Brak iskry 16V Digifant II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Brak iskry 16V Digifant II

Post autor: CZIKOS » pt mar 12, 2010 18:23

Witam mam taki problem. Przełożyłem silnik 16V i do tego od razu wsadziłem Digifanta II.
I przy próbie odpalenia wyszedł problem ,a mianowicie brakuje iskry. Sprawdziłem uzwojenia na cewce i wydaje się być ok. Gdy przyłożę do may przewód idący od cewki do rozdzielacza i przekręcam zapłon jest iskra ,gdy kręce rozrusznikiem nie dzieje się nic.
Czujnik halla działa na otwartym podaje ponad 10V na zamknietym ~0V.
Kopułka i palec wydają się być dobre.
Czy macie może jakieś pomysła co jest nie tak??
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 12, 2010 18:31

hmm a wiązke masz od digi 2 oryginalną czy jakąś przyrzeźbioną?



Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt mar 12, 2010 18:35

wiazka silnika digi polaczona z wiazka z 8V GX



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 12, 2010 18:38

a na świecy podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry, zgadza sie?



Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt mar 12, 2010 18:42

Niestety zgadza sie



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 12, 2010 18:45

ale wykręcałeś świece i patrzyłeś na pewno?
W pierwszym poscie napisales jedynie ze sprawdzales iskre na głównym przewodzie cewka-aparat dlatego dopytuje bo to ważne :)



Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt mar 12, 2010 18:47

A mój błąd :D oczywiście patrzyłem na wyciagnietej świecy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 12, 2010 18:49

no to jeśli iskra dochodzi do styku na końcu kabla głównego do rozdzielacza a do świecy już nie dochodzi to musi być coś za tym kablem czyli kopułka, palec, kable do poszczególnych cylindrów, świece...

[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 17:50 ]
dopytam jeszcze - oczywiscie rozmawiamy o apracie przy wałku rozrządu?
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 18:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt mar 12, 2010 18:53

....no oczywiście że tak :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 12, 2010 22:22

Przy takim swapie i przeróbce wiązki niema szans pomóc z tak skąpymi informacjami. Schemat do Digi masz? Numerację pinów na nim? Zasilenie Ecu, podpięcie halla pod ECU? Podpięcie ECU pod moduł zapłonowy?
Opisz dokładniej, stwierdzenie że połączyłeś wiązki od GX do Digi nic nie mówi. Zasilanie ECU podpiąłeś? Digi ma od tego osobny przekaźnik.
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 22:22 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » sob mar 13, 2010 08:21

robiłem tak. Miałem wiązkę od PF (digifant) i ona była złożoną tak jakby z dwóch części.
Jednej od silnika i drugiej. Były one połączone tylko w kostce która idzie na zacisk 1 na cewkę. Z tej części wiązki od silnika na podszybiu wychodziły 3 wtyczki: od ECU , modułu zapłonowego i jeszcze jedna 5-cio przewodowa (oto ona http://images39.fotosik.pl/240/c9aee99b56be480e.jpg).
Kolega z forum opisał mi ,jak je podłączyć.
Tylko ,że nie dawałem żadnego przekaźnika zasilanie ECU wziąłem bezpośrednio z + stacyjki.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » sob mar 13, 2010 11:46

po takim podpięciu jak na schemacie nie ma bata żeby iskry nie było chyba że coś uszkodzone, cewka, hall moduł lub wiazka

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 11:51 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pn mar 15, 2010 20:16

A możesz mi powiedzieć co to za elementy 40 i 10??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 15, 2010 20:21

kurde jak Ty tego nie wiesz to srednio widze tego swapa.
Ja żadnym elektrykiem nie jestem ale na pierwszy rzut oka widać że 40 to hall a 10 to rozdzielacz zapłonu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości