Czujniki cisnienia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gaju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 15, 2010 08:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Czujniki cisnienia oleju

Post autor: Gaju » wt mar 02, 2010 17:34

witam ! mam pytanko . na filtrze sa dwa czujniki cisnienia oleju niebieski od niskiego cisnienia i bialy od wysokiego . przychodza na nie przewody niebiesko-bialy i czarny . teraz pytanko jak prawidlowo powinny byc zalozone i podpiete . ktory blizej chlodnicy i jaki przewod na niego i ktory blizej bloku silnika i jaki przewod na niego . z gory dzieki za wskazowki


Gaju

Awatar użytkownika
remiq88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn maja 28, 2007 00:12
Lokalizacja: GST

Post autor: remiq88 » wt mar 02, 2010 18:19

Kolego, byłem sprawdzić jak to wygląda w moim ABSie i muszę przyznać, że przewody do obu czujników mam czarne (a instalacja jest raczej oryginalna).
Czujnik niebieski znajduje się bliżej chłodnicy, natomiast biały bliżej bloku silnika.
Przewody podłącz próbnie obojętnie jak - najwyżej jak po odpaleniu silnika będzie świeciła się kontrolka oleju to zamienisz przewody.


[img]http://www.symfonia.ovh.org/logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » wt mar 02, 2010 18:26

remiq88 pisze:Kolego, byłem sprawdzić jak to wygląda w moim ABSie i muszę przyznać, że przewody do obu czujników mam czarne (a instalacja jest raczej oryginalna).
Czujnik niebieski znajduje się bliżej chłodnicy, natomiast biały bliżej bloku silnika.
Przewody podłącz próbnie obojętnie jak - najwyżej jak po odpaleniu silnika będzie świeciła się kontrolka oleju to zamienisz przewody.
dokladnie. jesli podepniesz odwrotnie to zacznie ci migac kontrolka po odpaleniu. jeden czujnik jest od zbyt niskiego cisnienia a 2 od za wysokiego. to w ktorym miejscu sa one wkrecone to raczej obojetne bo cisnienie jest takie samo.



Gaju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 15, 2010 08:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Gaju » wt mar 02, 2010 18:48

remiq88 pisze:Kolego, byłem sprawdzić jak to wygląda w moim ABSie i muszę przyznać, że przewody do obu czujników mam czarne (a instalacja jest raczej oryginalna).
Czujnik niebieski znajduje się bliżej chłodnicy, natomiast biały bliżej bloku silnika.
Przewody podłącz próbnie obojętnie jak - najwyżej jak po odpaleniu silnika będzie świeciła się kontrolka oleju to zamienisz przewody.
kolory przewodow widac dopiero przy spince jak podniesiesz ta oslone czarna na czujniku

[ Dodano: 02 Mar 2010 18:25 ]
problem jest taki ze zapala mi sie kontrolka oleju i wlacza sie brzeczyk przy zakresie obrotow 2000 do 2200 i tylko jak puszczam noge z gazu i tylko w trasie . cisnienie zmierzylem na wolnych obrotach 2 bary na 3000 6 bar . po miescie jak jezdze to dwa razy mi tylko piknelo przez miesiac . dawalem juz mniejszy czujnik wysokiego cisnienia 1,4 i dalej to samo . problem sie pojawia jak wyjezdzam w trase . oleju nie bierze duzo ( na 3000 km dolalem 300ml oleju)wiec to chyba norma przy jezdzie na gazie . juz nie wiem co mam sprawdzac . slyszalem ze liczniki padaja ale czy to prawda ????licznik mozna kupic za 100 zl . a jak ktos wlasnie taki sprzedaje . strasznie mnie to denerwuje . co radzicie ??
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 19:18 przez Gaju, łącznie zmieniany 1 raz.


Gaju

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 02, 2010 19:45

zrób jak koledzy radza zamień kable, potestuj tez podłaczjąc kabelki czujniików pod masę - nic sie nie stanie. Upewnij sie czy nie masz trzeciego czujnika od temp oleju do MFA . Pomierz przejscie pomiedzy stykiem czujnika a masa. Jeden czujnik jest zwarty na zgaszonym drugi otwarty, po zapaleniu odrotnie, tylko nie pamietam który jak - też to sprawdż


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » wt mar 02, 2010 21:47

cisnienie zmierzylem na wolnych obrotach 2 bary na 3000 6 bar
ma być 2 bar przy 2000 obr/min, masz za wysokie ciśnienie oleju

co od kolorów to teraz przy latarce, ciemniejszy czujnik mam bliżej chłodnicy i kabel niebieski, a biały czujnik bliżej silnika i biały lub białopodobny kabel.
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 21:49 przez DaroW, łącznie zmieniany 1 raz.



