Strona 1 z 1

SWAP silnika - instalacja elektryczna.

: pn mar 08, 2010 12:53
autor: Cybus18
Witam.
Jak tylko się ociepli zaczynam SWAP mojego zajechanego 1.6 RF na 1.8 AAM z passata.
Jako że samochód jest mi potrzebny do dojazdu do pracy nie mogę sobie pozwolić na dłuższe przestoje związane ze zmianą motoru.

Mam silnik z całym niebędnym osprzętem, kompletną instalacje elektryczną z golfa III, ECU, pompe paliwa i pare innych gratów.

Najbardziej boję się elektryki, patrząc na schematy elektryczne w ksiażkach serwisowych ciężko to ogarnąć. Może ktoś z forum robił taki swap i wie jak to wszystko po podpinać żeby działało. Z tego co przeczytałem w necie to jest to dość proste. Za wszelką pomoc będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

: pn mar 08, 2010 15:39
autor: Paweł Marek
Istotne czy masz elektrykę starego typu czy nowego, w nowej skrzynka zostaje, w starej kupa dodatkowego działania z elektryką. I z pompa nie tak łatwo, Ta z mk3 nie spasuje, musiz mieć dwie pompu od mk2 jedna w zbiornik druga pod podłoge, albo rzeźby zeby tą od AAM umiescić w zbiorniku. Aż tak prosto nie będzie

: pn mar 08, 2010 17:32
autor: Lipek81
Z tego co rozumiem, to silnik z paska, a wiązka z golfa mkIII? Sprawdź dokładnie, czy masz gdzie podłączyć wszystkie wtyczki - czy w silniku są wszystkie potrzebne czujniki itp. - żeby nie było zaskoczenia, że nie wiesz, gdzie coś podłączyć itp.

Immo - jest, czy brak? Jeżeli jest, to albo przeprogramować ECU, tak, żeby nie było, albo założyć immo (jak się da).

Jaką masz skrzynkę bezpieczników - starą, czy nową? Jeżeli nową, to większość powinna pasować - najlepiej, jakbyś miał na wzór jak była podłączona skrzynka w mkIII. W mkIII może być trochę inny układ wiązek - stąd czasami może być tak, że np. kable do ECU będą za krótkie, albo za długie. W mkII na podszybiu, koło ECU masz złączkę - w mkIII tej złączki nie ma - stąd trzeba całą wiązkę wymienić - od silnika aż po skrzynkę. Zwróć przy tym uwagę na wycieraczki - w mkII wiązka między panelem przekaźników a wiązką silnika zawiera również kabelki do silniczka wycieraczek.

Musisz podciągnąć sobie też kabelki do pompy paliwa na tył.

Napisz, czy masz starą, czy nową instalację, oraz po podłączeniu wszystkich wtyczek do silnika jakie wtyczki Tobie zostają (jakie kolory przewodów) - chodzi o te podłączane do panela. Może uda mi się zrobić listę co do czego - żeby nie było problemu.

: wt mar 09, 2010 01:02
autor: Cybus18
Witam i dziękuje za zainteresowanie.
Instalacja nowego typu (golf z roku 90, więc z tego co wiem to nowa).
Immo nie ma więc ten problem odpada.
Co do pąpki to mam dosŧep do całego baku od golfika II z silnikiem PB, takie coś może być?
Swoją drogą nie wiedziałęm że golfiki mają też pompki pod podłogą, MKII z tego co wiem mają mechaniczną na silniku i elektryczną w baku. Będe kombinował i robił dokumentacje na przyszłość dla potomnych.

Jutro jak pogoda dopisze to będe wyciągał instalacje z golfika (dawcy), więc porbię zdjęcia i sprawdze czy wszystko jest (facet ma kilka MKIII U siebie i Passty też więc będzie gdzie sprawdzać co i jak).
Pozdrawiam

: wt mar 09, 2010 07:55
autor: Jesionvr6
jak facet ma kilka mk3 to weż również bak z pompa i zamontuj to w całości i jeszcze przewody paliwa i taki komplecik masz pół dnia roboty mniej

: wt mar 09, 2010 09:12
autor: Lipek81
No to jak masz nową instalację, to trochę mniej problemów będzie. Wiązka silnika będzie kończyła się wtyczkami do panelu + kilka innych przewodów - i tutaj ważne, żeby zorientować się, do czego te przewody - w mkIII są dodatkowe kostki wpięte w panel, które rozgałęziają różne sygnały, w mkII tego nie ma, także może wyjść, że nie wystarczy tylko wpiąć wtyczek - jak będziesz miał problem, to wynotuj, które przewody są luźne - coś postaram się poradzić.
Jeżeli masz możliwość, to załatw sobie też wiązkę tylną (tą co idzie do tylnych świateł) od golfa mkII z wtryskiem benzyny (z nową instalacją) - będziesz miał mniej roboty z kabelkami - bo w wiązce będziesz miłą już przewody od pompy paliwa. Ale jak się nie uda czegoś takiego załatwić, to można podciągnąć przewody samemu.

Z panelu bezpieczników z mkIII dawcy weź też przekaźniki, które mają związek z silnikiem.

: wt mar 09, 2010 10:51
autor: Cybus18
Wiązke postaram sie załatwić, tak samo jak skrzynke przekazników od mkIII wtedy powinno być łatwiej to wszystko porównać. dzisiaj jeśli szczęscie dopisze to pojade po instalacje.
Zobacze jak to wszystko wyjdzie w praniu, mam nadzieje że obejdzie się bez większych komplikacji.

[ Dodano: 12 Mar 2010 13:09 ]
Witam.
Instalacje już zdobyłem, zrobiłem zdjęcia gdzie i co było powpinane przy silniku. Niestety jedyny sterownik jaki facet u siebie miał to 8A0 907 311 H, więc chyba od silnika ABS, będzie pasował?
Jeśli cały zbiornik paliwa od MKIII podejdzie do mojej golfiny to jutro go przywoże, bo mam do niego pompe od 1.8.
Jak wróce z pracy to dodam zdjęcia wtyczek idących do skrzynki przekaźników. Do czego służy przekaźnik numer 1? Oznaczenia 171 906 383. Wydaje mi się że do "jeża" idzie 1 kabel, a drugi jeszcze nie wiem. Jest jeszcze mała brązowa wtyczka idąca pod kierowniec ( kable szaro-biały i żółty) do czego to jest?