych liczników z MFA więc coś napewno dobiorę :bigok:
sprawdzaj po numerze DPN,podpinaj liczniki i będziesz wiedział
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm

: pt mar 12, 2010 23:24
autor: hanys
Czyli podpasuje mi z AGG,ADY,AEY,ATU,ANN,ADZ po 94 roku a 2E przed 94 z małą różnicą DPN(taki miał wysłać ale nie do 240) :grrr:
Dziękuję norek111 :bigok: :pub:

: pt mar 12, 2010 23:30
autor: norek111
hanys, kupuj nowy typ licznika bo stare to lipa jak dla mnie

: pt mar 12, 2010 23:42
autor: hanys
Zobacze co da się zrobić tu w NL to nie tak hop :crazy: Jakbym wczesniej wiedział że to takie proste je zamontować to ... przywiózł bym zestaw z PL :grrr:

[ Dodano: 13 Mar 2010 18:26 ]
Sprawdzona różnica prędości przy 120 ,5km/h różnicy około ,podpiety czujnik temp. oleju i pokazuje mniej wiecej to co wskażnik temp. wody. :chytry: