Strona 1 z 4

100 stopni w AAZ

: pt gru 23, 2005 17:22
autor: souler
problemik jest taki - mam 100 stopni podczas jazdy na silniku. powinno chyba byc okolo 90? chlodnica nowa,termostat wymieniony i puszcza na chlodnice wode,plynu pod dostatkiem,wlacznik termiczny od poloneza (teoretycznie zalacza przy 87) i podpiety pod wysoki bieg wentyli,ale dzisiaj zrobilem ponad 100km i nie zalaczyl sie nawet na chwile,nawet w korku jak stalem :( i teraz co ja mam dalej zrobic? tak nie moze byc,bo szkoda silnika. dobrze ze jezdze na mobilu. moze jeszcze uklad sie w pelni nie odpowietrzyl,ale chlodnica byla ciepla, przynajmniej tam gdzie jest wlacznik wentyli. moglem palcem dotknac co najwyzej na 2-3 sekundy. no juz kutfa nie wiem. nie pozwole by tak bylo,bo mnie cos strzeli. oleju nie bierze. jakies propozycje?

: pt gru 23, 2005 17:32
autor: djset
przekłąmuje ci czujnik lub sam wskaźnik...

: pt gru 23, 2005 18:05
autor: souler
djset tez to podejrzewam,ale jeszcze sie wstrzymam. a mozesz mi powiedziec gdzie sie znajduje czujnik temp? bede juz wiedzial jak wyglada to moze kupie i zobacze wtedy.

: pt gru 23, 2005 19:01
autor: gv
ja mam w golfie 3 (też aaz) non stop 70-80 stopni i jakoś nie mogę uzyskać 90 :(

: pt gru 23, 2005 19:42
autor: jantar
Ja tez mam AAZ i też 70-80 stopni. Pojechałem do mechanika żeby zmienić termostat bo słyszałem że ma być 90. Facet mówi że jeżeli temperature łapie po 7 - 10km i do kabiny leci gorące powietrze to jest bardzo dobrze. DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi.

: pt gru 23, 2005 20:08
autor: Michnik
U mnie to samo 70-85stopni

: pt gru 23, 2005 20:37
autor: rademenes
jantar pisze:Ja tez mam AAZ i też 70-80 stopni. Pojechałem do mechanika żeby zmienić termostat bo słyszałem że ma być 90. Facet mówi że jeżeli temperature łapie po 7 - 10km i do kabiny leci gorące powietrze to jest bardzo dobrze. DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi.
Hmm ja mam non stop wskazowke na pion czyli 90st i latem i zima, wiec z tego co piszesz to moj motor powinien juz dawno szlag trafic... Poza tym to wlasnie diesel lubi jak jest mu cieplo...

: sob gru 24, 2005 00:15
autor: hanti
rademenes pisze:
jantar pisze:Ja tez mam AAZ i też 70-80 stopni. Pojechałem do mechanika żeby zmienić termostat bo słyszałem że ma być 90. Facet mówi że jeżeli temperature łapie po 7 - 10km i do kabiny leci gorące powietrze to jest bardzo dobrze. DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi.
Hmm ja mam non stop wskazowke na pion czyli 90st i latem i zima, wiec z tego co piszesz to moj motor powinien juz dawno szlag trafic... Poza tym to wlasnie diesel lubi jak jest mu cieplo...
prawda temperatura pracy silnika DIESLA wacha sie od ok.85 do ok.95 stopni C pozatym termostat do D otwiera sie przy bodajrze 87.

: sob gru 24, 2005 00:22
autor: Arcturus
jantar pisze:Ja tez mam AAZ i też 70-80 stopni. Pojechałem do mechanika żeby zmienić termostat bo słyszałem że ma być 90. Facet mówi że jeżeli temperature łapie po 7 - 10km i do kabiny leci gorące powietrze to jest bardzo dobrze. DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi.
Ma być 90*c i tyle a u Ciebie przekłamuje czujnik króry sie znajduje w weżu wchodzacym do głowicy

: sob gru 24, 2005 01:29
autor: djset
tak czy siak MA BYC 90 STOPNI!!!
a ten mechanik co mowi ze lepiej jak jest chlodniej silnikowi i ze ma byc 70-80 to niech sie zajmie lepiej uprawą kiślu!
wymienic termostat i bedzie trzymac non stop 90C! w przeciwnym razie silnik jest niedogrzany i:
pracowac moze jeszcze na ssaniu (zwiekszonej dawce paliwa)
nie jest dopstatecznie smarowany (zimny olej)
i jeszcze wiele powodow jest...
TERMOSTAT!!!