Gaju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 15, 2010 08:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Gaju » śr mar 03, 2010 07:44

DaroW pisze:
cisnienie zmierzylem na wolnych obrotach 2 bary na 3000 6 bar
ma być 2 bar przy 2000 obr/min, masz za wysokie ciśnienie oleju

co od kolorów to teraz przy latarce, ciemniejszy czujnik mam bliżej chłodnicy i kabel niebieski, a biały czujnik bliżej silnika i biały lub białopodobny kabel.
jak za wysokie????? cisnienie mam ksiazkowe na jalowym ma byc od 1,6-2,0 na 2500 obr 5-6 bar . chyba ze sie myle . mierzone na filtrze oleju w miejscu czujnika . mechanik powiedzial ze jest bardzo ok . i znow jezdze po miescie i kontrolka sie nie odzywa . juz nie wiem co o tym myslec


Gaju

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » śr mar 03, 2010 11:52

Jak masz na pewno dobre ciśnienie to problemu należało by szukać w liczniku lub w alternatorze bo w golfie jest coś takiego jak dynamiczna kontrola ciśnienia która jest po łączona właśnie z brzeczykiem, który bierze sygnał z:
^czujnika na podstawie filtra (czujnik o większym ciśnieniu, u ciebie ten biały) ale do piero po przekroczeniu 2k obr/min
^i z alternatora bo chyba do niego masz podłączony obrotek (ale tu nie jestem pewien na 100%, u mnie tak jest) jeśli tak masz (z altka powinien wychodzić przewód na wsówkę chyba kolor niebieski) to można by sprawdzić stan szczotek


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr mar 03, 2010 20:23

Gaju, to ciśnienie masz chyba dobre, czujniki oglądałem za dnia i jest biały i brązowy, chociaż z kolorami u vw to różnie bywa. Do białego idzie żółty kabelek, a do brązowego niebiesko-czarny.
Mnie się takie przypadek z włączeniem kontrolki i buzerem zdarza niekiedy jak trochę autko przegonie, właśnie wtedy jak jedzie rozpędem, ale to przez termostat Gatesa, który trochę za wysoką temperaturę trzyma, jak założę Wahlera to się to nie dzieje ale wtedy nie mam ogrzewania :)
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 20:24 przez DaroW, łącznie zmieniany 1 raz.



Gaju
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 15, 2010 08:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Gaju » śr mar 03, 2010 20:29

alternator chyba tez ok jak mierzylem ladowanie bylo 14,3 wiec raczej szczotki ok sa . nie wiem moze zaczne od tych licznikow . wydaje mi sie ze problem bedzie w elektryce


Gaju

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » śr mar 03, 2010 20:38

Gaju pisze:
remiq88 pisze:Kolego, byłem sprawdzić jak to wygląda w moim ABSie i muszę przyznać, że przewody do obu czujników mam czarne (a instalacja jest raczej oryginalna).
Czujnik niebieski znajduje się bliżej chłodnicy, natomiast biały bliżej bloku silnika.
Przewody podłącz próbnie obojętnie jak - najwyżej jak po odpaleniu silnika będzie świeciła się kontrolka oleju to zamienisz przewody.
kolory przewodow widac dopiero przy spince jak podniesiesz ta oslone czarna na czujniku

[ Dodano: 02 Mar 2010 18:25 ]
problem jest taki ze zapala mi sie kontrolka oleju i wlacza sie brzeczyk przy zakresie obrotow 2000 do 2200 i tylko jak puszczam noge z gazu i tylko w trasie . cisnienie zmierzylem na wolnych obrotach 2 bary na 3000 6 bar . po miescie jak jezdze to dwa razy mi tylko piknelo przez miesiac . dawalem juz mniejszy czujnik wysokiego cisnienia 1,4 i dalej to samo . problem sie pojawia jak wyjezdzam w trase . oleju nie bierze duzo ( na 3000 km dolalem 300ml oleju)wiec to chyba norma przy jezdzie na gazie . juz nie wiem co mam sprawdzac . slyszalem ze liczniki padaja ale czy to prawda ????licznik mozna kupic za 100 zl . a jak ktos wlasnie taki sprzedaje . strasznie mnie to denerwuje . co radzicie ??
to jzu wiem co jest. kiedy wymieniales olej i jaki masz filtr oleju. identyczne objawy mialem w passacie rodzicow. powymienialem wszystkie czujniki i dalej bylo to samo.
problem byl w filtrze oleju. tansze filtry (filtron itd) nie maja dobrej przeplywowosci i lubia sie przytykac. temat sprawdzony juz na kilku autach



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr mar 03, 2010 20:41

To raczej kilometry, ja mam filtr Manna, olej Opla półsyntetyk, powinno działać poprawnie, a też mu się zdarzy zapiszczeć, starość nie radość :grin:



gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: gixy » śr mar 03, 2010 20:53

Koledzy, zobaczylem wlasnie ten temat i mysle ze to moze problem podobny do mojego.
Nie czesto tu zagladam wiec nie wiem czy tak mozna ale o swoim problemie napisalem tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310032

Jesli to by bylo to samo- sorki za "zasmiecenie" forum i prosze admina o podpiecie mojego watku tutaj.

Nie znam sie za bardzo na mechanice, ale moj problem wyglada mi na bardzo podobny do tego- jestem ciekaw Waszych spostrzezen czy mam racje czy sie myle i to cos innego.
Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi- jesli potrzebne wiecej szczegolow -co mam jeszcze dopisac?


kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: forevwers » śr mar 03, 2010 21:30

DaroW pisze:To raczej kilometry, ja mam filtr Manna, olej Opla półsyntetyk, powinno działać poprawnie, a też mu się zdarzy zapiszczeć, starość nie radość :grin:
mi sie to zaczelo dziac po wymianie oleju. myslalem ze padly czujniki lecz ich wymiana nic nie dala. dopiero poczytalem tu na forum, wymienilem filtr (bosha kupilem za niewiele wiecej) i problem zniknal. prawda jest taka ze kilka zl roznicy a miesiac poszukiwania przyczyny i dodatkowe koszty. na takich rzeczach nie ma co oszczedzac
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 21:30 przez forevwers, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 304 gości