Przyczyna osłabienia cewki zapłonowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Przyczyna osłabienia cewki zapłonowej

Post autor: HUBERT GTI » śr mar 10, 2010 22:30

Witam!

Zauważyłem w swoim Golfie dziwne niedomaganie, polegające na osłabianiu się sprawności cewek zapłonowych objawiający się osłabieniem osiągów. Zaczęło się od tego że podczas kontrolnego podmienienia cewki przez przypadek zauważyłem że po zamianie auto jest dużo zrywniejsze i mocniejsze. To wskazywało na to że cewka na której jeździłem poprzednio niedomagała - była zbyt słaba. Ale po zmianie cewki było lepiej tylko przez kilka dni a teraz zupełnie nie widać różnicy w osiągach pomiędzy jednym i drugim modułem. Dodatkowo zauważyłem że podczas jazdy moduł grzeje się. Dziś z ciekawości podłączyłem jeszcze inny moduł od kolegi z serwisu i też okazało się że auto jest dużo mocniejsze niż normalnie. Ale zapewne gdybym pojeździł tak przez jakiś czas efekt byłby podobny jak z poprzednimi cewkami. Co może być przyczyną tego że w aucie niszczą się moduły? Czy ktoś z Was spotkał sięz czymś podobnym?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 10, 2010 22:36

Zmasuj porzadnie cewkę. Ma mase na srubach ale może tam byc lakier nieoczyszczony albo korozja i masa słaba, to dorób kabel miedzy śruba pokrywy zaworów a śruba cewki. Albo miałes pecha z ta druga cewką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » śr mar 10, 2010 22:55

Obiło mi się o uszy że zdarza się w tych Golfach że napięcie zasilające cewkę jest odrobinę mniejsze niż powinno być (poniżej 12V) - co jest tego przyczyną jeszcze nie wiem, ale podobno to powoduje nadpalenie wzmacniacza i takie objawy ajkie opisałem. Jutro wezmę miernik i to sprawdzę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 10, 2010 22:56

prędzej za wysokie napięcie, no ale sprawdź to.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 11, 2010 11:27

cały układ zapłonowy za cewką powinien mieć odpowiednia oporność aby dostarczyć do cylindra iskrę o odpowiedniej energii, jeśli masz stare świece z dużą przerwa w szczelinie, uszkodzony któryś przewód zapłonowy tak że iskra ucieka do masy albo traci w nim energię to może prowadzić do uszkodzenia cewki, a ewidentnie coś jest nie tak bo piszesz że się grzeje, wskazuje to na duży pobór energii z niej


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » pt mar 12, 2010 01:57

Dziś udało mi się ustalić tyle, że kopułka i palec są w dosyć dobrym stanie - żadnych wizualnych śladów wytarcia ani nadpalenia styków - z resztą jakieś 2 lata temu były wymieniane, przewody nie mają przebicia, a świece NGK 3-elektrodowe wymieniam średnio co 10 - 15tys. km więc nie mogą być przyczyną, a cewka grzeje się jak diabli :grrr: może nie aż tak bardzo po zewnętrznej plastikowej stronie - bo tu jest tylko mocno ciepła - ale po stronie metalowej tu gdzie przykręca się ją do podszybia to niemalże dotknąć się nie można!
PS:
No i najciekawsze jest to że wziąłem cewkę od koleżki z Golfa i świeżo po jej założeniu auto dostało mega mocy jak nigdy dotąd. Ale było lepiej przez ok.200 - 300km i z czasem auto osłabło jak na poprzedniej cewce, a potem gdy założyłem tą cewkę spowrotem do auta kolegi On stwierdził że zajeździłem mu cewkę bo osiągi dziwnie mu osłabły! I co najciekawsze ma rację bo sam też to zauważyłem.... Jest jakiś mankament w moim aucie powodujący nagrzewanie się i nadpalanie się modułu zapłonowego?

Sory ale w tym momencie brakuje mi już pomysłów cała nadzieja w Waszej wiedzy lub doświadczeniu. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 02:00 przez HUBERT GTI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » pt mar 12, 2010 07:50

HUBERT GTI, po kopulce i palcu nieraz nie widac zeby byl nadpalony a okazuje sie walniety...


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt mar 12, 2010 12:00

Sprawdź masę silnika, przeczyść, popraw.



HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » śr mar 24, 2010 20:36

No i w końcu zrobiłem kilka pomiarów itp. A oto i wyniki:

Wg. Auto-Daty oporność na cewce powinna wynosić:
- na uzwojeniu pierwotnym 0,5 - 0,8 Ohm
- na uzwojeniu wtórnym 3000 - 4000 Ohm

W sumie wg tych pomiarów obie cewki są dobre bo mieszczą się w normie (tzn. ta na której dynamika jest słabsza i ta druga mocniejsza), w obu przypadkach na uzwojeniu pierwotnym jest 0.8 Ohm, ale jeśli chodzi o uzwojenie wtórne ta słabsza ma ok.3850Ohm a ta lepsza ma tylko 3010Ohm - z tego mój wniosek jest taki że im mniejszy opór tym iskra mocniejsza.

Dodatkowo zmierzyłem też impuls napięcia dochodzącego do cewki - wynosi 6,5 milisekundy. Podobno to jest w normie... Poprawiłem też masę cewki przez oczyszczenie papierem ściernym miejsc styku przy śrubach i dodatkowo dorobiłem kabel do pokrywy zaworów.
Wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza - i tu przyznam że palec był wytarty o ok. 1mm. - wymieniłem świece na wszelki wypadek.

Efekt jest taki że cewka się nadal grzeje ale niby trochę mniej. I sam już nie wiem czy to jest wszystko dobrze czy dalej coś jest nie tak. Czy ona ma prawo trochę się grzać?? (tzn. dla porównania do takiej temperatury jak np. kaloryfer, który nie jest gorący tylko ciepły tzn. nie parzy ale przy dotknięciu ręką ciepło jest wyczuwalne)

Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 24, 2010 20:52

ma prawo tak się grzać żeby nie parzyć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości