Strona 1 z 1

silniczek regulacji swiatel

: czw mar 04, 2010 20:40
autor: Karol Mk 3
witam...
mam problem z silniczkami regulacji swiatel. jak krece pokretlem w samochodzie to wysokosc sie nie zmienia. sa poprowadzone przewody i nie wiem czemu nie dzialaja. jak podlacze sam silniczek na krotko pod prad to dziala a jak zloze to juz nie. na plytce tez nie widze sladow zimnego lutu. golf jest z 97 roku wiec regulacja swiatel chyba powinna byc. sprawdzalem bezpieczniki i tez sa ok. ma ktos pomysl co moze byc nie tak i jak to sprawdzic? wtyczka jest na 3 piny i w zwiazku z tym gdybym probowal podlaczyc zaroweczke pod 2 skrajne wejscia + i - to powinna swiecic czy srodkowe wejscie tez powinno byc podlaczone? a czy zeby dzialala zaroweczka to trzeba krecic tym pokretlem w samochodzie czy sama powinna wykazac czy jest prad? poradzcie cos :)

: czw mar 04, 2010 21:48
autor: TOMASZ13
mam golfika z 97 mk3 wysokosc swiateł zmniejsza/zwieksza sie minimalnie to znaczy na wiekszym kawałku to widac, jak bym wczesniej zobaczył posta to zdjecia bym zrobił bo całe lampy wyciagałem wkładałem silniczki i moim zdaniem prad tam powinien pokazywac sie tylko w chwili krecenia bo tak to cały czas by sie obkrecały te silnikczki

: czw mar 04, 2010 21:50
autor: Paweł Marek
we wtyczce silnika pomiędzy skrajnymi pinami ma być napięcie po włączeniu świateł. Srodkowy ma napięcie zmienne zalżne od położenia pokrętła, to sprawdź sobie czego we wtyczce brakuje a potem dojdziemy dlaczego

: czw mar 04, 2010 22:19
autor: Karol Mk 3
czyli jak bym krecil pokretlem to w srodkowym pinie powinien byc prad? sprawdzenie probowka wystarczy? wykaze mi napiecie?

: czw mar 04, 2010 22:29
autor: Paweł Marek
tak ale lepiej voltomierzem sprawdzaj między środkowym pinem a masą, napięcie się zmienia jak kręcisz pokrętłem ale nie pamiętam dokładnie wartości, zdaje się od 6 V do napięcia jak z altka (13,5-14,4V)

: czw mar 04, 2010 22:47
autor: Karol Mk 3
postaram sie jutro sprawdzic i napisze co i jak :)

[ Dodano: 05 Mar 2010 18:53 ]
sprawdzalem dzisiaj to napiecie i tak szczerze mowiac wykazywalo impuls elektryczny ale za drugim rezem juz nic nie pokazalo. nie wiem czemu tak jest bo w elektryce nie jestem dobry. moze to byc wina silniczka czy to odpada?