Strona 1 z 1

czy el. pdnosnik szyby ma wplyw na dzialanie zamka???

: ndz lut 28, 2010 10:11
autor: kris1978
witam wszystkich
mam taki problem jakis czas temu zablokowal mi sie zamek t.l. nie moglem go tworzyć ani od wewnatrz ani zewnatrz czyli trzeba bylo użyć metody brutalnej i tak zrobilem zamek polamalem i zamowilem drugi na allegro niestety przyszedl uszkodzony wtyczka polamana)ale ze nie mialem czasy to go założyłem bo mechanika byla ok nie skladalem calych drzwi tylko blache i zauwazylem ze po tej operacji nie ma ryglowaia nie dawno zamuwilem drugi zamek wizualnie wygladal ok tak wiec rozebralem powownie dzrwi wyjolem wtyczke podlaczylem i okazuje sie ze znowu zamek popsutu niedziala i dodam ze mialem odlaczona wtyczke od podnosnika szyby ipodczas testowania zamka znowu brak ryglowania ale gdy odlaczylem kabel od zamka i podlaczylem podnosnik ryglowanie wrocilo.
teraz moje pytanie
czy podnosnik szyby ma jakkis wplyw na prace zamka bo byc moze ze jak testowalem zamek to trzeba bylo podlaczyc rowniez podnosnik i wtedy okazalo by sie ze zamek jest ok
mam nadzieje ze w miare jasno opisalem oco mi chodzi prosze o jakies wskazowki
pozdrawiam i przepraszam za bledy :okej:

: ndz lut 28, 2010 10:52
autor: greg
kris1978 pisze:czy podnosnik szyby ma jakkis wplyw na prace zamka bo byc moze ze jak testowalem zamek to trzeba bylo podlaczyc rowniez podnosnik i wtedy okazalo by sie ze zamek jest ok
ma ponieważ impulsy zamkania i otwierania przechodzą przez moduł w silniczku - idą do modułu komfort.

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 9:53 am ]
ale nigdy nie testowałem co będzie jak odłączę silniczek

: ndz lut 28, 2010 11:31
autor: kris1978
czyli rozumiem ze bez podlaczonego podnosnika zamek nie zadziala wogule

: wt mar 02, 2010 13:03
autor: wesol
Podczepie sie. Panowie potrzebuje schemat kostki elektrycznej przy silniczku elektrycznych szyb MK4. Bede podpinal ziomowi mechanizmy gdzie wczesniej byly korbki. Akcja o tyle utrudniona ze kabloteke ma ale nie ma madulu komfortu. Na alektrodzie widzialem ze ktos robil taki myk ze okroił z tych dodatkowych funkcji. Chodzi oto by silniczki tylko smigaly do gory i w dół bez udziwnień. Ponoc se da ale nie mam rozpiski wtyczki ktory kabel od czego jest w tych silniczkach. Moze ktos ma cos na ten temat. Wg mnie to powinni byc tak ze dwa kable to zasilanie glowne( plus i minus) a reszta to rozkazy ewentualnie plus aktywujacy po stacyjce itp. jak domykanie szyb czy opuszczanie.

: wt mar 02, 2010 13:10
autor: greg
wesol, a czym chcesz sterować zamykanie chyba nie panelem

: wt mar 02, 2010 14:53
autor: wesol
Tak jak wspomnialem maja byc przelaczniki impulsowe ktore beda wydawac "rozkazy" do gory i w dół. tam nie ma duzych pradow tylko same impulsy. Dlatego tez oryginalnie jest tak ze jest wtyczka do panelu np po stronie kierowcy tak nieduza ze sporo iloscia kabli- wiem jak mam u siebie bo rozbieralem boczki nie raz z tym ze nie wiem ktory kable jest od czego w tej wtyczce co sie podpina pod silnik. Chodzi mi o rozpiske ze np czerwony gruby to plus, czarny gruby to masa a np zielony cienki to rozkaz gora a zolty cienki to rozkaz dół. Podanie na te cienkie plusa powoduje ze silniczki jadą. Tkamialem w astrze G. Kablotek prosta jak barszcz bo tam bylo 5 kabli dwa grube oraz trzy cienkie. Dwa zasilajace oraz pozostale trzy to tak: dzialanie po stacyjce( dosc czesto ludziska mostkuja na stale z +) oraz dwa cienkie i jeden to do gory drugi to na dół.

: wt mar 02, 2010 15:32
autor: greg
wesol, ty chyba nie wiesz o czym mówisz i nie znasz działąnia tych silniczków - chcesz obejsć moduły na silniczkach to wtedy przyciski nie mogą być impulsowe a jeśłi moduły mają zostać to brak komfortu - brak działania ewentualnie działąnie awaryjne czyli pierwsze 10 minut od załączenia zasilania

: wt mar 02, 2010 17:28
autor: wesol
na silniczkach ma zostac ma byc tak z enie bedzi epotrzebny modul komfortu znajdujacy sie tam gdzie bezpieczniki- w konsoli srodkowej. Wszystko to co jest bezposrednio przy mechanizmie i silniczku zostaje. Tylko od czego sa poszczegolne wejscia we wtyczce??

: wt mar 02, 2010 23:40
autor: greg
wesol pisze:na silniczkach ma zostac ma byc tak z enie bedzi epotrzebny modul komfortu znajdujacy sie tam gdzie bezpieczniki- w konsoli srodkowej
to tak się nie da zrobić

: sob mar 06, 2010 16:25
autor: wesol
Chyba zrobi einaczej. Zakupi sie elektryczne mechanizmy od viki B ( kosztuja niwiele bo cos kolo 30-50 zl za szt). Wyciagne z nich elektronike i podepne do silniczkow (samych silniczkow od VW. Elektronika z opla jest dosc prosta i niewiele kabli tam idzie. Elektronik ajest poto by domykac szyb i dociagac je a takz ema w sobie przekazniki by sterowac duzym pradem co idzie na silniczki. Przynajmniej obejdzie sie bez modulu komfortu oraz problemow z cala kabloteka. Myslalem ze sie da jakos wykozystac ta elektronike od silniczkow VW bo w koncu maja tez tam przekazniki ale skoro sie nie da to trzeba sobie radzic jakos inaczej. Poza tym modul komfortu obslugujacy elektryczne szyby chyba bedzie drozszy jak zakup tej elektroniki od opla.

: sob mar 06, 2010 16:58
autor: greg
wesol pisze:Poza tym modul komfortu obslugujacy elektryczne szyby chyba bedzie drozszy jak zakup tej elektroniki od opla.
100zł

: ndz mar 21, 2010 08:50
autor: wesol
Okej dzieki. Kuzyn bedzie jednak zakladal calosc jak w oryginale. Kable w drzwi, silniczki kable w konsoli oraz modul komfortu.

Tak jeszcze spytam za co odpowiedzialny jest modul komfortu poza szybami, centralnym i chyba jeszcze pilotem radiowym??

: ndz mar 21, 2010 17:09
autor: greg
wesol pisze:Tak jeszcze spytam za co odpowiedzialny jest modul komfortu poza szybami, centralnym i chyba jeszcze pilotem radiowym??
za alarm i grzanie lusterek, ewentualnie ich zamykanie, jeśli nowszy typ modułu to za wyświetlanie które drzwi są otwarte (jak pełny FIS), za opuszczanie prawego lusterka jak włączysz wsteczny