Strona 1 z 1

rozrzad , ustawienie kół zebatych

: sob mar 06, 2010 17:42
autor: tomi-ex
Wiem ze temat o rozrządzie już był ,ale nie mogę nigdzie znaleźć tego jak powinny być ustawione koła zębate .

Koło zębate wałka rozrządu i wału korbowego ( koło pasowe) powinny być ustawione nacięciem do strzałek w osłonie?

Jak powinno być ustawione koło zębate wałka pośredniego


Prosiłbym moderatorów o nie usuwanie tematu

: sob mar 06, 2010 18:02
autor: dziejo

: sob mar 06, 2010 18:55
autor: sas_gti
tomi-ex pisze:Jak powinno być ustawione koło zębate wałka pośredniego
teoretycznie na znak ale tylko po to żeby nie zgubić ustawnia zapłonu. Do niczego innego ten znak nie jest potrzebny.
Dużo łatwiej jest ustawić rozrząd jak zapomnisz o tym znaku, a dopiero potem ustawisz zapłon na aparacie i lampą stroboskopową.
wiec tak, po kolei.
Ustaw wałek na OT a wał na strzałkę/kreskę. Wtedy sprawdz na zamachu czy w okienku jest 0. Jak jest to masz dobrze ustawiony rozrząd. Wtedy ustaw zapłon na aparacie(palec na kreskę) a potem lampą na pracującym silniku na zadaną wartość.
Rozrząd ustawiasz oczywiście mając 1szy tłok w GMP.

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 17:59 ]
99% golfów nie 'trzyma' znaku na wałku pośrednim i nie należy się tym w ogóle przejmować, a to chyba właśnie Cię trapi. Ustaw rorząd nie patrząc na wałek pośredni a potem zapłon na aparacie i jest perfekt.

: sob mar 06, 2010 19:43
autor: Młody90
sprawdz tu , pisalem porade - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310976

: ndz mar 07, 2010 06:23
autor: t-tas
sas_gti, pierwszy, który pisze po ludzku- ten wałek pośredni to taka kula u nogi, każdy się nim przejmuje jakby to był jakiś skarb narodowy, a to jest faktycznie tylko po to by nastaw zapłonu nie zgubić. Jak ktoś nie chce ustawiać zapłonu po wymianie rozrządu to sobie może nawet markerem zaznaczyć.
Ja osobiście nigdy w życiu się tym znakiem wałka pośredniego nie przejmowałem tylko stroiłem zapłon jak nie chciał po wymianie rozrządu odpalić.

: ndz mar 07, 2010 12:25
autor: tomi-ex
czyli koła zebate wału korbowego i wałka rozrządu ustawić na te znaki czyli nacięcie na strzałke

Który to jest pierwszy tłok w silniku , to jest ten zaraz przy alternatorze czy po stronie rozdzielacza?

Jezeli chodzi o ustawienie zapłonu to trzeba bedzei wykrecic swiece zeby zobaczyć czy ten tłok jest w GMP?

Tłok ma byc np. 3mm przez GMP , czy w GMP

: ndz mar 07, 2010 13:29
autor: Lipek81
Jak ustawisz koło wału na znak, to automatycznie tłok ustawi się w GMP. Pierwszy tłok, to ten od rozrządu.

: ndz mar 07, 2010 13:49
autor: tomi-ex
koło wałka rozrządu tez na ten znak . bo w książce serwisowej jest inaczej pokazane

: ndz mar 07, 2010 18:20
autor: Lipek81
tak, jak masz plastikową osłonę rozrządu, to koło wałka ustawiasz na znak który jest na plastiku, na górze. Poczytaj, poszukaj, bo na prawdę dużo tego już było.

: ndz mar 07, 2010 18:43
autor: sas_gti
w ksiaże masz inaczej bo pewnie mówisz o kresce na kółku wałka od wew strony któa ma się zlicować z górną płaszczyzną głowicy (płaszczyna uszczlka pod pokrywę)
Ja o tym nie pisałem żeby nie robić zamętu, bo z rys. które umieściłeś wywnioskowałem ,że masz na pokrywie głowicy znacznik OT. (są po prsotu dwa sposoby zonaczenia położenia wałka, OT na kreskę , i ten drugi)

: ndz mar 07, 2010 21:36
autor: tomi-ex
sas_gti pisze:w ksiaże masz inaczej bo pewnie mówisz o kresce na kółku wałka od wew strony któa ma się zlicować z górną płaszczyzną głowicy (płaszczyna uszczlka pod pokrywę)
Ja o tym nie pisałem żeby nie robić zamętu, bo z rys. które umieściłeś wywnioskowałem ,że masz na pokrywie głowicy znacznik OT. (są po prsotu dwa sposoby zonaczenia położenia wałka, OT na kreskę , i ten drugi)

tak własnie tam były dwie kreski wew. i zew. , i ten sposóbi ten bedzie dobry?

lepiej ustawic na ta kreske zew. i na strzałke OT na plastiku

: pn mar 08, 2010 18:17
autor: sas_gti
lepiej ustawic na ta kreske zew. i na strzałke OT na plastiku
dokladnie, ustaw kreskę od zewnętrznej strony na OT na pokrywie.

Jak wszystko poskladasz to dla penwosci zrob ze dwa obroty wałem łapiąc go kluczem żeby sprawdzic czy nie ma kolizji tłok-zawór.

: pn kwie 12, 2010 11:42
autor: SiNi
Witam i przepraszam, że się wtrącę w temat, ale troszkę dużo na forum o ustawieniu rozrządu, tylko 2 wersje niestety widziałem co do mojego pytania.

Otóż muszę ściągać głowicę i teraz zastanawiam się jak ustawić wałek rozrządu. Mogę zrobić to tylko poprzez nacięcie na wewnętrznej stronie koła zębatego. To nacięcie ma się zbiegać z płaszczyzną głowicy czy z krawędzią blaszki co tam widać?
Na fotce (zapożyczonej z innego tematu od użytkownika MiSzOn - mam nadzieję, że kolega się nie obrazi) widać tą blaszkę. U mnie jest nacięcie zamiast tej kropki, a z drugiej strony mam kropkę :grrr: . Może u mnie coś nie tak jest założone. Tak czy siak podaję fotkę i czekam na konkrety, bo kasy na mechanika nie mam, a pseudo-mechanicy wychodzą jeszcze drożej
Obrazek

Aaa. Byłbym zapomniał. Benzynka 1.6, a dokładniej EZ. Jeśli chodzi o znak na kole pasowym (na wale) to on może być do ustawiania - zamach odpada przez pseudo-mechaniora (na szczęście golfinka już nigdy do niego nie zajedzie, a i ja u niego nigdy nie byłem).

Dzięki z góry.

----edit----

No i niestety odpowiedzi nie dostałem, ale sam sobie odpowiedziałem :green_fuck:. Piszę by w razie czego osoby mające to samo pytanko mieli odpowiedź.
Znak musi się zbiegać z płaszczyzną głowicy, bo w przypadku blaszki u mnie nie da rady tego ustawić bo jest ona o pół zęba od głowicy.