Strona 1 z 1

MK III (1,9D 1Y) - cofające się paliwo

: wt gru 20, 2005 10:35
autor: tomekzG
Witam od dwóch dni znajomy ma następujący problem z Golfem:
Zapalając go rano długo musi go kręcić żeby odpalił(wcześniej ten problem nie występował),doszliśmy do tego że po dłuższym postoju cofa mu się paliwo do zbiornika.Jak zapali chdzi normalnie podczas jazdy.Problem powtarza się po dłuższym postoju.
Mam pytanko:
Czy w tym modelu silnika jest jakiś zawór lub elektrozawór zwrotny, jak go znależć lub sposób w jaki można go zdjagnozować.
Możliwe że to coś innego.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

: wt gru 20, 2005 11:08
autor: Adamtd
Według mnie to bardziej wygląda jak zapowietrzanie się układu

: wt gru 20, 2005 11:24
autor: tomekzG
Wydaje mi się ,że jeżeli by się zapowietrzał to po odpaleniu silnik nie chodził by dobrze a jest tylko problem z odpaleniem po dłuższym postoju.

: wt gru 20, 2005 11:38
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Może to być zaworek w filtrze paliwa lub tak jak było u mnie tzn nieszczelna
pompa wtrykowa.

: wt gru 20, 2005 12:00
autor: ksionc
tomekzG pisze:Wydaje mi się ,że jeżeli by się zapowietrzał to po odpaleniu silnik nie chodził by dobrze a jest tylko problem z odpaleniem po dłuższym postoju.
nie wiem jak to jest u ciebie ale ja miałem taki przypadek. mikroskopijnej wielkości dziurka na jednym z przewodów zapowietrzała układ po dłuższym postoju. potem po długim kręceniu jak już auto odpaliło to pracowało normalnie i podczas jazdy też nie było żadnych objawów.

: wt gru 20, 2005 12:57
autor: barca90
Ja miałem podobny problem. Najpierw ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu. Było lepiej ale to nie to było winne. Wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze paliwa ( u mnie w 1,9TD kosztowało to 60 zł) i pomogło. Teraz zapala na raz. Możesz też posprawdzać przewody.

: wt gru 20, 2005 13:01
autor: Gitner
barca90 pisze:Wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze paliwa ( u mnie w 1,9TD kosztowało to 60 zł) i pomogło. Teraz zapala na raz. Możesz też posprawdzać przewody.
Ten zaworek za 60 dych? Ja dalem 18zl..

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Wto Gru 20, 2005 12:02 pm ]
ksionc pisze:
tomekzG pisze:Wydaje mi się ,że jeżeli by się zapowietrzał to po odpaleniu silnik nie chodził by dobrze a jest tylko problem z odpaleniem po dłuższym postoju.
nie wiem jak to jest u ciebie ale ja miałem taki przypadek. mikroskopijnej wielkości dziurka na jednym z przewodów zapowietrzała układ po dłuższym postoju. potem po długim kręceniu jak już auto odpaliło to pracowało normalnie i podczas jazdy też nie było żadnych objawów.
Dokladnie, po odpaleniu zapowietrzonego auta, chodzi ono potem poprawnie dopoki znow nie bedziesz odpalal ostudzonego..

: wt gru 20, 2005 14:34
autor: tomekzG
Na razie dzięki ,jutro sprawdzę.
BTW,A w pompie jest jakiś elektrozawór czy nie?

: wt gru 20, 2005 14:45
autor: greg
jest elektrozawór na pompie

: wt gru 20, 2005 19:30
autor: barca90
Ginter zaworek razem z filtrem 60 zł. A za sam zaworek 25 dałem. :hmm:

: czw gru 22, 2005 10:19
autor: tomekzG
Problem rozwiązany : wymieniliśmy zaworek .
Wielkie dzięki