Czy to juz sprzeglo?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Czy to juz sprzeglo?

Post autor: Marooo9 » pn mar 01, 2010 12:40

Witam,

Mam seata ibize GTi 96 2.0 8v - auto mam juz od 2005 roku i zawsze do tej pory mialem tak ze na 4 biegu wskazowka od obrotow szla rowno z wskazowka od predkosci a na 5 biegu zawsze dla 3000rpm mialem 110km/h.
Ostatnio mialem wymieniany termostat i mechanik ma podjazd z garazu pod duzym katem i jak wyjezdzal to mu zgasl samochod i podobno jak zapalil to ostro gazowal przy wyjezdzie i jak wysiadl to mowil ze chyba przypalil sprzeglo od tamtej pory zauwazylem ze na 4 biegu jak przyspieszam wskazowka od obrotow wyprzedza ta od predkosci ale nieznacznie a na 5 biegu na 3000rmp mam 100km/h

myslicie ze to jest wina nadpalonego sprzegla??

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 01, 2010 20:56 przez Marooo9, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn mar 01, 2010 13:07

może być że się delikatnie ślizga, ale to raczej powinno być słychać



Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » pn mar 01, 2010 13:49

Nie znam sie, ale u mnie w poprzednim golfie tez po zabawie na cargo mialem podobny problem. Jednak u mnie okazal sie byc winny pasek klinowy, ktory po rozgrzaniu zwyczajnie sie slizgal.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 01, 2010 14:14

Marooo9, ewidentnie sprzęgło do zmiany. Jesli to pierwsza zmiana to możnaby poprzestac na samej tarczy, ale praktyka wskazuje że to się nie opłaca bo kupa roboty z montazem. lepiej zmienić całość. Koło 6 stówek trzeba znaleźć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn mar 01, 2010 15:17

Nie znam sie, ale u mnie w poprzednim golfie tez po zabawie na cargo mialem podobny problem. Jednak u mnie okazal sie byc winny pasek klinowy, ktory po rozgrzaniu zwyczajnie sie slizgal.
Tak może być jak masz diesla. Nie wiem dokładnie jak w TDI ale w klekotach na mechanicznej pompie sygnał na obrotek idzie z alternatora. W benzyniakach sygnał idzie z cewki lub ECU więc nie może się z tego powody mylić.



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » pn mar 01, 2010 20:55

Qto pisze:może być że się delikatnie ślizga, ale to raczej powinno być słychać
a co masz z tym na mysli?

u mnie nie slychac nic poprostu zaobserwowalem to z tymi obrotami
Paweł Marek pisze:Jesli to pierwsza zmiana to możnaby poprzestac na samej tarczy
nie jest to pierwsza zmiana poprzednia byla w 2004 to jest jakies 60tys km temu
myslisz ze to juz na 100% bedzie tarcza :(

chyba bede musial scignac tego mechanika co do robocizny - wkoncu to on je przypalił



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 01, 2010 21:01

Chcesz być pewien czy to sprzęgło znajdź stromą górkę i podjeżdżając pod nią na 4 biegu zwolnij do ~50km/h i gaz w podłogę, jak wskazówka obrotomierza gwałtownie skoczy do góry to masz upalone sprzęgło. A mechanik jak upalił,to teraz przynajmniej niech wymieni za free :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » pn mar 01, 2010 21:09

pytanie tylko czy niedopale go do konca takim zabiegiem :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn mar 01, 2010 21:12

pytanie tylko czy niedopale go do konca takim zabiegiem :)
Eeee, raz to nie zawsze :grin: Tak upalić sprzęgło " na raz" bez wcześniejszych oznak zużycia to trzeba mieć "talent" albo "katować" auto :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » wt mar 09, 2010 23:54

witam

musze powiedziec ze zrobilem tak jak pisal italiano_83 i nie mam gwaltownego skoku wsakowki od obrotow jedyne co zaobserwowalem to jest to ze jak jade po trasie i zaczynam przyspieszac na 4 biegu to tak 2 2ooorpm wskazowiki ida w miare rowno ( od obrotow jest ciut w przodzie) a po pokonaniu 2000rpm ta od obrotow idzie znacznie do przodu



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr mar 10, 2010 00:04

Marooo9 pisze:po pokonaniu 2000rpm ta od obrotow idzie znacznie do przodu
jeżeli nie idzie proporcjonalnie z prędkościomierzem to niestety sprzęgło się ślizga...



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » śr mar 10, 2010 00:09

sprawdz czy jestes w stanie ruszyc spod swiatel na 4tym biegu... bardziej strzalem ze sprzegla niz zabawa na polsprzegle... sam nie tak dawno skonczylem swoje sprzeglo i poza objawami przy przyspieszaniu na 4tym i 5tym biegu jakie opisales moglem np. plynnie ruszac na suchym asfalcie uzywajac 4tego biegu :)


Obrazek

Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » śr mar 10, 2010 09:02

ale dziwne jest to ze 1, 2, 3 sa silne i auto jest na nich zrywne



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr mar 10, 2010 14:21

Kurczę, nie czujesz jak auto idzie a jak szło kiedyś? Jakbyś znał ten samochód dobrze to żaden problem ocenić jak to sprzęgło ciągnie... Pamiętaj też, że wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza nie "idą" tak liniowo, tzn. obrotomierz szybciej i jest to bardziej widoczne na niższych biegach - i to jest ok. Jeśli jednak przy 90-100 na 5 wciśniesz gaz w podłogę i obroty wyraźnie rosną, a auto nie przyspiesza (lub przyspiesza nieznacznie) - no to sprzęgło się kończy.
Ja już od czerwca tak jeżdżę, a robię teraz jakieś 3 tys. miesięcznie. Ślizga tylko czasem przy dynamicznej jeździe na 4 lub 5 biegu. Trzeba będzie w końcu to zrobić... Jakoś powoli się kończy ;-)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 346 gości