Strona 1 z 2

Akumulator bardzo szybko traci energie

: czw mar 04, 2010 22:35
autor: maateuszeq
Witam, mam problem z moja golfina, mianowicie chodzi o to ze jednego dnia jak naladuje akumulator pali jak igla... a wystarczy ze zostawie go na noc i rano juz nie ma sily go odpalić. Zdejmowałem kleme na całą noc zeby zobaczyć czy zapali i pali normalnie a jak jest klema i wszystko tak jak powinno być czyli aku podłączony już nie da rady i znow trzeba ładować. Byłem z tym u mechanika niby sprawdził wszystko na kablach i powiedział ze wszystko jest okej, ładowanie także jest w porządku... podłączał jakieś mierniki na noc i wszystko było tak jak być powinno ... minimalne zużycie energii to pewnie przez alarm ale to nie ma nic do tego ze sie rozładowuje bo to mikro mini czasteczki energii. Mechanik nic nie zaradził więc zwracam sie o pomoc do forumowiczów może macie jakiś pomysł co mu dolega.

Z góry dziękuje za Pomoc!

: czw mar 04, 2010 22:39
autor: Qto
maateuszeq pisze:minimalne zużycie energii to pewnie przez alarm ale to nie ma nic do tego ze sie rozładowuje bo to mikro mini czasteczki energii
pobór powinien być około 20mA (0.02A)...jeżeli nie jest dużo większy to może po prostu aku pada, ile latek ma bateria ?

: czw mar 04, 2010 22:39
autor: Duber
maateuszeq pisze: podłączał jakieś mierniki na noc
maateuszeq pisze: mikro mini czasteczki energii
dobre
jesli chcesz miec pewnosc co to jest to pozycz aku na pare dni.a potem pisz dalej,bo gdybac mozemy do rana.

: czw mar 04, 2010 22:47
autor: maateuszeq
Qto pisze:pobór powinien być około 20mA (0.02A)...jeżeli nie jest dużo większy to może po prostu aku pada, ile latek ma bateria ?
duber pisze:dobre
jesli chcesz na 50% miec pewnosc co to jest to pozycz aku na pare dni.a potem pisz dalej,bo gdybac mozemy do rana.
no bateria jest stara... ale wczesniej miałem nowa z maja 09 i teraz jest w serwisie na gwarancji bo to jest rzenznia zeby akumulator nawet roku nie wytrzymal i musial byc co dzien ładowany... a ten co teraz mam to koles na nim jezdzil w garbusie i smigał az miło palił na dotyk a u mnie ? po tygodniu od wsadzenia ładowanie. a mechanik mowil ze pobor jest dobry i w normie...

: czw mar 04, 2010 22:51
autor: Qto
czarów nie ma...aku padaka, słabe ładowanie, coś kradnie prąd. Ale gdzie przyczyna to gdybać sobie możemy ...
poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=304162 może na coś wpadniesz

: czw mar 04, 2010 22:56
autor: maateuszeq
a jest możliwość ze alarm jest zle podlaczony? bo to ja z wujkiem go podłączałem, wujek fakt jest mechanikiem. ale na elektryce malo sie zna.

: czw mar 04, 2010 23:02
autor: Qto
maateuszeq pisze:a jest możliwość ze alarm jest zle podlaczony?
miernik do ręki i badaj...wszystko jest możliwe

: czw mar 04, 2010 23:15
autor: maateuszeq
kurde nie posiadam tak owego ale postaram sie pozyczyć. i czytałem to co mi podesłałeś i ten koleś ma prawie to samo co ja tylko ze ja u elektryka miałem normalne pobieranie prądu nie zadne podwyższone.

: czw mar 04, 2010 23:22
autor: Qto
maateuszeq pisze:tylko ze ja u elektryka miałem normalne pobieranie prądu nie zadne podwyższone.
kolega z tematu wyżej niby też... nie pomierzysz sam to się prawdy nie dowiesz

: pt mar 05, 2010 01:05
autor: Młody90
Qto pisze:czarów nie ma...aku padaka, słabe ładowanie, coś kradnie prąd. Ale gdzie przyczyna to gdybać sobie możemy ...
no najlepiej z aku jechac do kolesia ktory sie zna na tym , pomierzy i sprawdzi stan akusia , wtedy juz cos sie wie , jezeli chodzi o ladowanie i kradziez pradu , to juz mialem sam nie dawno taki problem , najlepiej naladowac akus na maxa i zostawic odlaczona kleme minusowa na noc , rano zalozyc i jezeli bedzie iskra to przerwa w instalacji i cos nam kradnie prad, jesli nie to wina ladowania,altka, regulatora,szczotek.. Mi to pomogło ;)
Najzwyklejszy miernik tez pomoze , sprawdzic ile ma V przy wlaczonym silniku i wlaczonych swiatlach , nawiewie, ewentualnie radio . U mnie byl regulator napiecia walniety a teraz pokazuje ladnie 14V ;)a bylo ledwo 11 :roll:

: pt mar 05, 2010 02:51
autor: drunkmaster
Daj aku elektrykowi niech sprawdzi gestość i zasiarczenie aerometrem, myslę że nic za to nie weźmie, jak chcesz sprawdzić napięcie, to zmierz przyrządem ile ma podczas kręcenia, jak spada poniżej 9,5v to kicha.
To czy nowy czy stary ma małe znaczenie, ja miałem aku 6cio-miesięczny i po 24 godzinnym ładowaniu się sypał jak miał rozrusznikiem pokręcić, następna była centra, słuzyła mi wiernie całe 12 miesięcy po czym odeszła na wieczny spoczynek :axe:

: pt mar 05, 2010 08:42
autor: Młody90
drunkmaster pisze:Daj aku elektrykowi niech sprawdzi gestość i zasiarczenie aerometrem, myslę że nic za to nie weźmie
nic ;)

: pt mar 05, 2010 09:18
autor: maateuszeq
drunkmaster pisze:Daj aku elektrykowi niech sprawdzi gestość i zasiarczenie aerometrem, myslę że nic za to nie weźmie, jak chcesz sprawdzić napięcie, to zmierz przyrządem ile ma podczas kręcenia, jak spada poniżej 9,5v to kicha.
ale w tym problem ze on już to sprawdzał i jest wszystko dobrze.
Młody90 pisze:najlepiej naladowac akus na maxa i zostawic odlaczona kleme minusowa na noc , rano zalozyc i jezeli bedzie iskra to przerwa w instalacji i cos nam kradnie pra
tak juz własnie też robiłem mechanik mi to polecił i powiedział ze jak rano odpali to zebym przyjechał on poszuka po kablach no i pojechałem i niby poszukał i nic nie znalazł według niego wszystko jest okej...

: pt mar 05, 2010 12:38
autor: jhosef
maateuszeq, zmierz pobór prądu jak chyba ktoś wczesniej mówił. Jeśli aku wytrzymuje gdy jest odpięty to coś w samochodzie zjada Ci prąd. Nikt stąd nie wywróży. Miernik w łapę i mierzyć. Jak masz alarm to uzbroić. Ogólnie mierzyć auto w takim stanie jak zostawiasz na noc. Jesli pobór będzie zbyt duży to szukać przyczyny, wywalasz bezpieczniki po kolei i mierzysz zmianę. Jak masz jakiś wzmacniacz czy inne ustrojstwo caraudio - odłączyc i zmierzyć.