Hmmm

: sob gru 24, 2005 10:46
autor: Razal
rademenes pisze:
jantar pisze:Ja tez mam AAZ i też 70-80 stopni. Pojechałem do mechanika żeby zmienić termostat bo słyszałem że ma być 90. Facet mówi że jeżeli temperature łapie po 7 - 10km i do kabiny leci gorące powietrze to jest bardzo dobrze. DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi.
Hmm ja mam non stop wskazowke na pion czyli 90st i latem i zima, wiec z tego co piszesz to moj motor powinien juz dawno szlag trafic... Poza tym to wlasnie diesel lubi jak jest mu cieplo...
U mnie tak samo (PION :gora: ) i TAK MA BYĆ - to jest najlepsza temperatura pracy DIESLA - optymalna temperatura pracy to właśnie 85-90stopni.

Mechanik mówi :"DIESEL to nie benzyna i wcale mu nie służy wysoka temperatura. On też ma diesla i jak mu wchodzi powyżej 85 to się martwi"
Co to znaczy zbyt wysoka temp. ?? 100-120 st ?? to się zgodzę :hmm:
Ale jak gościu mówi, że jak ma 85 st to się martwi to ja tego nie rozumię :kac:
Jeżeli uważa, że 85-90 mu nie służy to ile ona osiąga 60-70 i co wtedy jest ok - ile więcej mu pali?? I wogóle jak on zamierza to osiągnąc - będzie dmuchał na niego ??

Uważam, że się myli i wprowadza innych w błąd :kac: - zmień mechanika :hmm:
bo ten to jest widocznie po technikum mleczarskim i nie ma nic wspólnego z mechaniką

I TO JAK NAJSZYBCIEJ - jak chcesz jeszcze troche pojeździć swoim Mk :hehe:

Pozdrooooo..... :pub:

: sob gru 24, 2005 12:05
autor: djset
tomcio666 pisze:Ale jełop z tego mechanika.
dokladnie! hahaha
Razal pisze:U mnie tak samo (PION ) i TAK MA BYĆ - to jest najlepsza temperatura pracy DIESLA - optymalna temperatura pracy to właśnie 85-90stopni.
i wszystko jasne!

ale sie uśmiałem z wypowiedzitomcio666, :D ale kolega dobrze napisal! nie mam nic do zarzucenia. brawo. haha

: sob gru 24, 2005 13:05
autor: homsky
panowie to że wskaźnik temperatury pokazuje 100stopni to jeszcze nic nie znaczy, wskaźnik może przekłamywac , albo czujnik temperatury wali głupa, a to że wentylator sie nie właczył w czasie długiej jazdy to jeszcze o niczym nie świadczy, poprostu jest zimno i płyn w chłodnicy nie osiagnął takiej temperatury żeby czujnik zamontowany własnie w chłodnicy uruchomił wentylator. Najlepiej zagrzac auto w czasie jazdy a potem na postoju zostawic silnik na chodziie az właczy sie wentylator, zeby szybciej sie zagrzał mozna delikatnie go "przegazowywać" tylko nie przesadzajcie z obrotami na postoju, w momencie gdy właczy sie wentylator zobaczcie na wskaźniku temperatury co pokazuje wskazówka, wentylator włacza sie w okolicach 100stopni i w momencie właczenia jezeli wskazówka pokazuje inaczej to znaczy że przekłamuje! Może byc że w momencie właczenia wskaźnik pokazuje 110stopni , a tak naprawde jest to temperatura 100, i analogicznie gdy wczasie jazdy pokazuje 100 , to tak naprawde jest 90!