Strona 1 z 1
problem z czujnikiem od niskiego płynu chłodzacego w mk2
: ndz lut 28, 2010 14:34
autor: majekMK2
witam szukałem po forach rożnych i nie znalazłem mojego problemu ostatnio podpiąłem według schematu czujnik od niskiego płynu chłodzącego i mam taki problem zamontowałem zbiornik dwa kable do pinu C/5 i drugi kabel do C/8 i wpiąłem w pole 5 przekaźnik 42 i w zbiorniku mam maks płynu a co jakiś czas świeci sie kontrolka ze jest mało nie wie ktoś czemu się tak dzieje czy to wina czujnika w zbiorniku???czy przekaznika
problem jest u mnie w mk2 zbiornik ten okragły taki jak w mk3
Prosze o pomoc
: ndz lut 28, 2010 16:32
autor: matisim
a próbowałeś wlać wiecej płynu? może temu że sie płyn buja i czujnik załącza to temu sie świeci
: ndz lut 28, 2010 16:36
autor: majekMK2
matisim pisze:a próbowałeś wlać wiecej płynu? może temu że sie płyn buja i czujnik załącza to temu sie świeci
tak jest zalane więcej płynu rzadziej sie uruchamia ale uruchamia a już jest powyżej maks na zakrętach właśnie najczęściej się załancza albo jak są wolne obroty
: ndz lut 28, 2010 16:43
autor: matisim
mój tak miał po wymianie płynu, musiałem dobrze odpowietrzyć, i właśnie na wolnych

pojechałem do sklepu kupić płyn i pod domem zaczęło mrugać- to zalałem ile brakło i od tego czasu jest spokój. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze.
: ndz lut 28, 2010 20:11
autor: majekMK2
matisim pisze:mój tak miał po wymianie płynu, musiałem dobrze odpowietrzyć, i właśnie na wolnych

pojechałem do sklepu kupić płyn i pod domem zaczęło mrugać- to zalałem ile brakło i od tego czasu jest spokój. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze.
aha ok popatrzę jak odkręcę korek co się będzie działo i spróbuje odpowietrzyć jutro zobaczę czy już przejdzie

: ndz lut 28, 2010 23:38
autor: Lipek81
Z tego co patrzę na schematy, to wynika, że cały temat obsługiwany jest przez licznik. Patrzę w schematy od diesla - ale skrzynka jest taka sama. Pin C/5 podłączony jest do masy, a C/8 z pinem U2/5 (jest mostek wewnątrz skrzynki) i z tego pinu dalej do licznika już. Pewnie w dieslu, to licznik obsługuje temat tego czujnika - w każdym razie podłączając go w ten sposób nie ma on żadnego kontaktu z przekaźnikiem w polu nr 5.
Proponuję jeszcze popatrzeć w schematy mkIII - skrzynka jest taka sama, także pewnie i podłączenie czujnika jest podobne. Być może jest też tak, że w wiązce do licznika nie ma po porostu tego przewodu od pinu U2/5.
: pn mar 01, 2010 00:43
autor: majekMK2
Lipek81 pisze:Z tego co patrzę na schematy, to wynika, że cały temat obsługiwany jest przez licznik. Patrzę w schematy od diesla - ale skrzynka jest taka sama. Pin C/5 podłączony jest do masy, a C/8 z pinem U2/5 (jest mostek wewnątrz skrzynki) i z tego pinu dalej do licznika już. Pewnie w dieslu, to licznik obsługuje temat tego czujnika - w każdym razie podłączając go w ten sposób nie ma on żadnego kontaktu z przekaźnikiem w polu nr 5.
Proponuję jeszcze popatrzeć w schematy mkIII - skrzynka jest taka sama, także pewnie i podłączenie czujnika jest podobne. Być może jest też tak, że w wiązce do licznika nie ma po porostu tego przewodu od pinu U2/5.
no dokładnie tez sprawdziłem i tam łączy się kabelek z U2/5 ale zastanawiam się nad jednym czy właśnie musi być ten przekaźnik jak go nie miałem to nie świecił raczej w ogóle musiałbym popatrzeć jutro jak go wyciągnę albo najlepiej jak ktoś w mk3 właśnie ma ori taki zbiornik to czy ma przekaźnik jak nie to wina przekaźnika bo tak jak piszesz wiązka jest ta sama
: pn mar 01, 2010 09:19
autor: matisim
ja sprawdzę czy w vencie mam ten przekaznik

: pn mar 01, 2010 15:57
autor: RasPL
fabrycznie gdy nie ma zbiorniczka z czujnikiem między C5 a C8 jest zrobiony mostek z przewodu, więc mnie też to dziwi że jakiś przekaźnik potrzebny jest, wyjmij ten przekaźnik i zobacz czy mruga, jak nie to odepnij wtyke od zbiorniczka jak mruga to znaczy że przekaźnik jest zbędny

: pn mar 01, 2010 22:14
autor: majekMK2
matisim pisze:ja sprawdzę czy w vencie mam ten przekaznik

ok daj znac
RasPL pisze:fabrycznie gdy nie ma zbiorniczka z czujnikiem między C5 a C8 jest zrobiony mostek z przewodu, więc mnie też to dziwi że jakiś przekaźnik potrzebny jest, wyjmij ten przekaźnik i zobacz czy mruga, jak nie to odepnij wtyke od zbiorniczka jak mruga to znaczy że przekaźnik jest zbędny

jak wyjąłem przekaźnik kontrolka nie świeci
jak odpiąłem wtyczkę to po chwili zaczęła mrugać i potem po ponownym zapięciu wtyczki musiałem wyłączyć silnik żeby dopiero znowu nie mrugała wiec myślę ze ten przekaźnik jest nie potrzebny ??
