Strona 1 z 1

wskazania vag a sonda lambda

: sob mar 06, 2010 12:36
autor: szlapon
kupiłem golfa III 1.4 ABD. jak jest zimny silnik to pracuje O.K. lecz jak się zagrzeje szarpie na wolnych obrotach. Wymieniłem wszystkie rzeczy związane z zapłonem + nowa sonda. Podłączyłem do VAG i wskazania "sonda factor" =1 lecz po jakims czasie rosnie do 1,495 i tak przez pare sekund i znowu maleje do 1 i tak zostaje i wypisuje bład sondy (zwarcie do masy). zero reakcji na dodawanie gazu poprostu zawsze 1. Mierzyłem napiecie na samej sondzie lambda i wachało sie od 0.2 do 1V miał ktoś podobny problem?

: sob mar 06, 2010 12:39
autor: robert14-83
napięcie na samej sondzie jest ok ma wahać się do 1V.
zwarcie do masy może być na wiązce która idzie od kostki sondy do ECU

: sob mar 06, 2010 12:44
autor: szlapon
wiazka rozpruta do samego ecu i sprawdzona. pomiary sondy robiłem przy wtyczce ecu. pomiar opornosci kabla do od wtyczki do ecu 0,01ohm

: sob mar 06, 2010 12:49
autor: robert14-83
a jaką sonde włożyłeś?

: sob mar 06, 2010 12:57
autor: szlapon
bosch-a uniwersalna. a na starej sondzie było identycznie tak samo. stara sonda uległa uszkodzeniu przy wykręcaniu. dziwia mnie wskazania VAG-a.

: sob mar 06, 2010 13:38
autor: Paweł Marek
Podepnij sie miernikiem pod kable grzałki sondy sprawdź czy dostaje napięcie na uruchomionym silniku, a potem odłącz wtyczkę i sprawdź omomierzem czy grzałkę ma dobrą, opór jakieś 10-20 omów (dwa ostatnie kable). Sonda działa, prawidłowy współczynnik jest około 1, a podejrzane sa te chwilowe wzrosty współczynnika świadczące o tym jakby mieszanka w ytch momenach był zubożona - normalnie dzieje sie tak tylko w momencie jak zdejmiesz nogę z gazu i silnik spada z wysokich obrotów na niskie bez podawania benzyny.
Sprawdź jeszcze podstawkę wtrysku i szczelność wydechu na odcinku między silnikem a sondą.

: sob mar 06, 2010 14:06
autor: DaroW
Program VAG pokazuje współczynnik λ, a nie napięcie na sondzie.
Prawidłowa λ=0,97÷1,03, czym λ jest większa tym mieszanka uboższa i mierząc napięcie na sondzie jest ono niższe.

: sob mar 06, 2010 17:53
autor: szlapon
Podepnij sie miernikiem pod kable grzałki sondy sprawdź czy dostaje napięcie na uruchomionym silniku, a potem odłącz wtyczkę i sprawdź omomierzem czy grzałkę ma dobrą, opór jakieś 10-20 omów (dwa ostatnie kable).
mam 8,5ohm
Paweł Marek pisze:Sonda działa, prawidłowy współczynnik jest około 1, a podejrzane sa te chwilowe wzrosty współczynnika świadczące o tym jakby mieszanka w ytch momenach był zubożona - normalnie dzieje sie tak tylko w momencie jak zdejmiesz nogę z gazu i silnik spada z wysokich obrotów na niskie bez podawania benzyny.
vag wskazuje zawsze 1 a tylko raz podnosi sie do 1.495 i spada do 1 i wtedy wyskakuje bład sondy i to wszystko na wolnych obrotach bez dodawania gazu. Dodawanie gazu nic nie zmienia . Mam drugiego VW z ADZ i tam całkiem inaczej wskazuje do 0.8 do 1,2 i reaguje na nacisniecie gazu
Paweł Marek pisze:Sprawdź jeszcze podstawkę wtrysku i szczelność wydechu na odcinku między silnikem a sondą.
szczelnosc sprawdzona O.K.
napiecie miezone przy ECU 0.9V
Obrazek



czy to napiecie nie powinno falowac? bo wydaje mnie sie ze było stałe... chyba ze miernik... sam nie wiem....

: sob mar 06, 2010 20:16
autor: Paweł Marek
szlapon pisze:przy ECU 0.9V
przy ECU 0,9 a przy wtyczce sondy faluje prawidłowo? Nie kapuję kabel musiałby być przerwany ale wówczas to napięcie przy ECU nie było by 0.9 tylko ok. 0.45

: sob mar 06, 2010 20:41
autor: szlapon
Paweł Marek pisze:
szlapon pisze:przy ECU 0.9V
przy ECU 0,9 a przy wtyczce sondy faluje prawidłowo? Nie kapuję kabel musiałby być przerwany ale wówczas to napięcie przy ECU nie było by 0.9 tylko ok. 0.45
sprostowanie: napiecie na moim mierniku nie faluje jak silnik chodzi na wolnych obrotach ale jak dodam gazu to spada do ok. 0.2V

: sob mar 06, 2010 21:02
autor: Paweł Marek
No widzisz to całkiem zmienia postać rzeczy. Bo na wolnych też napiecie sondy powinno falować, tyle że wolniej niż na wysokich obrotach. Nie chciałby żebyś sie pakował w koszty ale zdaje mi sie że ta sonda już nie działa. Nie jest to pewne ale nie wiem czy da się to wyjasnic inaczej jak poprzez wymiane sondy

: ndz mar 07, 2010 01:24
autor: szlapon
Paweł Marek pisze:No widzisz to całkiem zmienia postać rzeczy. Bo na wolnych też napiecie sondy powinno falować, tyle że wolniej niż na wysokich obrotach. Nie chciałby żebyś sie pakował w koszty ale zdaje mi sie że ta sonda już nie działa. Nie jest to pewne ale nie wiem czy da się to wyjasnic inaczej jak poprzez wymiane sondy
a nie jest to wina miernika? jaki jest czas falowania napiecia?
dodaje odczyty ze VAGa Obrazek Obrazek
zielona kreska to wartosci sondy.

: ndz mar 07, 2010 11:20
autor: Paweł Marek
fakt miernik może nie nadażać

: ndz mar 07, 2010 11:37
autor: szlapon
Paweł Marek pisze:fakt miernik może nie nadażać
co sądzicie o odczytach z VAG-a?