Strona 1 z 2

zamulone 1.8 RP

: ndz lut 28, 2010 10:49
autor: baloon21
Witajcie. z góry powiem, że nie szukałem bo zależy mi na w miarę szybkiej odpowiedzi gdyż pytanie nurtuje mnie już długo a sam nie potrafię do tego dojść. A więc jakieś pół roku temu robiłem silnik(1.8RP90km) zostało wówczas wymienione: pierscienie, uszczelniacze zaworów, wszystkie uszczelki,panewki, kable,świece,palec,kopułka i wiele innych. Samochód docierałem przez ponad 1000km przy naprawdę spokojnej jeździe(więcej niż 2000obr. nie przekraczałem) później zacząłem podnosić stopniowo poprzeczkę i co się okazało, że autko nie jest tak zrywne jak przed całym zajściem. Aktualnie nawet dogania mnie mój kumpel 4 furtkowym golfem3 1.4 60km co wcześniej było nie do pomyślenia, robiłem mu taki przeciąg, że mało co sie na dach nie wywracał :P ale mniejsza z tym. kolejnym dziwnym zaobserwowanym zjawiskiem jest to, że silnik na 5 biegu nie poleci więcej niż 140-150 i 4500 obr co jest dla mnie nie do pomyślenia gdyż wcześniej leciałem nim jakies 170 kilka i jeszcze miałem naprawdę dużo luzu. Jak myślicie co może być nie tak ? proszę o pomoc

: ndz lut 28, 2010 10:56
autor: agrala
sprawdz cisnienie na tlokach
moze zalozyles jakies badziewne pierscienie i teraz to wychodzi

: ndz lut 28, 2010 12:47
autor: Xabingo
agrala pisze:moze zalozyles jakies badziewne pierscienie i teraz to wychodzi
Też na to stawiam. Albo oryginały trzeba kupić, albo pierścienie z Łodzi (firma PRIMA).

: ndz lut 28, 2010 14:07
autor: baloon21
powiem wam szczerze ze nie pamiętam z jakiej firmy były te pierścienie ale mechanik który mi to robił i zamawiał części na pewno nie kupił żadnego badziewia. Powracając do tematu zapomniałem dodać , że przed remontem samochód strasznie szarpał miedzy 2 a 3 tys. obr. po zrobieniu wszystkiego z silnikiem dalej szarpało ale coś tam poczarowane zostało przy kopułce i jest ok tylko ze niestety auto się nie zbiera tak jak powinno, tak jak było przed remontem przy szarpaniu. mam nadzieje ze połapiecie się o co mi się rozchodzi :)

: ndz lut 28, 2010 14:57
autor: kwadrat
baloon21, a dlaczego remont robiłeś? Była potrzeba?
Sprawdź może TPS i nastawnik przepustnicy. Pioszukaj na forum o tych rzeczach, ja się za bardzo nie orientuje, ale zorientuj się w temacie tych dwóch rzeczy

: ndz lut 28, 2010 15:33
autor: baloon21
remont zrobilem po tym jak w jednym tygodniu po przejechaniu 300 km ubyło mi prawie 400ml oleju i jakieś 2 litry płynu chłodniczego.
kwadrat, kwadrat dzięki za jakieś naprowadzenie :)

: ndz lut 28, 2010 16:03
autor: grzesar
Piszesz,że coś przy kopułce było "czarowane".Tam jest siłownik mający za zadanie zwiększać kąt wyprzedzenia zapłonu w miarę dodawania gazu.Drugi koniec wężyka podciśnieniowego ma być podłączony do dolnego króćca zaworka znajdującego się z prawej strony wtrysku za TPS-em (wtyczka z dwoma kabelkami).

: ndz lut 28, 2010 17:46
autor: agrala
moze kolega ma zle zaplon usatawiony

: ndz lut 28, 2010 20:22
autor: Xabingo
agrala pisze:moze kolega ma zle zaplon usatawiony
Właśnie mi się też tak wydaje. Na 90% zapłon źle ustawiony, bo:
baloon21 pisze:Powracając do tematu zapomniałem dodać , że przed remontem samochód strasznie szarpał miedzy 2 a 3 tys. obr. po zrobieniu wszystkiego z silnikiem dalej szarpało ale coś tam poczarowane zostało przy kopułce i jest ok tylko ze niestety auto się nie zbiera tak jak powinno, tak jak było przed remontem przy szarpaniu. mam nadzieje ze połapiecie się o co mi się rozchodzi :)

: pn mar 01, 2010 19:37
autor: grzesar
Wężyk podciśnienia od aparatu zapłonowego idzie do dolnego króćca przy zaworku po prawej stronie wtrysku za TPS-em.Sęk w tym,że podciśnienie ma się pojawiać dopiero po dodaniu gazu,na wolnych nie powinno go być.Ja sprawdzałem to w ten sposób,.ze odczepiłem wężyk od aparatu,przytknąłem do niego kawałek nitki a druga osoba dodawała gazu.Nitka była zasysana czyli zawór jest sprawny.Inż.Etzold pisze,że ustawianie zapłonu w RP powinno się odbywać przy zdjętym i zatkanym wężyku przy aparacie zapłonowym.Wyprzedzenie 6 stopni podobno przy LPG można ze trzy stopnie dołożyć.

: pn mar 01, 2010 21:45
autor: baloon21
dzięki za pomocne info. Więc nie pozostaje mi nic innego jak oddac to do jakiegos elektryka żeby to ogarnął

: pn mar 01, 2010 23:25
autor: marcinbubu24
sprawdzi uszczelkę metalowo gumowa pod monowtryskiem możne tam łapie lewe powietrze . ja tak miałem i muliło golfika tak przy 2000- 3000

[ Dodano: 01 Mar 2010 22:28 ]
i tez szarpało a po wymianie pieknie chodzi i jak sie zbiera miodzio :grin:

: wt mar 02, 2010 21:36
autor: baloon21
o tej uszczelce juz kiedys słyszałem ale jakos nigdy sie nie potrafilem zabrac do sprawdzenia jej. a powiedzcie mi jeszcze jedno czy jest jakakolwiek mozliwość zwiększenia dawki paliwa w tym silniku ?

: wt mar 02, 2010 23:38
autor: marcinbubu24
ale po co zwiększać dawkę paliwa . będzie dużo palił a to nie ma sensu, jak go dopracujesz to będzie elegancko pracował
. a co do uszczelki pod mono wtrysk to wymiana to raptem 1h

[ Dodano: 02 Mar 2010 22:39 ]
bardzo powoli i dokładnie
:grin: