Strona 1 z 1

Pisk przy maksymalnym skręcie kierownicy

: czw mar 04, 2010 19:01
autor: jawirax
Witam przy maksymalnym skręceniu kierownicy w lewo lub prawo słychać pisko- tarcie jak na video załączonym z mojego pojazdu.Co to może być z tego co słuchałem głos dochodzi z kół pasowych alternatora i pasków ???Czy to pompa siadła czy pasek ? bo niby pasek jest napięty.Przy normalnym lekkim kręceniu tego nie ma , chociaż jak stoję i kręcę lekko kierownice a lewo czy prawa, słychać lekko pompę jak chodzi czy tak ma być ?i co z tym piskiem ? :(

[youtube][/youtube]

Płyn mam dolany MAXIMUM , więc nie jest to na pewno wina braku płynu.

: czw mar 04, 2010 19:18
autor: Duber
moga byc wyswiechtane kółka...lub sciagnij pasek i pokręc kółkami moze cos usluszysz(chrobotanie)duuzo bylo bardzo podobnych tematów

: czw mar 04, 2010 19:25
autor: bogib184
Może pompa a może płynu z mało, lub należało by go wymienić...

: czw mar 04, 2010 19:26
autor: qgaga
witam. mój ojciec ma to samo w skodzie felicji s silnikiem vw 1,9 D, mechanik stwierdził że ten typ tak ma i nie ma sie czym martwić. Skodilak tatusia śmiga już tak 6 lat i nie było problemu ze wspomaganiem.... Logicznie myśląc jest to spowodowane z obciązeniem pompy wspomagania podczas tłoczenia płynu do siłowników, które nie mają mechanicznej możliwości przepchnięcia tłoków dalej niż zakres skrętu kół. UNIKAJ SKRĘTU KÓŁ Z DOCIĄGANIEM KIEROWNICY NA MAXA a bedzie wszystko ok. Pozdrawiam Qgaga

: czw mar 04, 2010 19:28
autor: jawirax
Płyn jest nowy wymieniony, i jak już pisałem jest stan , zalałem trochę oleju z nakrętki na pasek od wewnątrz i ucichło jak makiem zasiał czyli mam wnioskować ze to tylko pasek?

: czw mar 04, 2010 19:36
autor: jablonski89
na to wygląda moze jest troche za luzny

: czw mar 04, 2010 19:52
autor: jawirax
Niby jest napięty , spróbuje go naciągnąć jak to nic nie da to wymienić na nowy , mam jeszcze jedno pytanie oprócz tego pisku przy zużytym pasku wspomagania są jeszcze jakiejś objawy inne ?

: czw mar 04, 2010 21:15
autor: wojtas46
Najprawdopodobniej pasek , pompa przy maksymalnym skręceniu kół daje duży opór i wtedy się slizga . Objawy typowe dla paska

: pt mar 05, 2010 09:38
autor: Dahoo
U mnie jest tak samo.
Pasek nowy, płyn nowy i wspomaganie chodzi ok.
Wiec myślę, że tak ma być i nie przejmuje się tym zbytnio.

: pt mar 05, 2010 13:30
autor: henio8
U mnie też to słychać przy maksymalnym skręceniu, ale znacznie znacznie ciszej, prawie woogle, ale troche słychać. Myślę, że w każdym Golfie coś tam słychać przy maks skręconych kołach, ale nie powinno się długo przetrzymywać tak samochodu! Można zepsuć pompę. Ja mam zalany niedawno nowy płyn z salonu VW i pasek mam Bosch. Być może masz części nieoryginalne lub złej jakości.

: pt mar 05, 2010 13:36
autor: jacekplacekk
Ja bym powiedział że ten objaw jest normalny,przy maksymalnym skręcie kołami zawsze będzie piszczał. Nie masz czym sie przejmować.

: sob mar 06, 2010 15:11
autor: golfer_1984
jawirax, naciagnij dobrze pasek od wspomagania lub kup nowy to on tak piszczy, nie w każdym golfie tak jest, wina stoi po pasku

: ndz mar 07, 2010 11:25
autor: Lolo22
naciągnij dobrze pasek naciaga sie goprawdopodobnie pompa tzn jest tam nakretka która nalezy poluźnić i drugim kluczem naciagnąć