Strona 1 z 1

brak reakcji rozrusznika po przekręceniu stacyjki

: czw mar 11, 2010 22:51
autor: Boosterpl
Dziś miałem po praz pierwszy nietypową sytuację. Po pracy chciałem odpalić golfa a tu brak reakcji. Tzn "na raz" kontrolki się zapalają, a na dwa totalnie brak reakcji, zupełnie nic, cisza. Żadnych dźwięków, zero spadku napięci, zupełnie nic się nie dzieje. I tak parę prób i wciąż cisza, odpaliłem go na pych to zaskoczył. Przejechałem 2km, gaszę. Wkładam kluczyk i już kręci normalnie.
Zastanawiam się co to mogło być? Chciałbym uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, bo nie zawsze można pchnąć. Jakieś sugestie?

: czw mar 11, 2010 23:09
autor: Przemo440
Boosterpl pisze:Zastanawiam się co to mogło być
prawdopodobnie kończy się kostka stacyjki

: czw mar 11, 2010 23:12
autor: Boosterpl
Przemo440 pisze:
Boosterpl pisze:Zastanawiam się co to mogło być
prawdopodobnie kończy się kostka stacyjki
Kostka? Dziwne, że po wielu próbach nawet nie drygło nic, dopiero jak kawałek przejechałem. A ile taka kostka oryginał, ktoś się orientuje?

: czw mar 11, 2010 23:13
autor: sebu
Boosterpl pisze:Zastanawiam się co to mogło być?
stawiał bym na rozrusznik
czy kostka czy rozrusznik to i tak wizyta u elektryka :bigok:

: czw mar 11, 2010 23:15
autor: janusz1973
Ja myślę , że masz już zużyte szczotki które od czasu do czasu zawieszają się. Po ruszeniu z miejsca szczotki się zruszyły się i dzięki temu potem mogłeś zapalić auto.

: czw mar 11, 2010 23:33
autor: Boosterpl
janusz1973 pisze:Ja myślę , że masz już zużyte szczotki które od czasu do czasu zawieszają się. Po ruszeniu z miejsca szczotki się zruszyły się i dzięki temu potem mogłeś zapalić auto.
Szczotki? To chyba byłby jakiś spadek napięcia po przekręceniu? Może jakiś przekaźnik?
Dodam, iż dbam o akku i rozrusznik. Częste długie trasy, a na krótkich postojach w ogóle nie gaszę auta. Zamykam je drugim kluczykiem. Niech tylko ekolodzy nie krzyczą!

Który przekaźnik steruje bendixem?

: pt mar 12, 2010 00:52
autor: Zico63b
Rozrusznik z włącznikiem elektromagnetycznym (niepoprawnie zwanym bendixem, to coś innego) ma taki układ, iż po zużyciu się szczotek elektromagnes nie zadziała.
Przekaźnikiem jest właśnie ten wyłącznik, na niego idzie prąd prościutko ze stacyjki, bez żadnych więcej "pośredników".
Jeśli na przewodzie czarno-czerwonym przy rozruszniku pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki w poz. start - instalacja jest sprawna i trzeba zajrzeć do rozrusznika.
Może to być drobiazg - szczotki, może też wyłącznik.

P.S. Kto by też gasił Diesla na chwilę? Popieram Kolegę :okej: A o fachowości ekologów najlepiej świadczy ich ostatnia wpadka z "ocieplaniem" się klimatu :rotfl:
Obrazek

To jest ten wyłącznik elektromagnetyczny - można powiedzieć że to przekaźnik. Uzwojenie włączające jest dołączone do masy poprzez szczotki właśnie. Więc brak styku szczotek (zabrudzenie, zatarcie się w prowadnicach) czy zwykłe zużycie - spowoduje niedziałanie układu.

: pt mar 12, 2010 08:40
autor: marko22
Nie wiem czy to ci pomoże,ale ja mjałem tak samo w golfie III. Porostu poluzował sie przewód od rozrusznika przy gniazdku. Także radził bym najpierw sprawdzić okablowanie.

: pt mar 12, 2010 09:07
autor: edzio
Nic innego jak słaby akumlator.

: pt mar 12, 2010 11:04
autor: FURMAN TDI
edzio pisze:Nic innego jak słaby akumlator.
gdyby było tak jak uważasz byłby jakiś spadek napięcia nie uważasz :hmm:

Następnym razem sprawdź jak kolega radzi czy stacyjka daje prąd na elektromagnes i będziesz wiedział czy to kostka w stacyjce czy coś z rozrusznikiem

[ Dodano: 12 Mar 2010 10:10 ]
a kabelki nie zaśniedziały czasem...przewod wysokiego napięcia z elektromagnesu na rozrusznik -cały jest?

: pt mar 12, 2010 11:27
autor: mariogo1
Witam ostatnio miałem identyczną awarię i awarii uległ automat rozrusznika.

[ Dodano: 12 Mar 2010 10:38 ]
Jeżeli stanie się tak jeszcze raz można spróbować sprawdzić czy to rozrusznik czy kostka i kawałkiem kabla połączyć bezpośrednio z akumlatora + z automatem na rozruszniku w miejsce tego czerwonego kabelka .Jeżeli rozrusznik nie będzie działał to przyczyna ędzie u niego.PRZY SPRAWDZANIU AUTO MUSI BYĆ NA LUZIE BO MOŻE CIĘ ROZJECHAĆ.

: sob mar 13, 2010 20:07
autor: Boosterpl
mariogo1, Chyba masz racje to automat, te ustrojstwo na gorze rozrusznika. Dzis prawie za kazdym razem nie odpalal. Rozebralem caly rozrusznik, wszystko w nim miekko i lekko pracowalo. "wypychacz" wirnika także.

Oto fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek

Wszystko przeczyscilem, ale do automatu sie nie dobralem, nawet nie wiem jak sie go otwiera, zadnych srub czy nitow. Udalo sie napiskac jedynie wd40. Narazie odpala, ale jak sie powtorzy to zamawiam caly automat.

: sob mar 13, 2010 21:50
autor: FURMAN TDI
Boosterpl pisze:Wszystko przeczyscilem, ale do automatu sie nie dobralem, nawet nie wiem jak sie go otwiera, zadnych srub czy nitow. Udalo sie napiskac jedynie wd40. Narazie odpala, ale jak sie powtorzy to zamawiam caly automat.
automaty zawyczaj są nie rozbielane bo jeżeli cewka sie przepali to raczej nie nawiniesz nowej i tak. Szczotki widać są wporządku, trzeba było go spróbować na krótko.