Zasada działania czujnika obrotów, prędkości, paliwa, temp.
: pt mar 12, 2010 19:13
Jaka jest zasada działania czujnika obrotów silnika? Czy jest tam także zastosowany hallotron jak w przypadku czujnika prędkości? Co jest na wyjściu z czujnika? Ze schematu wynika, ze do licznika sygnał nie idzie bezpośrednio z czujnika w cewce/alternatorze, tylko z ECU. Jaki to jest sygnał? Czy impulsy jak z impulsatora, czy coś innego?
Czy mógłby ktoś mógł potwierdzić, ze na tej zasadzie działają poniższe czujniki. Jeżeli tak to, jaka jest rezystancja przy pustym zbiorniku, a jaka przy pełnym.
Tak samo z czujnikiem temperatury cieczy ochładzającej. Jaka jest rezystancja przy maksymalnej temperaturze na wskaźniku (chyba 130 stopni), a jaka przy zimnym silniku?
1. Zasada działania czujnika poziomu paliwa.

Zależność rezystancji od ilości paliwa przedstawia poniższy wykres (kolor czerwony) (źródło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 )
2. Zasada działania czujnika temp. cieczy chłodzącej.

W czujnika znajdują się 4 piny (pary 1-3 i 2-4)
Zależność rezystancji od temperatury przedstawia tabelka poniżej
(źródło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88981)
Dla pary 1-3:
Dla pary 2-4:
Rezystancja test niedużo większa od polowy rezystancji na pinach 1-3
3. Zasada działania czujnika prędkości (impulsatora)

4. Zasada działania czujnika obrotów silnika.
??????????????????
Czy mógłby ktoś mógł potwierdzić, ze na tej zasadzie działają poniższe czujniki. Jeżeli tak to, jaka jest rezystancja przy pustym zbiorniku, a jaka przy pełnym.
Tak samo z czujnikiem temperatury cieczy ochładzającej. Jaka jest rezystancja przy maksymalnej temperaturze na wskaźniku (chyba 130 stopni), a jaka przy zimnym silniku?
1. Zasada działania czujnika poziomu paliwa.

Zależność rezystancji od ilości paliwa przedstawia poniższy wykres (kolor czerwony) (źródło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 )

2. Zasada działania czujnika temp. cieczy chłodzącej.

W czujnika znajdują się 4 piny (pary 1-3 i 2-4)
Zależność rezystancji od temperatury przedstawia tabelka poniżej
(źródło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88981)
Dla pary 1-3:

Dla pary 2-4:
Rezystancja test niedużo większa od polowy rezystancji na pinach 1-3
3. Zasada działania czujnika prędkości (impulsatora)

4. Zasada działania czujnika obrotów silnika.
??????????????????