Strona 1 z 1

Problemy z Chłodzeniem Silnika.

: wt mar 02, 2010 17:41
autor: Asgaard91
Witam, czy w przypadku gdy kończe jazdę(ok 80km/h), temperatura(ok -2) i dotykam dolnego przewodu ktory jest zimny, a po ok 2-3min robi sie ciepły to wskazuje na działający termostat?.

Kolejna sprawa to wentylatory chłodnicy, silniczek jest dobry bo działa na krótko, ale nie załancza się, czy powodem jest moduł znajdujący się pod zbiornikiem wyrównawczym?, jak biorę na krótko to coś w nim tylko strzela.

Pzdr i prosze o pomoc

: wt mar 02, 2010 17:47
autor: Przemo440
Asgaard91 pisze:Witam, czy w przypadku gdy kończe jazdę(ok 80km/h), temperatura(ok -2) i dotykam dolnego przewodu ktory jest zimny, a po ok 2-3min robi sie ciepły to wskazuje na działający termostat?.
tak działa
Kolejna sprawa to wentylatory chłodnicy, silniczek jest dobry bo działa na krótko, ale nie załancza się, czy powodem jest moduł znajdujący się pod zbiornikiem wyrównawczym?, jak biorę na krótko to coś w nim tylko strzela.
a co pokazuje wskaznik temperatury trzyma 90 czy się wychyla ponad ??

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 16:49 ]
Asgaard91 pisze:czy powodem jest moduł znajdujący się pod zbiornikiem
jaki tam masz moduł?? czujnik włanczania wentylatora masz w chłodnicy

: śr mar 03, 2010 01:44
autor: serafin74
Witam wszystkich.jestem jeszcze laikiem w tych sprawach.Moze sie podepne pod temacik.Mam golf II 1.6 RF na gazniku.Mam taki problem.Czesto dolewam oleju i płynu chłodzacego.Po właczeniu zapłony dioda od chłodzenia mruga pare razy to znaczy ze jest dobra.Po uruchomieniu silnika weze sa miekkie.Jak przejade troche to temperatura podnosi sie za czerwona diode na wskazniku ale nie zaswieca sie jeszcze i załacza sie wentylator i weze nadal sa miekkie.Spod korka syczy.Moze ktos mi pomoze czy tak ma byc czy cos nie tak i z czym?I jak to naprawic lub sprawdzic.Pozdrawiam

: śr mar 03, 2010 02:03
autor: stopczyk26
Jesli syczy spod korka to korek do wymiany bo uklad nie trzyma cisnienia

: śr mar 03, 2010 03:16
autor: serafin74
stopczyk26 pisze:Jesli syczy spod korka to korek do wymiany bo uklad nie trzyma cisnienia
A po wymianie korka bedzie jakos lepiej z ta temperatura?
Jak przejade troche to temperatura podnosi sie za czerwona diode na wskazniku wiec wydaje mi sie ze powinna sie chyba zaswiecic ale nie zaswieca sie jeszcze i załacza sie wentylator i weze nadal sa miekkie

: śr mar 03, 2010 08:50
autor: stopczyk26
Jak wentylator sie wlacza to jest dobrze. U mnie np wskazowka od temperatury idzie az na 3/4 skali dopiero wtedy sie wlacza wentylator. Weze moga byc miekkie przez to ze korek nie trzyma cisnienia i caly czas przez niego ucieka. W kazdym badz razie jesli przez niego caly czas syczy to do wymiany

: śr mar 03, 2010 09:55
autor: Bolo GTI
Asgaard91, musiałbyś poszukać. Ale jak we wtyczce robisz na krótko i działa tylko na największych obrotach, na tych wolniejszych się nie załącza (mówię o zwieraniu pinów we wtyczce) to wsakzuje na uszkodzony moduł. Kiedyś sam szukałem i taką właśnie odpowiedź dostałem. Gdzieś na forum z pewnością jest o tym jeszcze. Sam jak tylko zima odejdzie będę podmieniał moduł w celu sprawdzenia czy to jego wina.
Ja zacząłem od wymiany czujnika w chłodnicy i nic to właśnie nie dało.

