Strona 1 z 2

Pytanie o przeguby...

: pn gru 19, 2005 22:18
autor: Rafał G2
Czy przeguby zewnętrzne powinno wymieniać się parami ??? czy wsytarczy wymienić ten który jest uszkodzony ???

: pn gru 19, 2005 22:20
autor: Paweł Marek
Nie musi być parami.

: pn gru 19, 2005 22:21
autor: Tomasz Żaguń
Tylko ten uszkodzony.

: pn gru 19, 2005 22:31
autor: Rafał G2
A czy powodem dużych wibracji moze być uszkodzony przegub ?? Bo ostatnio zauważyłem że jadąc z prędkością w granicach 100km/h z naciśnietym gazem strasznie mi samochód wibruje, a jak puszczę gaz i auto się toczy o własnych siłach to automatycznie drgania ustają. Dodam jeszcze że przegub mocno stuka...

: pn gru 19, 2005 22:37
autor: Paweł Marek
Tak to może być przyczyną. Doświadczyłem tego. Półoś może wpadać wtedy w wibracje i taki jest objaw. Ale nie całkioem napewno. Jeszcze może być coś z kołem, opona lub felga. Też mi się to zdarzyło i nadal nie kapuje dlaczego wtedy po zdjęciu nogi z gazu wibracje zanikały. A jednak krzywa była felga.

: pn gru 19, 2005 22:40
autor: zaprzal
Może również wibrować przy uszkodzonym przegubie wewnętrznym, ale jesli Ci stuka to raczej zewnętrzny. Tez jestem po wymianie ;)

: pn gru 19, 2005 22:56
autor: Rafał G2
Koła to napewno nie będą, idą prościutko i są wyważone. To na 100% będzie wibrowała półoś, bo kiedy przegub był dobry to się tak nie działo, ale wolałem się upewnić :grin:

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:00 ]
hmm nie brałem pod uwagę wewnętrznego przegubu. A przez zewnętrzny uszkodzony przegub, może uszkodzić się wewnętrzny ??

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:02 ]
Wymieniałeś sam czy zleciłeś to mechanikowi ??? ile kosztował przegub i ile wymiana jesli był robiony u mechanika ??? :grin:

: wt gru 20, 2005 01:59
autor: Janek
Ja niedawno też miałem problem z przegubem zewnętrznym w swoim poprzednim Mk2 1.8 GL. Zaczął klekotac jak wsciekły przy skrętach od momentu ustawienia zbierzności i z czasem zaczal bić coraz mocniej, przy coraz mniejszych skrętach (potem już przy minimalnych). Przejeździłęm na takim przegubie około pół roku, a od smego początku powodem szybkiego zużywania sie tego przegubu była uszkodzona osłona gumowa, ale nie chciało mi się jej wymieniać, więc potem musiałem wymienić cały przegub. Wkurzyłem się i wyczaiłem na Allegro używany, ale w bdb stanie i oryginalny z Mk2 1.6 przegub za coś koło 40 zł (1.3, 1.6. i 1.8 (nie GTI) mają takie same zewnętrzne przeguby). Dokupiłem za niecałe 20 zł w sklepie nowy zestaw montażowy (czyli osłona, zabezpieczenia, smar itp. w komplecie) i kumpel mi to wymienił za 4 browarki :kufel: . Podobno te tanie (coś koło 100zł) przeguby na Allegro są zdecydowanie mniej trwałe niż takie oryginalne, tak twierdził ten gość od którego kupiłem ten używany przegub.

: wt gru 20, 2005 10:20
autor: Tomasz Żaguń
Zawsze oryginał jest najlepszy :okej:

: wt gru 20, 2005 22:02
autor: Rafał G2
rzecz jasna że orginalny jest lepszy, ale wydaję mi się że podróby dobrej firmy też długo wytrzymają :D

: wt gru 20, 2005 22:30
autor: Janek
Zgadzam się, ale miałem dylemat czy kupic używany oryginał za 40 zł, czy nowy zamiennik za 100 zł, bo co nowe to nowe, a kupno używanego może wiązać się z ryzykiem, nigdy nie ma pewności czy ten używany rzeczywiście będzie taki fajny jak zachwala sprzedający, ale mnie akurat sie udało i był OK, tak jak twierdził gość. A po za tym wymieniłem ten przegub tydzien przed sprzedażą tego Golfa i od razu kupiłem Mk2 1.8 GTI 16V (PL) z gazem :okej: .

: śr gru 21, 2005 23:14
autor: Rafał G2
Skoro samochód szedł do sprzedaży to warto było kupić używkę po okazyjnej cenie. Ja zaryzykuję i kupię jakiś nowy średniej klasy :D

: śr gru 21, 2005 23:39
autor: Paweł Marek
lobro sa świetne.

: śr gru 21, 2005 23:51
autor: Rafał G2
A drogie są ???