Strona 1 z 1

1 i 2 bieg ciężko wchodzą po wymianie części i oleju.

: śr mar 03, 2010 19:49
autor: rafreality
Witam.
1 i 2 bieg ciężko zaczęły wchodzić. Podłubałem śrubokrętem czyszcząc z zanieczyszczeń okolicę ramienia skrzyni i rozkruszyła się ta gumowa główka od palucha i musiałem wymienić paluch zmiany biegów na nowy(na obrazku poz. 31). Dostałem go w serwisie i wymieniłem.
Teraz tylko dalej mam problem z 1 i 2 biegiem.

Czy ktoś zna sposób żeby dobrze to doregulować? Tak żeby biegi 1 i 2 dobrze wchodziły?
Dodam że 3 i 4 oraz wsteczny wchodzą wyśmienicie.

Dodam też, że wymieniłem przy okazji olej, ale nalałem półsyntetyk Hipol 75w/80.
Zanim wlałem olej, to już to się popsuło, bo się ta guma rozsypała, jak czyściłem
z zanieczyszczeń właśnie tą okolicę śrubokrętem i narobiłem sobie teraz problemu.

Obrazek
Punkty oczywiście pójdą za pomoc. :kufel:

: czw mar 04, 2010 09:59
autor: T.O.B.I.
jeżeli nie ma luzu między ramką (28) a kulką (31) to sa dwa sposoby regulacji (domowe), odkręcić obejmę (25) i lekko przesunąć drążek w kabinie w stronę pasażera lub zdjąć osłonę drążka i tam na śrubę imbus 4 jest mimośród (19) który obkręcając wokół osi drążka powoduje jego lekkie odchylanie

: wt maja 04, 2010 22:20
autor: rafreality
Wszystko wyregulowane poprawnie, zarówno przez mnie, jak i sprawdzone przez mechanika.

Przypomnę, że przestała dobrze wchodzić 1 i 2, reszta biegów ok, a stało się to (tak mi się wydaje) od momentu kiedy odkręciłem korek wlewowy oleju w skrzyni, a potem spuściłem stary olej i dolałem nowego Hipol 75w/80, mechanik jeden stwierdził że to wystarczający olej do tej skrzyni, drugi mechanik stwierdził że za gęsty olej może nalałem, a ja myślę że teraz jest go tam za dużo i dlatego tak ciężko wchodzą biegi.
Wcześniej na pewno było go znacznie mniej, były również wycieki na skrzyni i po odkręceniu korka wyrównawczego nic nie wyleciało.

Co zrobić? Upuścić oleju? Wlać inny rzadki. Ta jedynka wchodzi i ciężko wychodzi, tak samo dwójka. :grrr:

: wt maja 04, 2010 23:41
autor: J.B.S.
Trochę za gęsty ten olej.Ale powiedz mi czy te biegi wchodza na sucho znaczy bez właczonego silnika dobrze, a problem zaczyna sie po uruchomieniu czy cały czas jest do bani?

Oleju musi byc tyle zeby wypływał przez otwór kontrolny.Więc wczesniej było go za mało.

: śr maja 05, 2010 09:14
autor: paweł_ek
nie chcę nikogo w błąd wprowadzić ale mimo wszystko wydaje mi się, że trzeba ponownie wyregulować dźwignię zmiany biegów bo jeśli byłaby to wina oleju to i pozostałe biegi ciężko by się załączały. Po prostu przy włączaniu i wyłączaniu biegu 1 i 2 wybierak może mieć trochę niewłaściwe położenie i stąd problem. Takie jest moje zdanie.

: śr maja 05, 2010 22:36
autor: J.B.S.
nie chcę nikogo w błąd wprowadzić ale mimo wszystko wydaje mi się, że trzeba ponownie wyregulować dźwignię zmiany biegów bo jeśli byłaby to wina oleju to i pozostałe biegi ciężko by się załączały. Po prostu przy włączaniu i wyłączaniu biegu 1 i 2 wybierak może mieć trochę niewłaściwe położenie i stąd problem. Takie jest moje zdanie.
Wiesz mnie tez to pierwsze przychodziło do głowy ale podobno wszystko sprawdzane po pieć razy wiec nie nalegam na ponowne sprawdzanie.

: ndz maja 09, 2010 09:53
autor: rafreality
Biegi wchodzą ciężko na postoju, w czasie pracy silnika trochę lżej.
Dokładnie to jedynka wchodzi nie za ciężko, ale ciężej się ją wybija, ażeby wbić 2.
Tak samo z luzu 2 wchodzi dość dobrze, ale ciężko ją wybić z powrotem.
Gościu na przeglądzie zrobił na mnie takie gały i się pyta czemu te biegi tak ciężko wchodzą? A ja mu, że olej wymieniłem i teraz tak się porobiło.
Zakręciłem ten korek wyrównawczy jak olej się wylewał przez niego, auto stało prosto.
Łącznik skrzyni z lewarkiem wyregulowany, na pewno to w skrzyni, sprawdzone również przez dobrego mechanika, rozkręcił tak jak ja ten łącznik i wbijał biegi z kanału tylko tym pręcikiem co wychodzi ze skrzyni.