Strona 1 z 2
Cały czas niedogrzany silnik
: śr mar 03, 2010 18:51
autor: szarak354
Witam wszystkich fanów golfa.Jestem nowy.Mam problem z niedogrzanym silnikiem.Golf3 1,6 ABU.Dochodzi do 70C i dalej nie idzie.Dzisiaj jechałem jakieś 16km i pupa 70C i nic.Próbowałem wszystkiego,termostat wymieniałem 2 razy najpierw wahler temp otw.84c,pupa,teraz wstawiłem orginalny kupiony w ASO i nic do 70C jedynie raz na długim postoju doszedł do 90c włączył sie wiatrak i zaraz spadł do 70.Termostat raczej odpada bo przy 70 dolny wąż zimny.Czujnik temp. też oryginał zresztą jakby tylko czujnik kłamał to normalnie bysie nagrzewał podczas jady do włączenia wiatraka a tak nie jest z resztą gdyby szwankowała wskazówka w zegarach to by było tak samo rozgrzewa sie wiatrak chodzi a na wskazówce np 70c z resztą kupel ma taki sam silnik i jak były mrozy po 12c to u niego po nie całych 2km już leciało lekko ciepłe powietrze a u mnie dopiero było lekko ciepłe po prawie 8km.już mi ręce opadają co to może być dodam że pare miesięcy temu była zmieniana uszczelka pod głowicą.Słyszałem że nieraz jest fabryczna wada że niema wycięć na wszystkie kanały olejowe czy na wodne też sie zdaża i czy przypadkiem jak by nie było pełnego krążenia to by sie nie przegrzewał czy może pompa wody szwankuje?sorki że tak sie rozpisałem ale chciałem dokładnie opisać pozdrawiam
: śr mar 03, 2010 19:04
autor: piotrw
Witam...
Próbowałeś może zmierzyć temperaturę w zbiorniczku za pomocą termometru?
Pozdrawiam
Piotr W.
: śr mar 03, 2010 19:23
autor: szarak354
piotrw pisze:Próbowałeś może zmierzyć temperaturę w zbiorniczku za pomocą termometru?
tak róznica między wskazówką jakieś 2st na termometrze 68 na zegarach 70 niewiem nie daje mi spokoju ta wymiana uszczelki czy to może mieć jakiś związek z tym? no i może pompa
: śr mar 03, 2010 19:53
autor: mariusz75
A po wymianie uszczelki pod głowicą i rozpięciu rozrządu to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
To normalny objaw że gdy zapłon jest za bardzo opóźniony to silnik się przegrzewa,
a gdy zapłon jest zbyt wczesny to silnik się nie dogrzewa.
Podstawowe prawa silnika iskrowego
Dla mnie przy takich objawach i dwukrotnej wymianie termostatu to tylko źle ustawiony (zbyt wczesny) zapłon
: śr mar 03, 2010 19:56
autor: sas_gti
ewentualnie moze byc tak ze zarówno stare termostaty jak i te dwa nowe były wsadzane bez uszczelki.
: śr mar 03, 2010 19:59
autor: szarak354
sas_gti pisze:były wsadzane bez uszczelki.
uszczelki odpadają sam wymieniałem termostaty i czujnik ale dzięki za sugestje
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:02 ]
mariusz75 pisze:to zapłon był ustawiony na lampę stroboskopową.
tak był ustawiany lampą sam widziałem bo to robili znajomi szwagra ale pewnie ni oznacza to że mogli ustawić nie dokładnie chyba że lampą nie da rady żle ustawić a tak to ile kosztuje ustawienie zapłonu?
: śr mar 03, 2010 20:05
autor: mariusz75
To zaznacz miejsce w którym jest teraz i opóźnij go tak na próbę i się przejedź aby sprawdzić jak wtedy nagrzeje się auto.
: śr mar 03, 2010 20:11
autor: szarak354
mariusz75 pisze:To zaznacz miejsce w którym jest teraz i opóźnij go tak na próbę
ok zbyt wielkiej wiedzy ni mam więc patrząc z boku auta od kierowcy to kopułkę przekręcić w lewo czy w prawo?
: śr mar 03, 2010 20:17
autor: krisss.79
W lewo
: śr mar 03, 2010 20:20
autor: szarak354
krisss.79 pisze:W lewo
ok jutro sprawdze a nie wiesz jaki jest koszt ustawienia zapłonu?
: śr mar 03, 2010 20:21
autor: krisss.79
Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
: śr mar 03, 2010 20:27
autor: szarak354
krisss.79 pisze:Ja placilem 20 zl ale do 50 zl musisz liczyc
[ Dodano: 03 Mar 2010 19:23 ]
Kolego a podmien od kogos czujnik temp i wtedy zobaczysz co dalej.Umnie tez pokazywal 70 C[czujnik oryginal],kupilem ori z aso i jest ok
no ja też mam ori kupiony w ASO zresztą jak pisałem na początku na postoju jak sie włączył wiatrak to na wskazówce było 90st to czyli czujnik ok dzięki narazie za rady na forum zawze można liczyć na pomoc jutro zobacze co z tym zapłonem
: śr mar 03, 2010 20:29
autor: sas_gti
kręcać aparatem w lewo przyspieszysz zapłon a nie opóźnisz.
: śr mar 03, 2010 21:00
autor: Paweł Marek
No nie wiem czy kręcenie aparatem zapłonowym po to żeby silnik się lepiej rozgrzewał mam sens. Należy ustawić właciwie lampą i tak zostawić. A jeśli wentylator włączył sie przy 90 stopniach to za wczas by było, więc podejrzewam że licznik źle wskazuje i nic poza tym, złego się nie dzieje