Przewod wychodzacy z digifantu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mk2-wojtek162
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: pt maja 05, 2006 18:35
Lokalizacja: Hawajka
Kontakt:

Przewod wychodzacy z digifantu

Post autor: mk2-wojtek162 » pn mar 01, 2010 20:54

CZy wie kto o co chodzi do czego idzie ten kabel bo myle ze powinien isc do listwy wtryskowej z tym ze tam idzie juz inny kabel chodzi o ten zaizolowany zielona tasma strasznie pilne to jest :(??
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 21:23 przez mk2-wojtek162, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi a4 b5 viewtopic.php?f=91&t=450296" onclick="window.open(this.href);return false;

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn mar 01, 2010 21:24

dla silnika PF
jezeli chodzi o sterowanie silnika to tam sa 3 przewody w tym samym kolorze silnika
1 pin sterownia silnika - sygnal rozrusznika
8 pin sterownia silnika- plus na modul halla
1 pin modulu zaplonowego - plus po stacyjce
wydaje mi sie ze to na pewno nie listwa wtryskowa bo wchodzi do wiazki z lewej strony auta
szukaj po wiazce gdzie ona idzie



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn mar 01, 2010 22:25

Ten kabel zaizolowany tasma zelona to kabel CZERWONO CZARNY i idzie do sterownika silnika pin 25 i tak ma byc a co do zasilania wtryskiwaczy to powinien tam byc kabel koloru CZARNO ZULTY lub CZERWONO ZOLTY lub CZERWONO BIALY tych kolorow bylo pare jak pamietam i mialy zasilanie stale z przekaznika pompy lub po stacyjce przez przekaznik A drugi kabel wtryskow to BROZOWO ZOLTY i szedl on od sterownika silnika podajac ipulsowa mase na wtryski
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 22:28 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



mk2-wojtek162
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: pt maja 05, 2006 18:35
Lokalizacja: Hawajka
Kontakt:

Post autor: mk2-wojtek162 » wt mar 02, 2010 00:12

jeryk10 pisze:Ten kabel zaizolowany tasma zelona to kabel CZERWONO CZARNY i idzie do sterownika silnika pin 25 i tak ma byc
no to ok ale reszta kabli ma swoja pare a ten jeden nie, a ta instalacje co dostalem do silnika to nie ma juz tego kabla Czarno czerwonego i gdzie on powinien isc ??


Audi a4 b5 viewtopic.php?f=91&t=450296" onclick="window.open(this.href);return false;

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt mar 02, 2010 07:46

jeryk10 pisze:Ten kabel zaizolowany tasma zelona to kabel CZERWONO CZARNY i idzie do sterownika silnika pin 25 i tak ma byc a co do zasilania wtryskiwaczy to powinien tam byc kabel koloru CZARNO ZULTY lub CZERWONO ZOLTY lub CZERWONO BIALY tych kolorow bylo pare jak pamietam i mialy zasilanie stale z przekaznika pompy lub po stacyjce przez przekaznik A drugi kabel wtryskow to BROZOWO ZOLTY i szedl on od sterownika silnika podajac ipulsowa mase na wtryski
kabel czerwono czarny wcale nie idzie do pinu 25 sterownika silnika, z tego pinu wychodzi przewod koloru zielonego i idzie na pin 6 modulu zaplonu i widac go dobrze na zdjeciu

wyzej napisalem ze tych przewodow jezeli chodzi o sterowanie sa akurat trzy w tym modelu w takim kolorze
sprawdz dokad idzie ten kabel przy silniku to wtedy bedzie wiadomo gdzie go podlaczyc
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 07:47 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 02, 2010 09:37

mk2-wojtek162, napisz lepiej, jaki silnik był wcześniej w tym aucie. Z tego co widzę, ktoś zrobił swap silnika - wymienił wiązkę silnika, ale nie wymienił wiązki wycieraczek, która łączy się z wiązką silnika oraz z panelem przekaźników. Niepodłączony przewód wychodzi z wiązki wycieraczek (czyli idzie z panelu bezpieczników) - i teraz trzeba by dojść, gdzie on szedł przy poprzednim silniku.
Ogólnie - ten przewód nie jest elementem instalacji digifantu, tylko elementem instalacji poprzedniego silnika.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

mk2-wojtek162
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: pt maja 05, 2006 18:35
Lokalizacja: Hawajka
Kontakt:

Post autor: mk2-wojtek162 » wt mar 02, 2010 13:09

ta instalacja jest napewno od pf jedna juz mialem ktora szla od skrzynki bezpiecznikow a ta druga dostalem do silnika co idzie do kompa i rozchodzi sie do wtryskow i tak dalej i wlasnie w tej instalacji nie bylo kabla czarno czerwonego albo czerwonego tak jak u kumpla . i w tym jest problem gdzie on idzie ? bo u kolegi z czarno czerwonego wchodzi w czerwony i idzie do listwy wtryskowej razem z zolto brazowym. a u mnie jest zolto brazowy i czarno zolty . a na zdjeciu sa podwojne kable zolto czarne moze to ten czerwono czarny powienien loczyc sie z ktorym z nich ??