Pozdrawiam

Re: Problemy z Chłodzeniem Silnika.

: śr mar 03, 2010 11:02
autor: Marti AAA
[quote="Asgaard91"]Witam, czy w przypadku gdy kończe jazdę(ok 80km/h), temperatura(ok -2) i dotykam dolnego przewodu ktory jest zimny, a po ok 2-3min robi sie ciepły to wskazuje na działający termostat?.

Kolejna sprawa to wentylatory chłodnicy, silniczek jest dobry bo działa na krótko, ale nie załancza się, czy powodem jest moduł znajdujący się pod zbiornikiem wyrównawczym?, jak biorę na krótko to coś w nim tylko strzela.

kolego zacznij od sprawdzenia czujnika wkręconego w chłodnicę
ściągasz wtyczkę z tego czujnika i zwierasz wtyki
na przemian
powinien załączyć się 1 bieg i 2 bieg wentylatora jeśli się załączy 1 i 2 bieg wentylatora to masz walnienty ten czujnik
jeśli będzie brak reakcji na zwieranie styków w wtyczce będzie uszkodzony moduł
i tu pytanie działają ci oby dwa biegi wentylatora 1 i 2 ? odpisz jak sprawdzisz czujnik
wszystko da się zrobić ja obstawiam na spalony pierwszy bieg wentylatora też tak miałem

: śr mar 03, 2010 11:36
autor: Bolo GTI
Marti AAA, U mnie jak zwieram styki to działa tylko 2 bieg. A wyczytałem gdzieś, że to wina sterownika.

: śr mar 03, 2010 15:55
autor: Marti AAA
Bolo GTI pisze:Marti AAA, U mnie jak zwieram styki to działa tylko 2 bieg. A wyczytałem gdzieś, że to wina sterownika.
morze być ale ja obstawiam że jest spalony pierwszy bieg wentylatora
w tym wypadku rozebrać wentylator i zmienić przepalony drucik 100% przyczyna

: śr mar 03, 2010 15:59
autor: Bolo GTI
Marti AAA, nie zaszkodzi sprawdzić. Chociaż tu problem polega na tym, że auto sie zagotowuje, a nie włącza się nawet 2 bieg, gdzie na krótko śmiga..

: śr mar 03, 2010 16:07
autor: Marti AAA
Bolo GTI pisze:Marti AAA, nie zaszkodzi sprawdzić. Chociaż tu problem polega na tym, że auto sie zagotowuje, a nie włącza się nawet 2 bieg, gdzie na krótko śmiga..
ściągnij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zwieraj jeśli chodzi pierwszy i drugi bieg
walnięty czujnik chłodnicy a jeśli brak żądnej reakcji walnięty sterownik
a jeśli chodzi tylko 2 bieg walnięty jest 1 bieg wentylatora sprawdź i odpisz

: śr mar 03, 2010 17:50
autor: Bolo GTI
Marti AAA, tak jak mówisz, ale w momencie jak się woda gotuje to już chyba powinien się włączyć drugi bieg, mimo, że brak pierwszego. Ale mogę wszystko sprawdzić. Czujnik w chłodnicy mam nowy, bo tamten zaśniedział i lekko przeciekał..

: śr mar 03, 2010 23:04
autor: Marti AAA
Bolo GTI pisze:Marti AAA, tak jak mówisz, ale w momencie jak się woda gotuje to już chyba powinien się włączyć drugi bieg, mimo, że brak pierwszego. Ale mogę wszystko sprawdzić. Czujnik w chłodnicy mam nowy, bo tamten zaśniedział i lekko przeciekał..
wypnij wtyczkę czujnika i sprawdź czy chodzą 1 i 2 bieg jeśli nie chodżą to masz walnięty sterownik wentylatorów wszystko trzeba sprawdzić na tej wtyczce
i napisz jak sprawdzisz co i jak pozdrawiam