Strona 1 z 2
Uparty VW, czyli ciągłe problemy z chłodzeniem
: śr mar 03, 2010 12:23
autor: filip85
Witam
Pozwolę sobie założyć nowy temat, gdyż gdy się dokleiłem się do innego został skasowany.
Problem jest taki, że silnik się bardzo grzeje, w trasie przy 80km/h potrafi się włączyć wentylator żeby zbić temp. gdyż dochodzi do 100C (czujniki zarówno w chłodnicy jak i temp. są nowe i ori). W mieście to już wogle masakra bo co wentylator się wyłączy to za 10 min musi się znów włączyć. Termostat (ori) jest sprawny, gotowany 3 razy w garnku z termometrem i otwiera się prawidłowo. Pompa wody nowa. Płynu nie ubywa. Już nie mam siły.
Jedyne jeszcze nie weryfikowane to korek zbiorniczka. Czy to, że się ciężko się wkręca i wykręca może być przyczyną grzania?
: śr mar 03, 2010 12:32
autor: wojtas4589
Chłodnica może kamieniem zarosła i nie drożna tak jak powinna być
: śr mar 03, 2010 12:58
autor: jhosef
Miałem podobny przypadek w Fieście. Ojciec nawet głowicę zrzucił. Okazało się ze 1/3 chłodnicy była zamulona. Możesz z rozwagą pomacać chłodnicę czy ciepło się dobrze rozkłada po powierzchni. Dodatkowo dla pewności odpowietrzyć.
: śr mar 03, 2010 13:15
autor: filip85
Ale czy mogła się zakamienić chłodnica skoro ciągle była zalana odpowiednim płynem?
: śr mar 03, 2010 13:18
autor: jhosef
filip85, teoretycznie nie powinno być nadmiaru osadu z kamienia oraz korozji. Ale nie masz pewności co poprzedni właściciel zalewał. Moja fiesta też niby jeździła na płynie a mułu było bardzo dużo. Zawsze możesz zastosować płukanko z odpowiednim środkiem.
: śr mar 03, 2010 13:21
autor: filip85
Ja ten samochód mam po rodzicach, a oni nowy kupili więc jest wszystko pewne.
: śr mar 03, 2010 13:23
autor: jhosef
filip85, to trochę zmienia postać rzeczy. A taki banał: ściągnij atrapę i zobacz ile much ubiłeś - czytaj sprawdź drożność chłodnicy dla powietrza.
: śr mar 03, 2010 13:27
autor: Seba51a
filip85, - sprawdź sobie czy Twoja pompa wody nie jest czasem wyposażona w łopatki z tworzywa sztucznego (katalog sklep foto itp.). W nowych VW i Audi jest to standard, że przy padnięciu termostatu i osiągnięciu wysokiej temperatury wirnik pompy wodnej (łopatki) zmienia pod wpływem temperatury kształt i ciecz nie jest odpowiednio "ciśnięta". Mam wrażenie, że jest to specjalnie tak zrobione by serwis miał więcej PRACY. Tylko z tego co się orientuje to Ty masz wirnik tradycyjny, czyli z jakiegoś stopu metalu.
: śr mar 03, 2010 13:37
autor: stopczyk26
U mnie jest podobny problem tez wentylator bardzo czest sie wlacza, a latem jak jade w miescie i stoje w korku to chodzi prawie caly czas. Wymienione mam praktycznie wszystko chodnica, nagrzewnica, termostat, pompa wody, wentylator i nic dalej tak jest. Ale skoro nie gotuje mi sie to zostawilem go w spokoju i jezdze tak dalej
: śr mar 03, 2010 13:48
autor: filip85
Seba51a wirnik jest metalowy.
stopczyk26 gotować to się nie będzie bo te płyny mają wyższą temp. wrzenia niż woda, ale denerwuje ciągle chodzący wentylator i zawsze trochę więcej benzyny ciągnie.
: śr mar 03, 2010 14:04
autor: stopczyk26
No niby tak ale ja tez juz nie mam do niego sily i pomyslu co mu moze jeszcze byc
: śr mar 03, 2010 14:14
autor: Paweł Marek
filip85 pisze:Seba51a wirnik jest metalowy.
niekoniecznie
filip85, w 1.6 pompe zwykle zmienia sie przy kazdej zmianie paska rozrządu, moze mechanik który to oststanio robił pamieta jaka to była pompa, różne zamienniki pomp mogą mieć wirnik plastykowy - rzecz jest do sprawdzenia.
: śr mar 03, 2010 14:19
autor: filip85
Paweł Marek, ja sam w wakacje zmieniałem pasek i pompę (bo troszkę ciekła) i wydaje mi się, że wirnik był metalowy, ale jeszcze to sprawdzę jak znajdę pudełko po pompie.
Ale przed wymianą pompy też się grzał.
: śr mar 03, 2010 14:37
autor: Seba51a
Paweł Marek pisze:filip85 pisze:Seba51a wirnik jest metalowy.
niekoniecznie
filip85, w 1.6 pompe zwykle zmienia sie przy kazdej zmianie paska rozrządu, moze mechanik który to oststanio robił pamieta jaka to była pompa, różne zamienniki pomp mogą mieć wirnik plastykowy - rzecz jest do sprawdzenia.
Jak możesz to sprawdź ten wirnik, ale powiedz mi czy przy wysokiej temperaturze cieczy masz jakiś przewód zimny. Może ten termostat otwiera się nie tak jak powinien. Przetestuj może też bez termostatu - jak w tedy nie będzie się grzał to na 100% on.