Audi a4 b5 viewtopic.php?f=91&t=450296" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 02, 2010 13:58

Zdejmij skrzynkę z zatrzasków i zobacz, do którego pinu w skrzynce wchodzi ten czerwono-czarny. Na moje to jest tak, że wiązka wycieraczek i wiązka silnika są z różnych roczników i stąd ta niezgodność.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt mar 02, 2010 23:17

agrala to pomylilem kolory to czerwono czarny musi isc do cewki



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 03, 2010 09:37

jeryk10 pisze:agrala to pomylilem kolory to czerwono czarny musi isc do cewki
- to byłby wtedy przewód od obrotomierza - który nie jest umieszczony fabrycznie w mkII w tymi miejscu. Poza tym nie działałby obrotomierz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr mar 03, 2010 20:08

Lipek81 ten gruby kabel czerwono czarny w tym modelu silnika idzie do cewki a co do obrotomierza idzie tez czerwono czarny ale cienki I sa one razem wpiete w ta sama kostke na cewce Np w innch modelach silnika jak RP lub PN jest kolor kabla zielony na cewce a w Digifancie odwrotnie jest kabel groby czerwono czarny



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 03, 2010 21:08

jeryk10, masz rację. Tylko jakby przewód czerwono-czarny między cewką a ECU nie był podłączony, to samochód w ogóle by nie odpalił - brak impulsów na cewce. Z kolei, jakby nie był podłączony do cewki drugi czerwono-czarny - to nie działałby obrotomierz. W układzie digifant jest jeszcze jedne przewód czerwono-czarny - to jest sygnał rozrusznika podawany do ECU i myślę, że to ten właśnie kabelek jest niepodłączony.mk2-wojtek162, podłącz miernik do tego kabelka i zobacz, czy pojawia się tam +12V podczas pracy rozrusznika. Jeżeli tak - to jesteśmy w domu. Przewód ten powinien być podłączony do pinu 1 ECU - ale za pośrednictwem przewody czerwonego. Powinno być tak - ten czerwono-czarny powinien kończyć się wtyczką, potem do niego powinna być wtyczka z czerwonym przewodem idąca do pinu 1 w ECU. Rozbierz wtyczkę od ecu i zobacz, czy jest tam czerwony kabelek.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 22:12 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr mar 03, 2010 21:48

Na pin 1 ECU idzie kolor kabla CZERWONO ZIELONY to jest sygnal rozrusznika do ECU



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr mar 03, 2010 22:35

mk2-wojtek162, po prostu napisz, czy silnik odpala. Jeżeli odpala, to nie może być to przewód od cewki, bo cewka nie miała by jak dostać impulsów z ECU - wtedy nie mógłby odpalić.
jeryk10 pisze:a pin 1 ECU idzie kolor kabla CZERWONO ZIELONY to jest sygnał rozrusznika do ECU
- i tutaj cię zmartwię, bo zależnie od rocznika różnie było. Poza tym na łączeniu wtyczek, koło ECU - kolory kabli zmieniały się.

W rocznikach od 89 do 90 z pinu 1 w ECU szedł przewód czerwono-zielony, ale tylko do tych złączek, potem był już brązowo-czerwony.

Z kolei do roku 88 na pin 1 ECU szedł przewód czerwony, a na tych złączkach była zmiana koloru na czerwono-czarny.

Od sierpnia 90 przewód z pinu 1 ECU wychodził czerwono-zielony i za złączką też był czerwono-zielony. Jednak zdjęcia zamieszczone przez kolegę mk2-wojtek162 pokazują instalację starego typu do końca lipca 89. Po Tej dacie była już nowa instalacja w autach i w tym miejscu była wtyczka wodoodporna.

Czyli zostają dwie pierwsze możliwości.
mk2-wojtek162 pisze:ta instalacja jest napewno od pf jedna juz mialem ktora szla od skrzynki bezpiecznikow a ta druga dostalem do silnika
- czyli ja to rozumiem, że dwa fragmenty instalacji pochodzą z różnych aut - być może z różnych roczników - stąd jeden przewód został.

Jeszcze jedno pytanie do mk2-wojtek162 - czy to, co widać na zdjęciach to efekt twojego podłączania? Jeżeli tak, to czy twoje łączenie polegało po prostu na łączeniu przewodów o tym samym kolorze?

jeryk10, nie twierdzę, że nie masz racji - po prostu w tym miejscu w instalacji przewód czerwono-czarny występował w różnych "rolach". Jeżeli uzyskamy odpowiedź na pytanie, czy silnik pali, czy nie - albo chociaż, czy jest iskra - to sprawa trochę się rozjaśni.

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 21:47 ]
jeryk10 pisze:Ten kabel zaizolowany tasma zelona to kabel CZERWONO CZARNY i idzie do sterownika silnika pin 25
- w żadnym ze schematów, które posiadam nie ma na pinie 25 koloru czerwono-czarnego - jest natomiast kolor zielony.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 448 gości