Strona 1 z 1

1.8 GX KE-jetronic - pytanie o zawor dodatkowego powietrza

: sob mar 06, 2010 15:32
autor: esio10
witam , chcialem zapytac o pewną rzecz - gdyz posiadam wtrysk mechaniczny czyli jest w osprzecie silnika zawor dodatkowego powietrza, gdyz wczesniej mialem problemy z obrotami ze na zimnym 1000 na cieplym 2000 - okazalo sie ze napiecie do zaworu nie dochodzilo. I teraz pytanie - gdyz zauwazylem ze gdy zawor był caly czas otwarty i silnik mial na wolnych obrotach 2000 to silnik żwawo wkrecał sie na obroty i był bardzo dynamiczny i zrywny. Po naprawieniu usterki i podlaczeniu zasilania do zaworu - silnik juz nie jest taki dynamiczny i żwawy- nie da sie jakos zrobic by mimo iż zawor jest na cieplym silniku zamkniety - to silnik bedzie mial parametry jak na otwartym zaworze ?

: sob mar 06, 2010 16:10
autor: Paweł Marek
Myślę że to była złudna moc bo silnik cały czas był na wysokich obrotach

: sob mar 06, 2010 16:10
autor: macpat1
hmm a moze masz za duza dawke paliwa ustawiona ? na stacji diagnostycznej by ci powiedzieli jak by sprawdzili spaliny

: sob mar 06, 2010 16:32
autor: esio10
Paweł Marek pisze:Myślę że to była złudna moc bo silnik cały czas był na wysokich obrotach
watpie, gdyz dla eksperymentu po prostu zagrzalem silnik i ustawilem na 1000 i szedł zrywnie

[ Dodano: 06 Mar 2010 15:38 ]
macpat1 pisze:hmm a moze masz za duza dawke paliwa ustawiona ? na stacji diagnostycznej by ci powiedzieli jak by sprawdzili spaliny
no wlasnie dobre pytanie - juz zakladalem tutaj temat gdzie sie znajduje srubka do regulacji skladu mieszanki w przeplywomierzu - gdyz w moim za chiny nie umiem jej znalesc ,mam ksiazke napraw vw i przy dziale wtrysku KE jetronic - na schemacie jest pokazane w ktorym miejscu ona sie znajduje - u mnie w przeplywomierzu jej nie ma , bynajmniej nie umiem jej znalesc - gadalem juz z pewnym klientem to mi powiedzial ze niektore przeplywki w vw nie posiadają regulacji CO czyli skaldu mieszanki - ze cos podobno sie same regulują czy ustawiają ..

A i takie pytanie - nie posiadam katalizatora i zauwazylem ze kabel z sondy jest odciety odkad auto od 4 lat mam - jest ta sonda potrzebna ? czy nie ma to jakos znaczenia , z tego co wyczytalem w ksiażce niektore GX-y nie mialy sondy

A i przy grzebaniu przy wtrysku tez nie mialem zasilania na wtryskiwacz rozruchowy- udalo mi sie to naprawic i z tego co zauwazylem na benzynie jakos odpalanie sie nie poprawiło w porownaniu jak wtryskiwacz nie mial zasilania , a za to co zauwazylem przy odpalaniu na gazie gdy jest jeszcze podawane paliwo z rozruchowego wtryskiwacza to trzeba sie nakrecic i nakrecic by odpalił ( mowa gdy silnik zimny ) gdyz wtedy z wtryskiwacza podawana jest dodatkowa dawka paliwa

: ndz mar 07, 2010 04:00
autor: macpat1
co do zdjecia to czasami tam nie ma tego wystajacego tylko jest sam otwor i regilije sie to dlugim imbusem 6katnym 3 czy 4 nie pamietam wiem ze maly :) Obrazek

: ndz mar 07, 2010 19:18
autor: esio10
macpat1 pisze:co do zdjecia to czasami tam nie ma tego wystajacego tylko jest sam otwor i regilije sie to dlugim imbusem 6katnym 3 czy 4 nie pamietam wiem ze maly :) [url=http://images43.fotosik.pl/268/04534c2bd38e6fd1m.jpg]Obrazek[/URL]
to ze tak to powinno wygladc to ja dobrze wiem... u mnie w tym miejscu co jest regulacja znalazlem dziurke z tym ze ona jest odlewem aluminium zalana i wyglada to jakby to fabrycznie było - probowałem to wydlubywac- ale nic z tych rzeczy sie nie da

: pn mar 08, 2010 01:46
autor: macpat1
a zobacz od dolu jak to wyglada . ja kiedys u siebie ustawialem przeginajac wlasnie blaszke d dolu