Strona 1 z 2

Poraz kolejny temperatura silnika 1,6ABU

: wt gru 20, 2005 11:25
autor: ywretak
Codziennie dojeżdżam do pracy pokonując około 9 kilometrów w jedną stronę. Po dojechaniu na miejsce temperatura nie dochodzi nawet do 70 C ( czasami włączam nawiew na jedynke ). Latem na tej samej trasie silnik osiągał temperaturę ok.75 C.Chciałem zaznaczyć że jeżdzę spokojnie,a spalanie latem jest w granicach 7,3-7,6 zimą ponad 8/100. Czy muszę wymienić termostat?

termostat

: wt gru 20, 2005 11:47
autor: dominik7
jesli chodzi o spalanie to jest ok,ale powiempanu tak-silnik niedogrzany zuzywa sie szybciej.

: wt gru 20, 2005 13:07
autor: Adamtd
Zima i ta trasa nie jest do końca miarodajna, więc zapal auto na postoju i czekaj aż sie nagrzeje do 90 stopni, w międzyczasie sprawdzaj czy przewód dolny od chłodnicy nie robi się stopniowo cieply np przy 70 czy 80 stopniach - jeśli zrobi Ci śię dopiero ciepły przy 90 i ponad 90 to masz wszystko OK, jeśli już wcześniej to termostat do wymiany
Ale jestem lekkim pesymistą bo ja ma do pracy 5,5 km i jak parkuje to juz powoli dochodzi do 90, a przed wymiana termostatu ledwo 70 było (aha i też mam ABU).

: wt gru 20, 2005 13:27
autor: lolo_golf
Wymien termostat i wszystko bedzie dobrze :grin:

: wt gru 20, 2005 21:01
autor: ultradźwięk
Witam
Opisze swój problem który miałem i można powiedzieć że mam. Silnik mam ten sam i na poczatku zimy temperature silnika 70 stopni mialem po przejechaniu ok. 10 km. Po opisaniu swojego problemu tutaj na forum podejrzenie padło na termostat. Wymieniłem wiec na oryginalnego Wahlera do silnika 1,6 z 93roku według katalogu.
Poprawe widze przy rozgrzewaniu, nawet przy minusowych temperaturach silnik rozgrzewa sie ... ale tylko do 70 stopni (chyba że stoje w korku wskazówka się umie podnieść) . Pociecha jeszcze jest fakt, że kiedy włącze ogrzewanie wskazówka temperatury stoi jak zaczarowana na 70 stopniach, czego nie można było powiedzieć wczesniej.
Podejrzenie padło więc na wskazówke.
Jednak jak sięgne pamięcią, w lato wskazówke od temperatury też nie miałem na 70 stopniach, owszem po rozgrzaniu i długiej jeżdzie po mieście temperatura rosła ale przy około 93 stopniach włączał się wentylator i znowu go schładzał do 70.
Czy przypadkiem w tym silniku tak nie powinno być? Bo jeżeli wskazówka by oszukiwała u mnie o około 20 stopni to wentylator nie załączał by sie przy około 93 tylko 113? Śledząc inne posty powinienem już tym autkiem nie jeżdzić.
Jeżeli ktoś może mi to wszystko wytłumaczyć do będe bardzo wdzięczny.

A może to jakiś czujnik czy coś? Ale termostat chyba działa niezależnie od czujników i puszcza wtedy kiedy temperatura cieczy osiągnie odpowiednią dla niego temperature zależną od typu termostatu?

Aha jeszcze słówko o wężach idących do i od chłodnicy: górny gorący, dolny robi się ciepły przy właśnie 70 stopniach ale nie taki gorący jak ten na górze.
W środku auta sauna.

Pozdrawiam i wesłoych świąt :)

: wt gru 20, 2005 22:00
autor: nitrob
W moim ABU-sku w lato bylo w trasie rowno 90. W korkach dochodzilo pod setke i wlaczal sie wentylator, spadalo troszeczke ponizej 90 i znowu powoli do gory. Z pierwszymi chlodami zrobilo sie w tarsie ok. 80 i tak sobie stalo. W koreczkach roslo do 90 a potem znowu w dol.
Poczytalem forum i jakis czas temu tez wymienilem term. tylko na taki ze temp. otwarcia od 87 i wylacznik wentylatora bo I stopien nie dzialal. Teraz mam w jezdzie pod 90. W koreczkach rosnie, wentyl zal. i spada do 90 i tak w koleczko. Trasa znowu pod 90. Ciekawe co bedzie jak pojawi sie na zewnatrz wiekszy minusik :).
Wydaje mi sie ze tak jest ok. /Ale na lato wrzuce chyba spowrotem term. 84/
Pozdrawiam
Robert

: wt gru 20, 2005 22:06
autor: miomio1
moim zdaniem temp. płynu chłodniczego powinna być w tych silnikach tak jak napisał ultradzwięk ja mam też silnik ABU i jest tak samo jak u niego ,także nie polecam wymiany termostatu ,w zimę wiadomo silnik tak mocno się nie nagrzewa , najlepiej ta sprawę obadać latem

: wt gru 20, 2005 23:23
autor: vaclavo
Miałem identyczny problem - kupiłem termostat i po bulu do tego jeszcze zakryłem chłodnicę w 3/4 jej powieżchni :) - efekt jest taki 85 - 90 stopni i po przejechaniu 2,5 km dmucha ciepłym powietrzem :D Dodam że mam silniczek ABD (1.4 60 KM) POZDRO

: wt gru 20, 2005 23:35
autor: wini73
nitrob mam ten sam silnik i u mnie sa te same objawy byłem w serwisie vw i po badaniach i sprawdzeniu dokumentacji powiedzieli że w 100% tak powinno być pozdrawiam

: wt gru 20, 2005 23:42
autor: ultradźwięk
wini73 pisze:byłem w serwisie vw i po badaniach i sprawdzeniu dokumentacji powiedzieli że w 100% tak powinno być
a jak przebiegało badanie jeśli można spytać?

: śr gru 21, 2005 09:53
autor: Rafaello27
Ja mam do pracy cały czas z górki - 9km. W lecie łapie 90* w połowie trasy, a w zimie dopiero tuż przed zgaszeniem na parkingu.

W drodze powrotnej w zimie w połowie trasy mam już 90*.

Gdy silnik nie jest obciążony - grzeje się wolniej :)

: śr gru 21, 2005 10:19
autor: ku_bi
jeśli w zimie nie osiąga 90 st, to do wymiany jest termostat... temp 90 st powinna być już po 3-4 km jazdy

: śr gru 21, 2005 14:15
autor: malox
dokładnie

: pt gru 23, 2005 11:16
autor: Kiler
...nie ważne czy to ABU czy nie - 90 to prawidłowa temperatura i tyle...
ultradźwięk - termostat działa niezależnie od czujnika :smoke: ... Możesz go sprawdzić w kuchni w garnku czy się otworzy a nie masz tam żadnych czujników :bigok: . Czujnik podaje info do wskaźnika co ma pokazywać oraz puszcza wiatrak. BTW - nawet fabryczny Wahler może być walnięty...


Pozdr :pub: .