Strona 1 z 1

Hamulce

: pn mar 01, 2010 17:00
autor: martinstop
Witam...
Mam problem z hamulcami bo kiedy odplam samochód to niby wszystko jest w porządku ale po przejechaniu niewielkiej odległości pedał hamulca robi się miękki i auto słabo hamuje...do wymiany idą klocki i tarcze bo są na wykończeniu ale niepokoi mnie inny rzecz bo przy postoju kiedy naciskam pedał to z tylnego koła (bębna) dochodzi dziwne stukanie....tak jakby coś się stało z cylinderkiem a przy okazji przy szybkim naciskaniu silnik przerywa (traci obroty) czy możliwe jest taka zależność (powiązanie)....?? Płynu nie ubywa więc nie za bardzo wiem gdzie dokładnie szukać przyczyny tych zachowań.....

: pn mar 01, 2010 17:09
autor: pezet
Miałem podobnie u siebie. Lewy tył się tak zachowywał, wszystko przez pierwsze nieumiejętne ściągniecie bebna, fakt było to dawno. :)

Odpowietrzyłem układ, dolałem płynu i wszytko działało jak należy. :bajer:

A nie masz czasem problemu z hamulcami na tyle? nie czujesz, że nie łapie rękaw za dobrze ? :>

: pn mar 01, 2010 17:18
autor: martinstop
Nie wiem, być może...trudno mi to wyczuć bo nie jestem jakimś specjalistą a w mechanice znam po prostu podstawy...przy wymianie przodu zajrzę pewnie tez i do tyłu może więc uszkodzenie będzie widoczne....

: pn mar 01, 2010 17:24
autor: pezet
martinstop pisze:Nie wiem, być może...trudno mi to wyczuć bo nie jestem jakimś specjalistą a w mechanice znam po prostu podstawy...przy wymianie przodu zajrzę pewnie tez i do tyłu może więc uszkodzenie będzie widoczne....
Możesz zawsze zrobić sobie szybki breaktest. :)

Pojedź na jakiś lekki piasek, bez szaleńst oczywiście i sprawdź czy strona o której piszesz, że dziwnie "strzela" ma taka sama intensywność hamowania jak druga strona, wtedy będziesz już wiedział i czuł gdzie leży przyczyna. :bajer:

: pn mar 01, 2010 17:53
autor: martinstop
W mojej okolicy będzie trudno o takie podłoże ale to dobry pomysł więc może gdzieś uda mi się go zrealizować.... :okej:

[ Dodano: 01 Mar 2010 17:16 ]
Udało mi się zrobić ten test ;) Miałeś rację odrazu było widać, że to koło nie hamuje....

: pn mar 01, 2010 20:02
autor: Tomasz Bis
Witam. Dzieje się coś takiego z powodu że samoregulacja/klin na sprężynce/ stanęła jakiś czas temu ,okładziny się zużyły ,cylinderek musi się więcej wysunąć i dlatego pedał hamulca wchodzi głębiej. Koledze pezet666, chodzi prawdopodobnie z tym nie umiejętnym zdejmowaniem bębna , o cofnięcie samoregulacji /klina/ przez otwór po śrubie mocującej koło. Ja przez ten otwór musiałem wcisnąć klina , bo spr... nie dała rady wciągnąć.

: pn mar 01, 2010 20:24
autor: martinstop
Kiedy rozbiorę wtedy mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni ale mam pytanie dotyczące klocków na przód a mianowicie czy mogą być dwa różne kształty....bo nie kupowałem ich osobiście a facet w sklepie pokazywał że są dwa rodzaje kształtów ale nie potrafił dopasować odpowiednich po danych auta które otrzymał.....jak to z tym jest......??

: pn mar 01, 2010 21:24
autor: Tomasz Bis
martinstop pisze:czy mogą być dwa różne kształty.
Tak,najlepiej spr... w aucie ,żeby później nie jeździć do sklepu i wymieniać .

: pn mar 01, 2010 23:15
autor: charison
martinstop, cyknij fote jak wyglądają i po problemie. Zresztą sprzedawca też dobry że nie wie jakie masz klocki... Ja klocki do siebie byłem wymieniać 2 razy :grrr:

: pn mar 01, 2010 23:21
autor: Tomasz Bis
charison pisze:sprzedawca też dobry że nie wie jakie masz klocki..
po prostu nie był jasnowidzem :grin: :bigok:

: pn mar 01, 2010 23:22
autor: charison
Tomasz Bis pisze:jasnowidzem :grin: :bigok:
:bigok:

: wt mar 02, 2010 00:00
autor: martinstop
Tomasz Bis tak jak mówisz jutro zajrzę bezpośrednio do auta.....

[ Dodano: 02 Mar 2010 19:23 ]
Kontynuując temat wyszło na to, że mam "walnięty" korektor siły hamowania (tłoczek prawie wypada) i mam pytanie jak ma się korektor do hamowania auta....?? tzn. wiem do czego to służy ale czy niesprawny ma konkretny wpływ na to czy dane koło hamuje lub nie....??

: wt mar 09, 2010 22:41
autor: steniu4
To Ja mam pytanie z innej beki, ale nie wiedziałem gdzie je umieścić, to daję tu.
Mam mk4 AKL i tarcze 256mm i chcę zmienić na 288mm. Tarcze i klocki to wiadomo, ale czego szukać dalej. Tzn na co zwrócić uwagę przy szukaniu zacisków? Jarzmo z zaciskiem w komplecie najlepiej kupić ale w jakich autach były montowane?