Strona 1 z 3
Jak wam palą teraz wasze TDI?
: śr gru 21, 2005 15:19
autor: Pruszkowiak
Ja jak rano zapalam swojego TDI to troche musze go na rozruszniku przetrzymać i zapala.Jak zapali to przez minutkę mi puszcza biało-niebieski dymeka potem jest ok.W czasie jazdy nie kopci jak się rozgrzeje.Czy ten dymek to jakiś poważny objaw.Czy to normalne.Czekam na opinie.
: śr gru 21, 2005 15:44
autor: Mariusz Z.
Tak na oko to masz powietrze w paliwie. Po pierwsze to wowczas trzeba dłużej kręcić przy odpalaniu a po drugie jak już załapie to daje z rury na niebiesko.
Temat na czasie
: śr gru 21, 2005 15:53
autor: Razal
U mnie to samo
Kręce go ok. 3 sekund i załapuje ale jak już załapie to przez chwile (kilkanaście sekund) chodzi nierówno (800-1000 obr skacze) po chwili przechodzi i jest ok . Niebieskawy dymek też się pojawia zaraz po odpaleniu.
Dzieje sie tak tylko po zimnej nocy - w lecie tego nie było, a jak jeżdże w dzień też tego nie ma chyba, że jest zimno i postoi z min. 6 godzin
Ja jeszcze spróbuje wymienić świeczki żarowe - może to one są przyczyną ??
Poza tym to wszystko OK - to też nie jest specjalni euciążliwe, ale lipnie wygląda jak tak kopci i telepie ( dobrze, że krótko to trwa
)
Kolega wyżej pisze o powietrzu w paliwie ..... Gdzie ewentualnie może się takie powietrze dostawać ?? I czy nie było by tak przez cały czas ?? A nie jak jest zimny
Pozdrooooooo
: śr gru 21, 2005 16:50
autor: Cinek
paliwo może sie cofać i dlatego jest powietrze. nie wiem jak w TDI ( chociaż pewnie podobnie ) ale w TD są w pompie zaworki na powrocie, i czasem sie dzieje że puszczają. zakłada sie taki zaworek na przewód paliwowy na doprowadzeniu i po kłopocie. wiem bo mam tak samo jak wy po zapaleniu, i właśnie szukam odpowiedniego zaworka. komplet zaworków do pompy TD kosztuje 25 zł, ale z wymianą jest podobno problem. jak to opanuje to napisze co i jak
: śr gru 21, 2005 16:54
autor: bartol_variant
U mnie wszystko gra, nie mam takiego problemu rano ;/ dla mnie nie ma róznicy pogoda czy nie pogoda, mam ogrzewany garaż. Kiedyś jak byłem w Wawie co były takie ostreee mrozy w okolicach -28 to spokojnie mi odpalał stojąc na dworze.
: śr gru 21, 2005 17:20
autor: Michael G60
bartol_variant pisze:U mnie wszystko gra, nie mam takiego problemu rano ;/ dla mnie nie ma róznicy pogoda czy nie pogoda, mam ogrzewany garaż. Kiedyś jak byłem w Wawie co były takie ostreee mrozy w okolicach -28 to spokojnie mi odpalał stojąc na dworze.
Tak ma odpalać VW TDI...
Re: Temat na czasie
: śr gru 21, 2005 18:14
autor: macil
Razal pisze:U mnie to samo
Kręce go ok. 3 sekund i załapuje ale jak już załapie to przez chwile (kilkanaście sekund) chodzi nierówno (800-1000 obr skacze) po chwili przechodzi i jest ok . Niebieskawy dymek też się pojawia zaraz po odpaleniu.
Dzieje sie tak tylko po zimnej nocy - w lecie tego nie było, a jak jeżdże w dzień też tego nie ma chyba, że jest zimno i postoi z min. 6 godzin
Ja jeszcze spróbuje wymienić świeczki żarowe - może to one są przyczyną ??
Poza tym to wszystko OK - to też nie jest specjalni euciążliwe, ale lipnie wygląda jak tak kopci i telepie ( dobrze, że krótko to trwa
)
Kolega wyżej pisze o powietrzu w paliwie ..... Gdzie ewentualnie może się takie powietrze dostawać ?? I czy nie było by tak przez cały czas ?? A nie jak jest zimny
Pozdrooooooo
Miałem to samo - wymieniłem świeczki żarowe i nic.
Na forum dokopałem się jednak do informacji o przekaźniku, który oczywiście sprawdziłem i był OK, oraz o bezpieczniku który jest nad przekaźnikami.
Sprawdziłem go i był przepalony, wymieniłem i teraz czy jest 0 stopni czy -10 pali od kopa.
: śr gru 21, 2005 18:37
autor: jaszczur
Michael G60 pisze:bartol_variant napisał/a:
U mnie wszystko gra, nie mam takiego problemu rano ;/ dla mnie nie ma róznicy pogoda czy nie pogoda, mam ogrzewany garaż. Kiedyś jak byłem w Wawie co były takie ostreee mrozy w okolicach -28 to spokojnie mi odpalał stojąc na dworze.
umnie tak samo jak u kolegi
: śr gru 21, 2005 19:20
autor: sys
u mnie narazie pali super...włączam świece...gasną... TRRRACH... i chodzi;-)
: śr gru 21, 2005 19:49
autor: skoku
mój tak jak wyzej. spirala od świec żarowych swieci moze przez 2 sek. a w lecie tylko mrugnie.
odpala od strzała, pół obrotu, chyba ze juz jest na koncu rezerwy no to dłuzej trzeba krecic ale rzadko mi sie to zdarza
co do dyma to puszcza niebieskiego i to długo, nawet w lecie ale to juz kwestia turbiny (chyba) czas na regeneracje:(
: śr gru 21, 2005 20:29
autor: paolo
mi tam kreci troche dluzej i pali jak nalezy
od soboty stal, dzisiaj odpalil za pierwszym kopem wiec nie narzekam. Dymku nie puszcze, jedynia taka biala para chodzby puki katalizator nie nagrzeje sie.
: śr gru 21, 2005 21:05
autor: Mariusz D.
Mój pali od kopa zero jakiegoś problemu. Zero dymu z rury.
zapalanie
: śr gru 21, 2005 21:29
autor: marthh
Mój w normie im chłodniej tym lepiej to żart ale tak na powaznie nie ma znaczenia jara na pierwszy tyk.Nie patrze sie jaki dym z tyłu leci przeciez musi cos wylatywac po to jest rura wydechowa.
: śr gru 21, 2005 22:10
autor: calvin77
ja mam akumulator do wymiany i po nocy troche ciężko jest mu zakręcić, na szczęście silnik jest zdrowy i nie potrzebuje długiego kręcenia