Strona 1 z 1

Problem z kontrolką oleju.

: śr mar 10, 2010 19:49
autor: dm414
mam następujący problem.. po jakimś czasie od włączenia silnika włącza się kontrolka oleju i brzęczyk, (różnie nieraz zaraz jak ruszę a nie raz po ok15km nawet)

mierzyłem ciśnienie w silniku (na zimnym 3bar, a rozgrzany nie spadało poniżej 1,4)
miernik wkręcony w głowicę.

po odłączeniu czujników dalej piszczy i mryga.

czy to wina licznika?? czy może jeszcze coś sprawdzić?

: śr mar 10, 2010 19:53
autor: prezesik25
moim zdaniem czujnik do wymiany :bigok:

: śr mar 10, 2010 20:45
autor: jhosef
jak odłączysz czujniki to też będzie tarabanić. Jeden z czujników daje sygnał prawidłowego ciśnienia poprzez załączenie masy, drugi chyba przez rozłączenie.

: czw mar 11, 2010 22:49
autor: dm414
a jaki czujnik ma być w podstawie filtra a jaki w głowicy (kolory)??

: czw mar 11, 2010 23:02
autor: Paweł Marek
U mnie biały w filtrze a brązowy w głowicy. W amerykańskim ABA nie wiem, ale pewnie to samo.

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 10:05 pm ]
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... d9a06826af
tu znajdziesz który jest zwierny ktory rozwierny, miś fazi napisał

: pt mar 12, 2010 19:26
autor: dm414
a jak można jeszcze sprawdzić czujniki?
czytałem że można do nich podpiąć masę i jak przestanie piszczeć to znaczy że czujnik uwalony?

: pt mar 12, 2010 19:39
autor: DaroW
dm414 pisze:mierzyłem ciśnienie w silniku (na zimnym 3bar, a rozgrzany nie spadało poniżej 1,4)
, to jest ciśnienie na wolnych, średnich, wysokich obrotach ?
Biały czujnik łączy masę jak ciśnienie przekroczy 1,8 bara i jeśli nie załączy się powyżej 2000 obr/min to licznik będzie piszczeć i kontrolka oleju migać.
Niebieski z kolei rozłącza masę przy ciśnieniu ~0,3 bara.
Jeśli powyżej 2000 obr/min nie ma ciśnienia > 1,8 bara to chyba silnik pomału się kończy.