Strona 1 z 2

AEX - problemy z obrotami !!! silnik bez LPG

: wt gru 20, 2005 10:20
autor: domelelx
Witam
od jakiegoś czasu zaczynaja mnie denerwować obroty na biegu jałowym, otóz jak samochód jedzie to jest wszytsko ok np. jade 40 km/h i wyrzucam golfika na luz, samochód sie toczy a obrotomierz wskazuje mi prawidłowe 850 obr/min, natomiast gdy zatrzymam to obroty zaczynają mi spadać do 600 obr/min i to mnie właśnie denerwuje, podpiąłem golfa pod kompa no i wykazało mi że mam walnięta przepustnice, no więc wymieniłem przepustnice na inną no i niestety problem wystepował dalej założyłem jeszcze inna i dalej to samo, i powiem szczerze że nie mam pojęcia co może byc tego przyczyną (świece wymieniłem) i nie wiem co dalej a nie chce bez sensu ładować w niego kase.
Pomóżcie.
Co to może być???

Re: AEX - problemy z obrotami !!! silnik bez LPG

: czw sty 12, 2006 13:52
autor: piotr2k
domelelx pisze:Witam
od jakiegoś czasu zaczynaja mnie denerwować obroty na biegu jałowym, otóz jak samochód jedzie to jest wszytsko ok np. jade 40 km/h i wyrzucam golfika na luz, samochód sie toczy a obrotomierz wskazuje mi prawidłowe 850 obr/min, natomiast gdy zatrzymam to obroty zaczynają mi spadać do 600 obr/min i to mnie właśnie denerwuje, podpiąłem golfa pod kompa no i wykazało mi że mam walnięta przepustnice, no więc wymieniłem przepustnice na inną no i niestety problem wystepował dalej założyłem jeszcze inna i dalej to samo, i powiem szczerze że nie mam pojęcia co może byc tego przyczyną (świece wymieniłem) i nie wiem co dalej a nie chce bez sensu ładować w niego kase.
Pomóżcie.
Co to może być???
Witam
Widzę, że nikt z "golfiarzy" Ci nie odpowiada więc spróbuję ja coś napisać ;)
Mam podobny silnik co prawda w Ibizie ..ale zawsze :) i w sumie miałem/mam podobny problem. Piszę miałem/mam ponieważ objaw ten trochę ustąpił po tym jak przeczyściłem przepustnicę i odpiąłem na 2 godziny akumulator. Choć nie do końca to pomogło bo teraz też czasami to się zdarza. Przeczytałem gdzieś, że może pomoże :) przeczyszczenie sondy lambda (tego jeszcze nie próbowałem). A może inny czujnik nie funkcjonuje prawidłowo ??
Szczerze mówiąc mnie też trochę męczy ten problem a mogę znaleść książki do tego silnika :( I jeszcze jedno u mnie silnik na biegu jałowym ma obroty 700-750. I problem spadania obrotów poniżej 600 ma miejsce wtedy kiedy np. jadę na biegu z obrotami ok 1000 i wyrzucam na luz . Jeżeli wyrzucam na luz przy 2000 obrotów to silnik elegancko zjeźdza z obrotami bez tego gwałtownego spadku poniżej 600.
Nie wiele pomogłem ale przynajmniej wiesz że nie tylko Ty masz takie kłopoty :)
Pozdrawiam

: pn sty 16, 2006 10:25
autor: domelelx
dziekuje "piotr2k" za konkretną odpowiedź bo faktycznie żaden golfiarz nie potrafił odpowiedziec na moje pytanie, więc jeszcze raz dzieki i miłego uzytkowania seata :)

Być może masz wszystko w porządku...

: śr mar 15, 2006 14:37
autor: lerby23
Mam ten sam silnik i kiedys tez probowalem kombinowac z powodu niskich obrotow, az trafilem na dane techniczne, ktore wyraznie mowia ze AEX ma na biegu jalowym od 650 do 750 obr/min(1,6 AEE rowniez). U mnie sa dokladnie w takim zakresie,czasem spadna blizej 600 a czasem sa wyzej. Troche mnie to denerwuje bo wprowadza to niepotrzebne drgania, no ale coz tak widocznie ma byc...

: śr mar 15, 2006 15:29
autor: organista18
Witam miałem ten sam problem, za wolne obroty odpowiada silnik krokowy i być może zaśniedziały w nim styki więc należy go przeczyścić

Popieram, u mnie były podobne objawy,wine miał silniczek krokowy zrobiłem go i jest ok. pozdr :grin:

: śr mar 15, 2006 19:02
autor: Przemo440
sprobuj podłaczyc pod vaga jezeli przepustnica jest zabrudzona to bedziesz miał bład nalezy wyczyscic przepustnice i skasowac usterke na poczatku w czasie dopasowywania przepustnicy obroty bede duzo ale po rzejechaniu paru kilometrow powinno byc ok mam polo z tym silikiem i miałem taki bład w kompie

: pt mar 17, 2006 20:29
autor: golf30
Mam ten sam problem będę za niedługo wymieniał kopułkę i palec ( 36,13 zł) .Rozmawiałem z mechanikiem który już ładne parę lat siedzi w golfach i stwierdził że silnik krokowy jest nierozbieralny . Teraz w sobotę będę z nim gadał i dowiem się co i jak. A z tymi obrotami mam tak jak wyżej w ibizie nie gaśnie ale go przymula jest to trochę denerwujące.

