Strona 1 z 2

ProBlem z wskaźnikiem paliwa w MK2...

: pn mar 08, 2010 18:24
autor: Skieleton
Otóż wskaźnik paliwa mi nagle przestał funkcjonować. Pierwsze co pomyślałem iż mi ktoś spuścił paliwo z baku. Po zatankowaniu do pełna wskaźnik ani drgną. Ma ktoś jakieś pomysłu co mogło się stać?? Będę wdzięczny za każdą pomoc...

: pn mar 08, 2010 18:57
autor: janek1350
Mi wskanik paliwa w mk2 nie działał z powodu braku ładowania akumulatora sprawdz czy masz ładowanie,drugim powodem moze byc bezpiecznik a trzecim powodem pływak w zbiorniku paliwa

: wt mar 09, 2010 11:12
autor: Skieleton
akumulator mam nowy.. Resztę sprawdzę :) ale czy jest osobny bezpiecznik od wskaźnika paliwa??

: wt mar 09, 2010 11:44
autor: zielu
nie ma osobnego bezpiecznika..

czasami jest tak że się psuje taka pierdółka z tyłu licznika... taki 3 nóg.. i jak się on popsuje to właśnie są np problemy ze wskaźnikiem paliwa

Obrazek

: wt mar 09, 2010 12:09
autor: jhosef
To co wskazał zielu, to stabilizator napięcia, zdaje się na 10 volt. Może być przez niego.

Zdejmij czarną zaślepkę w bagażniku - przykręcona na 3 wrkęty - pod nią znajduje się czujnik poziomu i przypięcia do baku, zdejmij wtykę od poziomu i zewrzyj styki na włączonym zapłonie. Jeśli wskazówka się podnosi znaczy, ze problem leży po stronie pływaka w baku. albo się zawiesił, zdechł potencjometr, cos się rozłączyło. Jeśli się nie podniesie to albo wina instalacji gdzieś po drodze albo samego licznika.

: śr mar 10, 2010 20:08
autor: Skieleton
Sprawa wygląda tak iż bezpiecznik jest ok. Dzis zwróciłem uwagę że delikatnie wskaźnik sie wychyla przy włączniu zapłonu lecz zatrzymuje się na początku rezerwy. Czyli co pływak??

: śr mar 10, 2010 20:18
autor: mara_010
Wszystko na to wskazuje ze to plywak w baku :)

: śr mar 10, 2010 20:24
autor: jhosef
Skieleton, pływak albo przyłącze do niego. To dziala na zasadzie oporu. Jesli wtyczka bedzie zaśniedziala i zwiekszy opór to też będzie przekłamywał

: czw mar 11, 2010 11:18
autor: Skieleton
jhosef pisze:To co wskazał zielu, to stabilizator napięcia, zdaje się na 10 volt. Może być przez niego.

Zdejmij czarną zaślepkę w bagażniku - przykręcona na 3 wrkęty - pod nią znajduje się czujnik poziomu i przypięcia do baku, zdejmij wtykę od poziomu i zewrzyj styki na włączonym zapłonie. Jeśli wskazówka się podnosi znaczy, ze problem leży po stronie pływaka w baku. albo się zawiesił, zdechł potencjometr, cos się rozłączyło. Jeśli się nie podniesie to albo wina instalacji gdzieś po drodze albo samego licznika.
Orientujesz sie może jakimi to jest wkrętami przykręcone? Otóż czarna przykrywka od czujnika poziomu faktycznie jest przyczepiona (przykręcona) dziwnymi 3 zaślepkami które wydaja się być na wcisk leczy nie chcesz tego urwać bo mocno siedzą. Być może przykręcone lecz ani krzyżakiem ani płaskim śrubokrętem nie mogę trafić na żaden wkręt. W bagażniku mam dość ciemno ;/

: czw mar 11, 2010 11:31
autor: jhosef
Skieleton, ja miałem przykręcone zwykłymi wkrętami na krzyżak.

: czw mar 11, 2010 14:44
autor: Skieleton
Zrobię dziś fotkę to wkleję...

: pt mar 12, 2010 01:38
autor: unvave
siemka,

Ażeby nie zakładać oddzielnego tematu to mam pytanko właśnie z dziedziny wskaźnika paliwa :) Dałoby radę zrobić kontrolkę rezerwy ?? Zwykłą lampkę diodę która będzie świeciła lub mrugała przy bardzo niskim stanie paliwa :) ?

: pt mar 12, 2010 09:10
autor: RasPL
Wystarczy dorobic prosty komparator na wzmacniaczu operacyjnym i skalibrowac moment zapalenia sie diody po powrocie do domu moge na szybko narysowac schemat, koszt to ok 5 zł

: pt mar 12, 2010 12:31
autor: unvave
RasPL, no jakbyś mógł to proszę o schemacik i małą jasną instrukcję podłączenia i kalibracji momentu, będę wdzięczny :bigok: