Strona 1 z 1

MK4 ZDECHLA POMPA ABS

: pt mar 12, 2010 01:13
autor: zygit
WITAM!

od pazdziernika zeszlego roku jestem szczesliwym posiadaczem golfiny MK4 z 2002 roku AXR :grin:

W grudniu po jednej z mroznych nocy (-25 stopni) rano powitala mnie palaca sie kontrolka ABS (a co za tym idzie sprzezony z systemem ABS uklad ESP rowniez wywalil mi piekna zolta kontrolke) i tak od tamtej pory raz ABS i ESP dzialal, raz nie dzialal az definitywnie przestal. Mechanik stwierdzil ze pompa ABS zdechla, kod bledu 1276

Stad teraz moje pytanie: numer sterownika (i zarazem samej pompy) u mnie w aucie to 1C0 907 379 G opisany "STEUERGERäT ESP", nigdzie nie moge w 3city takiego dorwac, znalazlem za to 1C0 907 379 E rowniez "STEUERGERäT ESP" czy sie nada? ta ostatnia literka z calego numeru sterownika jest zamienna? z tego co mi wiadomo to wystarczy zeby sie sam numer zgadzal i zeby sterownik obslugiwal tez ESP, i te wymogi sa spelnione. Ale wole sie jeszcze upewnic zeby nie wyrzucic w bloto 3 stowek :helm:

pozdro dla wszystkich VWejowcow!!

: pt mar 12, 2010 07:39
autor: Jesionvr6
niekoniecznie musi to być pompa (dużo o tym jest na forum) zdejmij wtyk od pompy spryskaj go jakimś dobrym sprayem do styków i wysusz gniazdo, na 80 % przypadków to pomaga a co do numeru sterownika może to być zamiennik ale niekoniecznie.

: pt mar 12, 2010 12:04
autor: zygit
zaraz zejde do auta i postaram sie pogrzebac z wtykiem ale nadziei zbyt wielu nie mam, dodam jeszcze tylko ze oprocz mechanika auto bylo u elektryka (zeby zdiagnozowac dlaczego podgrzewanie w fotelu kierowcy nie dziala) i prosilem kolesia zeby mi sprawdzil tez wszystko naokolo pompy ABS, czy to nie jest kwestia jakiegos zwarcia, bezpiecznika, przerwy w przewodach lub stykach i nic nie znalazl...

co do pompy to chyba zaryzykuje z tym zamiennikiem, i napisze jakie beda tego efekty :helm:

: pt mar 12, 2010 12:29
autor: Kavior
Słuchaj kolegi wyżej bo pompy bardzo rzadko padają. Głowną przyczyną jest złącze na pompie. Równie dobrze może być czujnik przy kole od abs-u. Tak miałem w cordobie brata. Elektryk u którego byłeś nie jest wyrocznią :bajer:

: pt mar 12, 2010 12:46
autor: zygit
sprawdze zlacze na pompie zaraz, a ten spray do stykow to jaki kupic? cos polecic mozecie? Czujnik raczej na 100% nie bo by blad wyskoczyl na diagnostyce VAGiem, a wyskakuje tylko blad 1276 czyli uszkodzona pompa hydroagregatu... ;p ale fakt ze moze to byc zlaczka, zaraz polece i zobacze czy uda mi sie ja na szybko odlaczyc i zerkne czy nie jest mokro w srodku

[ Dodano: 12 Mar 2010 12:02 ]
no dobra tu sie zaczynaja schody, bo do tej pompy dosc slaby dostep jest. pozaslaniana jest elegancko. jakies wskazowki moze jak sie dobrac do tej wtyczki? ;p od gory czy moze spod spodu auta?

: pt mar 12, 2010 13:58
autor: zikr6
Kiedyś czytałem na forum że podobne objawy generuje uszkodzony lub słabo stykający bezpiecznik na akumulatorze.(są 3 sztuki) Nie zaszkodzi sprawdzić.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3594154

: ndz mar 14, 2010 12:23
autor: zygit
wiec tak:

bezpieczniki na akumulatorze sa jak nowe, i to doslownie jakby je ktos tydzien temu wymienil :P wyjalem kazdy pokolei ale nie bylo co czyscic, upewnilem sie tylko ze wszystko styka jak nalezy.

Kupilem spray do stykow ale niestety na nic sie on nie zdal bo nie udalo mi sie wyjac tej cholernej wtyczki od pompy ABS!! :grrr:

rozebralem jakas skrzyneczke nad pompa ABS w ktorej byly jakies kostki elektryczne o numerach 53 i 100, nie mam pojecia co to jest :grin: nadal niestety malo miejsca, wiec wypialem kabelek z opakowania filtra powietrza (chyba jakis czujnik :grin: ) i wykrecilem filtr powietrza, nareszcie uzyskalem w miare dostep do tej cholernej pompy!! na samej wtyczce jest jakas plastikowa zawleczka blokujaca rozpiecie, ktora zwolnilem, no i nadal nic!! nawet probojac podwazyc wtyczke srubokretem nic nie dawalo, predzej bym plastikowa obudowe samej wtyczki polamal!! czy to kurna mozliwe zeby sie tak zapieklo? czy jest jakies jeszcze inne zabezpieczenie przed odpieciem wtyczki od pompy (oprocz wspomnianej plastykowej zawleczki na "grzbiecie" wtyczki??

niestety spedzilem nad tym dobre 2 godziny i nic :grrr:

: ndz mar 14, 2010 21:25
autor: Bora_TDI
zygit pisze:czy to kurna mozliwe zeby sie tak zapieklo? czy jest jakies jeszcze inne zabezpieczenie przed odpieciem wtyczki od pompy (oprocz wspomnianej plastykowej zawleczki na "grzbiecie" wtyczki??

niestety spedzilem nad tym dobre 2 godziny i nic :grrr:
Obrazek

Dokladnie tak jak na tym zdjeciu, ta blokade jak pociagniesz to poczujesz ze w pewnym momencie puscila. Potem tylko zdjac wtyczke, powinna zejsc bez wiekszych problemow.

Pozdrawiam

: ndz mar 14, 2010 23:57
autor: zygit
dzieki za info o blokadzie!!. problem polega na tym ze ciagnalem ja do gory jak tylko moglem najmocniej, wychodzila na jakies 2 cm, i stop, dalej koniec, a cholerna wtyczka nadal ani drgnie :helm:

no nic, pompa: 1 - ja: 0 :grrr:

moze sprobuje pozniej jak znajde chwile, a jak nie to oddam w rece mechanika, niech mi pokaze jak to sie robi :bajer:

[ Dodano: 17 Mar 2010 22:51 ]
witam ponownie!!

nareszcie udalo mi sie uporac z problemem!! za wszystkie dobre rady dziekuje, ale jak sie okazalo, rzeczywiscie nalezalo wymienic pompe ABS, (troche sie nameczylem ze stwierdzeniem ktora pompa o jakim numerze bedzie dobrym zamiennikiem) i wszystko smiga jak sie patrzy!! po podlaczeniu ABS od razu zaczal dzialac, tylko ESP sie burzylo o czujnik skretu kierownicy, trzeba bylo przekodowac, poddac regulacji i smiga :helm:

czego sie dowiedzialem na przyszlosc, jakby ktos potrzebowal to

pompa nr: 1J0 614 517 G
ze sterownikiem nr: 1C0 907 379 G

jest identyczna z

pompa nr: 1J0 614 517 J
ze sterownikiem nr: 1C0 907 379 M

wiec mozna je obydwie stosowac zamiennie :grin:

pozdrawiam!!