Strona 1 z 2
Brak iskry 16V Digifant II
: pt mar 12, 2010 18:23
autor: CZIKOS
Witam mam taki problem. Przełożyłem silnik 16V i do tego od razu wsadziłem Digifanta II.
I przy próbie odpalenia wyszedł problem ,a mianowicie brakuje iskry. Sprawdziłem uzwojenia na cewce i wydaje się być ok. Gdy przyłożę do may przewód idący od cewki do rozdzielacza i przekręcam zapłon jest iskra ,gdy kręce rozrusznikiem nie dzieje się nic.
Czujnik halla działa na otwartym podaje ponad 10V na zamknietym ~0V.
Kopułka i palec wydają się być dobre.
Czy macie może jakieś pomysła co jest nie tak??
Pozdrawiam
: pt mar 12, 2010 18:31
autor: sas_gti
hmm a wiązke masz od digi 2 oryginalną czy jakąś przyrzeźbioną?
: pt mar 12, 2010 18:35
autor: CZIKOS
wiazka silnika digi polaczona z wiazka z 8V GX
: pt mar 12, 2010 18:38
autor: sas_gti
a na świecy podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry, zgadza sie?
: pt mar 12, 2010 18:42
autor: CZIKOS
Niestety zgadza sie
: pt mar 12, 2010 18:45
autor: sas_gti
ale wykręcałeś świece i patrzyłeś na pewno?
W pierwszym poscie napisales jedynie ze sprawdzales iskre na głównym przewodzie cewka-aparat dlatego dopytuje bo to ważne

: pt mar 12, 2010 18:47
autor: CZIKOS
A mój błąd

oczywiście patrzyłem na wyciagnietej świecy.
: pt mar 12, 2010 18:49
autor: sas_gti
no to jeśli iskra dochodzi do styku na końcu kabla głównego do rozdzielacza a do świecy już nie dochodzi to musi być coś za tym kablem czyli kopułka, palec, kable do poszczególnych cylindrów, świece...
[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 17:50 ]
dopytam jeszcze - oczywiscie rozmawiamy o apracie przy wałku rozrządu?
: pt mar 12, 2010 18:53
autor: CZIKOS
....no oczywiście że tak

: pt mar 12, 2010 22:22
autor: Paweł Marek
Przy takim swapie i przeróbce wiązki niema szans pomóc z tak skąpymi informacjami. Schemat do Digi masz? Numerację pinów na nim? Zasilenie Ecu, podpięcie halla pod ECU? Podpięcie ECU pod moduł zapłonowy?
Opisz dokładniej, stwierdzenie że połączyłeś wiązki od GX do Digi nic nie mówi. Zasilanie ECU podpiąłeś? Digi ma od tego osobny przekaźnik.
: sob mar 13, 2010 08:21
autor: CZIKOS
robiłem tak. Miałem wiązkę od PF (digifant) i ona była złożoną tak jakby z dwóch części.
Jednej od silnika i drugiej. Były one połączone tylko w kostce która idzie na zacisk 1 na cewkę. Z tej części wiązki od silnika na podszybiu wychodziły 3 wtyczki: od ECU , modułu zapłonowego i jeszcze jedna 5-cio przewodowa (oto ona
http://images39.fotosik.pl/240/c9aee99b56be480e.jpg).
Kolega z forum opisał mi ,jak je podłączyć.
Tylko ,że nie dawałem żadnego przekaźnika zasilanie ECU wziąłem bezpośrednio z + stacyjki.
: sob mar 13, 2010 11:46
autor: RasPL
po takim podpięciu jak na schemacie nie ma bata żeby iskry nie było chyba że coś uszkodzone, cewka, hall moduł lub wiazka

: pn mar 15, 2010 20:16
autor: CZIKOS
A możesz mi powiedzieć co to za elementy 40 i 10??
: pn mar 15, 2010 20:21
autor: sas_gti
kurde jak Ty tego nie wiesz to srednio widze tego swapa.
Ja żadnym elektrykiem nie jestem ale na pierwszy rzut oka widać że 40 to hall a 10 to rozdzielacz zapłonu