brak reakcji rozrusznika po przekręceniu stacyjki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
brak reakcji rozrusznika po przekręceniu stacyjki
Dziś miałem po praz pierwszy nietypową sytuację. Po pracy chciałem odpalić golfa a tu brak reakcji. Tzn "na raz" kontrolki się zapalają, a na dwa totalnie brak reakcji, zupełnie nic, cisza. Żadnych dźwięków, zero spadku napięci, zupełnie nic się nie dzieje. I tak parę prób i wciąż cisza, odpaliłem go na pych to zaskoczył. Przejechałem 2km, gaszę. Wkładam kluczyk i już kręci normalnie.
Zastanawiam się co to mogło być? Chciałbym uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, bo nie zawsze można pchnąć. Jakieś sugestie?
Zastanawiam się co to mogło być? Chciałbym uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, bo nie zawsze można pchnąć. Jakieś sugestie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
Kostka? Dziwne, że po wielu próbach nawet nie drygło nic, dopiero jak kawałek przejechałem. A ile taka kostka oryginał, ktoś się orientuje?Przemo440 pisze:prawdopodobnie kończy się kostka stacyjkiBoosterpl pisze:Zastanawiam się co to mogło być
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 23:12 przez Boosterpl, łącznie zmieniany 1 raz.
stawiał bym na rozrusznikBoosterpl pisze:Zastanawiam się co to mogło być?
czy kostka czy rozrusznik to i tak wizyta u elektryka
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.
octavia 110 km
sprzęgło od G 60 miękka jazda
REGULAMIN CZASAMI SKŁANIA DO REFLEKSJI.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 21:40
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
Szczotki? To chyba byłby jakiś spadek napięcia po przekręceniu? Może jakiś przekaźnik?janusz1973 pisze:Ja myślę , że masz już zużyte szczotki które od czasu do czasu zawieszają się. Po ruszeniu z miejsca szczotki się zruszyły się i dzięki temu potem mogłeś zapalić auto.
Dodam, iż dbam o akku i rozrusznik. Częste długie trasy, a na krótkich postojach w ogóle nie gaszę auta. Zamykam je drugim kluczykiem. Niech tylko ekolodzy nie krzyczą!
Który przekaźnik steruje bendixem?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rozrusznik z włącznikiem elektromagnetycznym (niepoprawnie zwanym bendixem, to coś innego) ma taki układ, iż po zużyciu się szczotek elektromagnes nie zadziała.
Przekaźnikiem jest właśnie ten wyłącznik, na niego idzie prąd prościutko ze stacyjki, bez żadnych więcej "pośredników".
Jeśli na przewodzie czarno-czerwonym przy rozruszniku pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki w poz. start - instalacja jest sprawna i trzeba zajrzeć do rozrusznika.
Może to być drobiazg - szczotki, może też wyłącznik.
P.S. Kto by też gasił Diesla na chwilę? Popieram Kolegę A o fachowości ekologów najlepiej świadczy ich ostatnia wpadka z "ocieplaniem" się klimatu
To jest ten wyłącznik elektromagnetyczny - można powiedzieć że to przekaźnik. Uzwojenie włączające jest dołączone do masy poprzez szczotki właśnie. Więc brak styku szczotek (zabrudzenie, zatarcie się w prowadnicach) czy zwykłe zużycie - spowoduje niedziałanie układu.
Przekaźnikiem jest właśnie ten wyłącznik, na niego idzie prąd prościutko ze stacyjki, bez żadnych więcej "pośredników".
Jeśli na przewodzie czarno-czerwonym przy rozruszniku pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki w poz. start - instalacja jest sprawna i trzeba zajrzeć do rozrusznika.
Może to być drobiazg - szczotki, może też wyłącznik.
P.S. Kto by też gasił Diesla na chwilę? Popieram Kolegę A o fachowości ekologów najlepiej świadczy ich ostatnia wpadka z "ocieplaniem" się klimatu
To jest ten wyłącznik elektromagnetyczny - można powiedzieć że to przekaźnik. Uzwojenie włączające jest dołączone do masy poprzez szczotki właśnie. Więc brak styku szczotek (zabrudzenie, zatarcie się w prowadnicach) czy zwykłe zużycie - spowoduje niedziałanie układu.
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 01:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 3 razy.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
gdyby było tak jak uważasz byłby jakiś spadek napięcia nie uważaszedzio pisze:Nic innego jak słaby akumlator.
Następnym razem sprawdź jak kolega radzi czy stacyjka daje prąd na elektromagnes i będziesz wiedział czy to kostka w stacyjce czy coś z rozrusznikiem
[ Dodano: 12 Mar 2010 10:10 ]
a kabelki nie zaśniedziały czasem...przewod wysokiego napięcia z elektromagnesu na rozrusznik -cały jest?
Witam ostatnio miałem identyczną awarię i awarii uległ automat rozrusznika.
[ Dodano: 12 Mar 2010 10:38 ]
Jeżeli stanie się tak jeszcze raz można spróbować sprawdzić czy to rozrusznik czy kostka i kawałkiem kabla połączyć bezpośrednio z akumlatora + z automatem na rozruszniku w miejsce tego czerwonego kabelka .Jeżeli rozrusznik nie będzie działał to przyczyna ędzie u niego.PRZY SPRAWDZANIU AUTO MUSI BYĆ NA LUZIE BO MOŻE CIĘ ROZJECHAĆ.
[ Dodano: 12 Mar 2010 10:38 ]
Jeżeli stanie się tak jeszcze raz można spróbować sprawdzić czy to rozrusznik czy kostka i kawałkiem kabla połączyć bezpośrednio z akumlatora + z automatem na rozruszniku w miejsce tego czerwonego kabelka .Jeżeli rozrusznik nie będzie działał to przyczyna ędzie u niego.PRZY SPRAWDZANIU AUTO MUSI BYĆ NA LUZIE BO MOŻE CIĘ ROZJECHAĆ.
mario
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
mariogo1, Chyba masz racje to automat, te ustrojstwo na gorze rozrusznika. Dzis prawie za kazdym razem nie odpalal. Rozebralem caly rozrusznik, wszystko w nim miekko i lekko pracowalo. "wypychacz" wirnika także.
Oto fotki:
Wszystko przeczyscilem, ale do automatu sie nie dobralem, nawet nie wiem jak sie go otwiera, zadnych srub czy nitow. Udalo sie napiskac jedynie wd40. Narazie odpala, ale jak sie powtorzy to zamawiam caly automat.
Oto fotki:
Wszystko przeczyscilem, ale do automatu sie nie dobralem, nawet nie wiem jak sie go otwiera, zadnych srub czy nitow. Udalo sie napiskac jedynie wd40. Narazie odpala, ale jak sie powtorzy to zamawiam caly automat.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
automaty zawyczaj są nie rozbielane bo jeżeli cewka sie przepali to raczej nie nawiniesz nowej i tak. Szczotki widać są wporządku, trzeba było go spróbować na krótko.Boosterpl pisze:Wszystko przeczyscilem, ale do automatu sie nie dobralem, nawet nie wiem jak sie go otwiera, zadnych srub czy nitow. Udalo sie napiskac jedynie wd40. Narazie odpala, ale jak sie powtorzy to zamawiam caly automat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości