Strona 1 z 1

problem z czujnikiem od niskiego płynu chłodzacego w mk2

: ndz lut 28, 2010 14:34
autor: majekMK2
witam szukałem po forach rożnych i nie znalazłem mojego problemu ostatnio podpiąłem według schematu czujnik od niskiego płynu chłodzącego i mam taki problem zamontowałem zbiornik dwa kable do pinu C/5 i drugi kabel do C/8 i wpiąłem w pole 5 przekaźnik 42 i w zbiorniku mam maks płynu a co jakiś czas świeci sie kontrolka ze jest mało nie wie ktoś czemu się tak dzieje czy to wina czujnika w zbiorniku???czy przekaznika
problem jest u mnie w mk2 zbiornik ten okragły taki jak w mk3

Prosze o pomoc

: ndz lut 28, 2010 16:32
autor: matisim
a próbowałeś wlać wiecej płynu? może temu że sie płyn buja i czujnik załącza to temu sie świeci

: ndz lut 28, 2010 16:36
autor: majekMK2
matisim pisze:a próbowałeś wlać wiecej płynu? może temu że sie płyn buja i czujnik załącza to temu sie świeci
tak jest zalane więcej płynu rzadziej sie uruchamia ale uruchamia a już jest powyżej maks na zakrętach właśnie najczęściej się załancza albo jak są wolne obroty

: ndz lut 28, 2010 16:43
autor: matisim
mój tak miał po wymianie płynu, musiałem dobrze odpowietrzyć, i właśnie na wolnych :) pojechałem do sklepu kupić płyn i pod domem zaczęło mrugać- to zalałem ile brakło i od tego czasu jest spokój. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze.

: ndz lut 28, 2010 20:11
autor: majekMK2
matisim pisze:mój tak miał po wymianie płynu, musiałem dobrze odpowietrzyć, i właśnie na wolnych :) pojechałem do sklepu kupić płyn i pod domem zaczęło mrugać- to zalałem ile brakło i od tego czasu jest spokój. Spróbuj odpowietrzyć jeszcze.
aha ok popatrzę jak odkręcę korek co się będzie działo i spróbuje odpowietrzyć jutro zobaczę czy już przejdzie :grin:

: ndz lut 28, 2010 23:38
autor: Lipek81
Z tego co patrzę na schematy, to wynika, że cały temat obsługiwany jest przez licznik. Patrzę w schematy od diesla - ale skrzynka jest taka sama. Pin C/5 podłączony jest do masy, a C/8 z pinem U2/5 (jest mostek wewnątrz skrzynki) i z tego pinu dalej do licznika już. Pewnie w dieslu, to licznik obsługuje temat tego czujnika - w każdym razie podłączając go w ten sposób nie ma on żadnego kontaktu z przekaźnikiem w polu nr 5.

Proponuję jeszcze popatrzeć w schematy mkIII - skrzynka jest taka sama, także pewnie i podłączenie czujnika jest podobne. Być może jest też tak, że w wiązce do licznika nie ma po porostu tego przewodu od pinu U2/5.

: pn mar 01, 2010 00:43
autor: majekMK2
Lipek81 pisze:Z tego co patrzę na schematy, to wynika, że cały temat obsługiwany jest przez licznik. Patrzę w schematy od diesla - ale skrzynka jest taka sama. Pin C/5 podłączony jest do masy, a C/8 z pinem U2/5 (jest mostek wewnątrz skrzynki) i z tego pinu dalej do licznika już. Pewnie w dieslu, to licznik obsługuje temat tego czujnika - w każdym razie podłączając go w ten sposób nie ma on żadnego kontaktu z przekaźnikiem w polu nr 5.

Proponuję jeszcze popatrzeć w schematy mkIII - skrzynka jest taka sama, także pewnie i podłączenie czujnika jest podobne. Być może jest też tak, że w wiązce do licznika nie ma po porostu tego przewodu od pinu U2/5.
no dokładnie tez sprawdziłem i tam łączy się kabelek z U2/5 ale zastanawiam się nad jednym czy właśnie musi być ten przekaźnik jak go nie miałem to nie świecił raczej w ogóle musiałbym popatrzeć jutro jak go wyciągnę albo najlepiej jak ktoś w mk3 właśnie ma ori taki zbiornik to czy ma przekaźnik jak nie to wina przekaźnika bo tak jak piszesz wiązka jest ta sama

: pn mar 01, 2010 09:19
autor: matisim
ja sprawdzę czy w vencie mam ten przekaznik :)

: pn mar 01, 2010 15:57
autor: RasPL
fabrycznie gdy nie ma zbiorniczka z czujnikiem między C5 a C8 jest zrobiony mostek z przewodu, więc mnie też to dziwi że jakiś przekaźnik potrzebny jest, wyjmij ten przekaźnik i zobacz czy mruga, jak nie to odepnij wtyke od zbiorniczka jak mruga to znaczy że przekaźnik jest zbędny :bigok:

: pn mar 01, 2010 22:14
autor: majekMK2
matisim pisze:ja sprawdzę czy w vencie mam ten przekaznik :)
ok daj znac :grin:
RasPL pisze:fabrycznie gdy nie ma zbiorniczka z czujnikiem między C5 a C8 jest zrobiony mostek z przewodu, więc mnie też to dziwi że jakiś przekaźnik potrzebny jest, wyjmij ten przekaźnik i zobacz czy mruga, jak nie to odepnij wtyke od zbiorniczka jak mruga to znaczy że przekaźnik jest zbędny :bigok:
jak wyjąłem przekaźnik kontrolka nie świeci
jak odpiąłem wtyczkę to po chwili zaczęła mrugać i potem po ponownym zapięciu wtyczki musiałem wyłączyć silnik żeby dopiero znowu nie mrugała wiec myślę ze ten przekaźnik jest nie potrzebny ?? :grin: