Strona 1 z 1

Wirujące oborty-głośny silnik

: sob lut 27, 2010 09:37
autor: automaniakII
Witam, 2 tyg temu robilem generalny remont golfa IV 1.6 Jedną z rzeczy byl wymieniony kompletny rozrząd.Teraz po 2 tygodniach auto działa głośniej.Jak się stoi na światałach czuje ze co pare sekund jakby falowały obroty czego kiedys nie było. Zdarza się ze przy zimnym samochodzie zgaśnie na światłach lub nawet przy jezdzie na luzie;/ Zastanawiałem się czy moze te wibracje mogą być skutkiem delikatnej dziury w środkowym wydechu którym musze wymienic. Co radzicie??

: sob lut 27, 2010 09:52
autor: enzo2211
Obroty to dolegliwość większości 1.6 a już na pewno akl... :grrr: Masz gaz w tym wehikule?? A to że głośniej chodzi to ewidentna wina wydechu, ale nie powinien gasnąć. Zobacz czy masz czysty filtr powietrza, no i jak tam wygląda przepustnica.
Pozdro :bigok:

: ndz lut 28, 2010 00:41
autor: automaniakII
Przepustnice czyszczona i naprawiana pol roku temu. Gazu nie mam, a silnik SR;/

: ndz lut 28, 2010 00:49
autor: Jazz_Blue
automaniakII pisze:Przepustnice czyszczona i naprawiana pol roku temu. Gazu nie mam, a silnik SR;/
SR to nie kod silnika, więc najprawdopodobniej AKL (ewentualnie AEH lub APF) :bigok:
A błędy jakieś wyskakują, podpinałeś pod komputer? Może to akurat zwykły zbieg okoliczności, że to wyszło dopiero po remoncie silnika...

: ndz lut 28, 2010 00:59
autor: fleshu
Po czyszczeniu przepustnicy konieczne jest zrobienie adaptacji (bardzo delikatna sprawa w 1.6).
Brak adaptacji to gaśnięcie silnika (tylko jak gorący) przy wciskaniu sprzęgła, na luzie, falujące obroty.

: ndz lut 28, 2010 10:40
autor: enzo2211
automaniaku masz podobny temat i szukajta ludzie .... :grin:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208308
fleshu pisze:Po czyszczeniu przepustnicy konieczne jest zrobienie adaptacji (bardzo delikatna sprawa w 1.6).
Brak adaptacji to gaśnięcie silnika (tylko jak gorący) przy wciskaniu sprzęgła, na luzie, falujące obroty.
Jeśli przepustnica nie była wykręcana podczas czyszczenia, to nie ma potrzeby jej adaptować.
Co do tłumika to i tak musisz go prędzej czy później wymienić. wymień tłumik i zobaczysz czy te drgania o których pisałeś dalej występują.
Auto podepnij pod kompa i skasuj błędy. na bank będą 2; jeden od falujących obrotów (sporadyczny) a drugi od sondy lambda... (jak będziesz miał pecha, to od sady wyskoczą ci dwa, jeden od niedogrzania czy czegoś tam a drugi od składu mieszanki chyba)
Potem jak to nie pomoże to wyczyść przepływomierz też jest na forum (zabieg banalny.)
A potem to już raczej wchodzisz w wymiany.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
sonda lambda, zawór egr i jakiś czujnik halla pewnie gdzieś znajdziesz...
Powodzenia (jak coś wykombinujesz to się odezwij)
:okej: Pozdro :okej:

: ndz lut 28, 2010 19:43
autor: fleshu

Problem ze skrzynia biegów strasznie wysokie obroty

: pn mar 01, 2010 11:07
autor: bartekboy87
Witam nie dawno zakupiłem sobie golfa 3 z silnikiem 1.6 benzyna 75 KM. Mam strasznie wysokie obroty podczas jazdy tym samochodem. Np jade sobie 100Km/h a obrotów mam około 3.500 tysiąca. Cos jest chyba nie tak z tymi obrotami czy ktos mógł by mi pomóc z tym problemem

: pn mar 01, 2010 11:33
autor: enzo2211
bartekboy87 pisze:Np jade sobie 100Km/h a obrotów mam około 3.500 tysiąca. Cos jest chyba nie tak z tymi obrotami czy ktos mógł by mi pomóc z tym problemem
mnie to na problem nie wygląda. :bajer:
co innego jak byś miał te 3,5 k na jałowym na postoju.....

: czw mar 04, 2010 18:25
autor: automaniakII
Byłem dziś u mechanika który majstrował mi przy wszystkim i zalecił wymiane wszystkich świec zapłonowych(wymieniane ost raz 2 lata temu), wyczyszczenie przepustnicy, wymiana jakiegos wężyka bo twierdzi że dostaje się fałszywe powietrze. Zobaczymy czy miał racje:))

: czw mar 04, 2010 20:04
autor: Jazz_Blue
automaniakII pisze:wymiana jakiegos wężyka bo twierdzi że dostaje się fałszywe powietrze. Zobaczymy czy miał racje:))
To jak najbardziej może być przyczyną podwyższonych obrotów lub falowania.
A co do 3000obr. przy prędkości 100km/h na 5 biegu to normalne.