Strona 1 z 1
Historia sikniczka krokowego... 1.8 RP
: pt mar 05, 2010 23:13
autor: rem08
Witam! Jestem posiadaczem golfa II z silnikiem 1.8 rp. Moj problem to silniczek krokowy. Okolo rok temu moj silniczek krokowy calkiem odmowil posluszenstwa. Autko mialo bardzo wysokie obroty. Cofnalem trzpien silniczka krokowego. Odlaczylem wtyczke silniczka, a zeby auto nie gaslo nacignalem linke nakretka od sruby(jak dokladnie o nie wazne bo nie w tym sedno sprawy, chodzi o to ze silniczek byl odlaczony). No i tak jezdzilem niecaly rok. Kupilem silniczek, podlaczylem i... nie ma reakcji... Teraz moje pytanie jest takie czy to ze tak dlugo wtyczka od silniczka byla nie podpieta moze miec wplyw na to ze sprawny silniczek w moim aucie nie dziala? Czy komputer mogl przez to polapac jakies bledy ze teraz w ogole nie wykrywa krokowca? Macie jakies pomysly i porady? Z gory wielkie DZIEKI!!!
: pt mar 05, 2010 23:19
autor: DaroW
Może wtyczka przez rok tak zaśniedziała, że teraz nie łączy, możliwe że kupiłeś niesprawny silniczek, no i jeszcze spróbuj odłączyć akku. na chwile.
: pt mar 05, 2010 23:20
autor: guti
rem08 pisze:Czy komputer mogl przez to polapac jakies bledy ze teraz w ogole nie wykrywa krokowca?
raczej nie

ale odepnij wtyczke od ECU .. to znaczy zrob resta.. moze sie polapie

: pt mar 05, 2010 23:30
autor: rem08
aku juz odlaczalem. A wtyczke ta szeroka co do kompa wchodzi?
: pt mar 05, 2010 23:33
autor: DaroW
Nie, chodziło mi o wtyczkę od silniczka krokowego, jeśli przez rok była odpięta to się zasyfiła.
e: teraz nie wiem kogo pytasz

: pt mar 05, 2010 23:33
autor: guti
tak , ta szeroka w głebi podszybia.. a jezeli krokowiec nie reaguje.. to poszukaj na forum jakie napięcia powinny byc we wtyczkach.. a moze posprawdzaj , czy gdzies nie ma przerwy w kabelkach

: pt mar 05, 2010 23:41
autor: rem08
ok. sprawdze to w najblizszym czasie.Dzieki za pomoc. Jesli macie jeszcze jakies pomysly to piszcie
: sob mar 06, 2010 00:37
autor: RasPL
Na poczatek to sprawdz czy silniczek sprawny a robi sie to tak:
patrząc na silniczek obrocony tak jak jest zamocowany w aucie pod 2 gorne piny podpinasz napiecie 3-6V np z bateri od telefonu

silniczek powinien sie wsuwac lub wysuwac chyba ze jest w swoich skrajnych położeniach wtedy trzeba zmienić biegunowosc
jak jest ok to sprawdz czujnik hamowania silnikiem a robi sie to tak:
przy max schowanym silniczku podepnij omomierz pod dolne piny (3 i 4) i dotykając trzpienia powinno pokazywac okolo 0 om
Pomysl z kręceniem sruba w dzwigni przepustnicy nie byl zbyt dobry, cofnij nowy silniczek max w pozycje schowana i ustaw ta srube tak aby szpara miedzy trzpieniem silniczka a sruba miala 0.4-0.5 mm
: sob mar 06, 2010 12:25
autor: rem08
Nie krecilem nic przy przepustnicy. Nakretka od sruby przyblokowalem linke gazu tak zeby byla naciagnieta zeby auto nie gaslo na luzie hehe. A te 3-6 volt to na dwa gorne piny z osobna i mase gdzis zalapac?? Czy od jednej bateri minus pod jeden pin i plus pod drugi pin?