Strona 1 z 2
pomocy prędkościomierz nie dziala ;/
: pn mar 08, 2010 21:22
autor: kepasa
witam
mam taki problem ze jaki kupilem auto to nie pokazywalo predkosci...
pomyslalem czujnik predkosci wiec go wymienilem i dalej to samo nie pokazuje nic...
to na probe wzialem licznik od kolegi z golfa o poj. 1.4 zwykly licznik bez obrotomierza i na tym liczniku pokazuje mi predkosc... wiec mowie mam padniety licznik wiec zakupilem drugi jak moj stary z mfa. podlaczylem i znowu nic ... tez nie pokazuje predkosci ;/....
i te dwa liczniki z mfa podlaczylem do samochodu kolegi tego z 1.4 i tam pokazuje predkosc i jeden licznik i drugi....
i juz kompletnie nie wiem czemu te dwa nie dzialaja a ten zwykly dziala ;/
licze na pomoc jakakolwiek....
: pn mar 08, 2010 21:36
autor: wojtas46
: pn mar 08, 2010 21:42
autor: kepasa
no niby tak tylko ze impulsator jest zmieniony na nowy i polaczenie tez raczej jest bo na tym zwyklym liczniku dziala a na tych z mfa nie.... styki byly przeczyszczone pare razy nawet... i na kanale plusa jest prad masa tez jest i na srodkowym kanale powinien byc prad? impulsator podaje impuls masą?
: pn mar 08, 2010 21:48
autor: miś fazi
w układzie elektrycznym silnika 1,4 do przetwornika prędkościomierza kabel czarno - biały brany jest z układu wzmocnienia zapłonu , to jest tak samo jakby był brany z plusa po zapłonie , w silnikach 1,8 ten kabel od przetwornika jest brany z plusa po zapłonie tak samo jak w 1,4 ale w 1,8 jest to połączone z 23 pinem sterownika ECU , może tu jest coś namieszane
: pn mar 08, 2010 22:12
autor: kepasa
miś fazi pisze:w układzie elektrycznym silnika 1,4 do przetwornika prędkościomierza kabel czarno - biały brany jest z układu wzmocnienia zapłonu , to jest tak samo jakby był brany z plusa po zapłonie , w silnikach 1,8 ten kabel od przetwornika jest brany z plusa po zapłonie tak samo jak w 1,4 ale w 1,8 jest to połączone z 23 pinem sterownika ECU , może tu jest coś namieszane
sprawdzic wtyczke od ecu czy tam jest cos nie tak? na co wtedy zwrocic uwage? na ten pin 23?
: pn mar 08, 2010 22:14
autor: miś fazi
sprawdź gdzie idzie Ci kabelek czarno - biały od impulsatora w skrzyni , to na początek , bo jakieś cuda są u Ciebie
: pn mar 08, 2010 22:18
autor: kepasa
miś fazi pisze:sprawdź gdzie idzie Ci kabelek czarno - biały od impulsatora w skrzyni , to na początek , bo jakieś cuda są u Ciebie
ja mam tam takie kabelki: brazowy, czarno-czerwony, bialo-niebieski
i nie ma czarno-bialego....
no i sa jakies cuda... ze zwykly licznik pokazuje predkosc a te z mfa nie....
: pn mar 08, 2010 22:21
autor: miś fazi
to podłącz osobnym kabelkiem , prowizorycznie styk 1 impulsatora z bezpiecznikiem F15 , i sprawdź czy będzie działać szybkościomierz
[ Dodano: 08 Mar 2010 21:22 ]
styki na wtyczce impulsatora masz opisane 1 - 2 - 3 , 1 to chyba środkowy
: pn mar 08, 2010 22:27
autor: kepasa
miś fazi pisze:bezpiecznikiem F15
bezpiecznik z skrzynce bezpiecznikow nr 15? i tzn jak tu podlaczyc z tym bezpiecznikiem?
: pn mar 08, 2010 22:30
autor: miś fazi
jak nie chcesz szukać w skrzynce to podłącz od 1-nki impulsatora do plusa
: pn mar 08, 2010 22:34
autor: kepasa
miś fazi pisze:jak nie chcesz szukać w skrzynce to podłącz od 1-nki impulsatora do plusa
jesli chodzi oto aby podac napiecie na tym 1-szym kanale(kanał A) to tam mam napiecie plusowe. po zalaczeniu zaplonu pojawia sie tam napiecie plusowe
: pn mar 08, 2010 22:37
autor: miś fazi
od impulsatora ma wychodzić od styku 3 , kabel brązowy do masy , od styku 2 kabel biało - niebieski do pinu 27 kostki zegara a ostatni do plusa po zapłonie , i w Twoim wypadku jest to jednocześnie spięte z 23 pinem ECU , u Ciebie widocznie jest to kabel czarno - czerwony
: pn mar 08, 2010 22:40
autor: kepasa
no i tak po zaplonie na tym czarno-czerwonym jest plus tak samo na tym bialo niebieskim tez jest plus i na brazowym jest masa
: pn mar 08, 2010 22:44
autor: miś fazi
a jak odepniesz wtyczkę licznika to na biało - niebieskim masz plus czy nie