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 19:34 ]
Mam ten sam problem jak gość z ibizy . Ja zmienię kopułkę 36 zł i palec 13 zł . Podobno silnik krokowy nie jest rozbieralny ( podobno).W sobotę jak pojadę do znajomego mechanika to się okarze.

: wt mar 21, 2006 22:11
autor: bullet777
panowie sprawdzcie uszczeliki pod przepustnica byc moze lapie lewe powietrze odrobina powoduje mniejsze obroty . mam ten sam problem ale pamietam jak czyscilem przpustnice delikatnie posmarowalem uszczelke silikonem i bylo ok na jedna noc podejrzewam ze dobrze nie wysech klej i znowu zrobilo sie dziadostwo sprawdzcie

: pn maja 01, 2006 11:35
autor: marceli2
Witam
Mam podobny problem z obrotami tylko z małym ale...
Golf III 1.4 AEX bez LPG. Pali zawsze bez najmniejszego problemu,jak jest zimny-do ok.50 st.C-jest wszystko ok. Obroty na zimnym niewiele ponad 1000-na ciepłym ok.800-850.Drgania silnika w normie nic dodać nic ująć. Natomiast jak się zagrzeje to nadal chodzi super tylko po wyłączeni zapłonu i ponownym zapaleniu...5-7sekund chodzi równo potem wachnięcie obrotów prawie do zera ale nie zgaśnie dalsze 5 sekund wachnięcie trochę mniejsze i potem jest już wszystko ok.Próbowałem na odłączonym czujniku temp.i jest to samo. Sporadycznie jest jeszcze tak że jak dojeżdżam na biegu ale bez gazu do skrzyżowania to w momęcie wciśnięcia sprzęgła obroty na chwilkę podskoczą do ok.1500 i spadną do normy.
Przemo440 pisze:sprobuj podłaczyc pod vaga jezeli przepustnica jest zabrudzona to bedziesz miał bład nalezy wyczyscic przepustnice i skasowac usterke na poczatku w czasie dopasowywania przepustnicy obroty bede duzo ale po rzejechaniu paru kilometrow powinno byc ok mam polo z tym silikiem i miałem taki bład w kompie
Przepustnica była czyszczona,błędy wykasowane,wprowadzone nastawy podstawowe i dalej to samo- silnik zachował się dokładnie tak jak napisał Przemo440. Niby nic a denerwuje.

: pn maja 01, 2006 19:04
autor: rooboo
Witam koledzy... Jeśli chodzi o obroty na biegu jałowym to również miałem przejścia... ale od początku podejzewalem KROKOWCA jest on jak najbardziej rozbieralny i powiem więcej ze nawet nalezy go rozebrać zeby upewnić się ze jest lub nie jest winowajcą. W moim krokowcu dłubał jakiś HELMUT i nie potrafił go zmontować jak nalezy bo podczas składania podwinoł mu się STYK odpowiedzialny za pozycje popychacza. Natychmiast usunołem usterke ale po jakimś czasie obroty zaczeły FIXOWAĆ czasami bylo dobrze a czasami TRAGEDIA (spadały nawet do 2 tyś) więc znowu rozebrałem krokowca i co sie okazało... naprawiony styk był za słabo przygięty i przestał kontaktować. Moja rada jest taka : rozebrać krokowca i przeczyścić styki... (nie zaszkodzi) POZDR...

: pn maja 01, 2006 20:07
autor: marceli2
Ale czy w silnikach AEX jest silnik krokowy bo większość postów jest o tym właśnie silniku?
Mi się zdaje że silnik krokowy jest tylko w jednopunktowych wtryskach ale może się mylę???
Jeśli nie to gdzie go szukać?

: pn maja 01, 2006 21:13
autor: rooboo
Nie jestem mechanikiem samochodowym więc nie potrafie odpowiedzieć na pytanie czy jest KROKOWIEC w AEX ale jak chcesz "marceli" to mam foto KROKOWCA i moge podesłać ci na maila bo jakoś tu na forum nie chcą działać załączniki... POZDR...

: śr maja 10, 2006 22:25
autor: domelelx
w silniku AEX silnik krokowy znajduję sie na przepustnicy - prosze szukac pod obudowa filtra powietrza