Wiesiek74 pisze:Podobno wystarczy manetka o innym numerze, a jak jest faktycznie z wersją bez kompa zobacz na tej stronie w miniwarsztatowni
www.vwgolfv.pl
podobno właśnie nie, trzeba wymienić moduł kierownicy na 1K0 953 549 BK, co do miniwarsztatowni to temat jest słabiutki i dotyczy manetki z gotowym modułem do wersji z MFA - to inna i prostsza bajka
EDIT: Dopasowując sterownik według poniższego schematu
Wszystko zalezy od tego jaki masz czujnik kata skrętu kół.
Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-A
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AM
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BC
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
stary sterownik mam o nr
1K0-953-549, czyli nie obsługujący w zasadzie nic oprócz czujnika skrętu G85 (moja wersja jest bez komputera pokładowego), jest to TYPE I, zakupiłem sterownik o nr
1K0-953-549-A (wg powyższej listy) który obsługuje Cruise Control czyli tempomat, manetka założona i podłączona, teraz najważniejsze - NIESTEY po wprowadzeniu kodowania w sterownik silnika 11463 i w moduł kierownicy czyli
0000022 tempomat nadal nie działa, po jego włączeniu kontrolka na chwilę się zapala po czym gaśnie, ponadto w sterowniku układu wspomagania pokazuje się błąd/lub brak adaptacji sterownika skrajnego położenia układu wspomagania oraz błąd/lub brak adaptacji czujnika G85 - efekt jest taki że po prostu nie działa wspomaganie, działa na "pół gwizdka" a na szafie pali się żółta kontrolka wspomagania, adaptacja czyli max skręt w lewo, max skręt w prawo i jazda na wprost nie pomagają, wynik jest taki że na powrót założyłem stary sterownik, który bezproblemowo sam poddaje się w/w adaptacji. W blokach pomiarowych widać, że manetka reaguje pokazując podczas przyciskania SET + "przyśpieszanie" a SET - "zwalnianie"
Teraz pytanie - jakie procedury trzeba wykonać, jakie kodowania, jakie adaptacje aby to ruszyło bo już nia mam pomysłu