Wirujące oborty-głośny silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

automaniakII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 29, 2008 00:39
Lokalizacja: Gdynia

Wirujące oborty-głośny silnik

Post autor: automaniakII » sob lut 27, 2010 09:37

Witam, 2 tyg temu robilem generalny remont golfa IV 1.6 Jedną z rzeczy byl wymieniony kompletny rozrząd.Teraz po 2 tygodniach auto działa głośniej.Jak się stoi na światałach czuje ze co pare sekund jakby falowały obroty czego kiedys nie było. Zdarza się ze przy zimnym samochodzie zgaśnie na światłach lub nawet przy jezdzie na luzie;/ Zastanawiałem się czy moze te wibracje mogą być skutkiem delikatnej dziury w środkowym wydechu którym musze wymienic. Co radzicie??



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » sob lut 27, 2010 09:52

Obroty to dolegliwość większości 1.6 a już na pewno akl... :grrr: Masz gaz w tym wehikule?? A to że głośniej chodzi to ewidentna wina wydechu, ale nie powinien gasnąć. Zobacz czy masz czysty filtr powietrza, no i jak tam wygląda przepustnica.
Pozdro :bigok:


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

automaniakII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 29, 2008 00:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: automaniakII » ndz lut 28, 2010 00:41

Przepustnice czyszczona i naprawiana pol roku temu. Gazu nie mam, a silnik SR;/



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz lut 28, 2010 00:49

automaniakII pisze:Przepustnice czyszczona i naprawiana pol roku temu. Gazu nie mam, a silnik SR;/
SR to nie kod silnika, więc najprawdopodobniej AKL (ewentualnie AEH lub APF) :bigok:
A błędy jakieś wyskakują, podpinałeś pod komputer? Może to akurat zwykły zbieg okoliczności, że to wyszło dopiero po remoncie silnika...



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz lut 28, 2010 00:59

Po czyszczeniu przepustnicy konieczne jest zrobienie adaptacji (bardzo delikatna sprawa w 1.6).
Brak adaptacji to gaśnięcie silnika (tylko jak gorący) przy wciskaniu sprzęgła, na luzie, falujące obroty.



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » ndz lut 28, 2010 10:40

automaniaku masz podobny temat i szukajta ludzie .... :grin:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208308
fleshu pisze:Po czyszczeniu przepustnicy konieczne jest zrobienie adaptacji (bardzo delikatna sprawa w 1.6).
Brak adaptacji to gaśnięcie silnika (tylko jak gorący) przy wciskaniu sprzęgła, na luzie, falujące obroty.
Jeśli przepustnica nie była wykręcana podczas czyszczenia, to nie ma potrzeby jej adaptować.
Co do tłumika to i tak musisz go prędzej czy później wymienić. wymień tłumik i zobaczysz czy te drgania o których pisałeś dalej występują.
Auto podepnij pod kompa i skasuj błędy. na bank będą 2; jeden od falujących obrotów (sporadyczny) a drugi od sondy lambda... (jak będziesz miał pecha, to od sady wyskoczą ci dwa, jeden od niedogrzania czy czegoś tam a drugi od składu mieszanki chyba)
Potem jak to nie pomoże to wyczyść przepływomierz też jest na forum (zabieg banalny.)
A potem to już raczej wchodzisz w wymiany.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
sonda lambda, zawór egr i jakiś czujnik halla pewnie gdzieś znajdziesz...
Powodzenia (jak coś wykombinujesz to się odezwij)
:okej: Pozdro :okej:


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz lut 28, 2010 19:43




bartekboy87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 01, 2010 10:12
Lokalizacja: Gryfino

Problem ze skrzynia biegów strasznie wysokie obroty

Post autor: bartekboy87 » pn mar 01, 2010 11:07

Witam nie dawno zakupiłem sobie golfa 3 z silnikiem 1.6 benzyna 75 KM. Mam strasznie wysokie obroty podczas jazdy tym samochodem. Np jade sobie 100Km/h a obrotów mam około 3.500 tysiąca. Cos jest chyba nie tak z tymi obrotami czy ktos mógł by mi pomóc z tym problemem



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » pn mar 01, 2010 11:33

bartekboy87 pisze:Np jade sobie 100Km/h a obrotów mam około 3.500 tysiąca. Cos jest chyba nie tak z tymi obrotami czy ktos mógł by mi pomóc z tym problemem
mnie to na problem nie wygląda. :bajer:
co innego jak byś miał te 3,5 k na jałowym na postoju.....


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

automaniakII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 29, 2008 00:39
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: automaniakII » czw mar 04, 2010 18:25

Byłem dziś u mechanika który majstrował mi przy wszystkim i zalecił wymiane wszystkich świec zapłonowych(wymieniane ost raz 2 lata temu), wyczyszczenie przepustnicy, wymiana jakiegos wężyka bo twierdzi że dostaje się fałszywe powietrze. Zobaczymy czy miał racje:))



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw mar 04, 2010 20:04

automaniakII pisze:wymiana jakiegos wężyka bo twierdzi że dostaje się fałszywe powietrze. Zobaczymy czy miał racje:))
To jak najbardziej może być przyczyną podwyższonych obrotów lub falowania.
A co do 3000obr. przy prędkości 100km/h na 5 biegu to normalne.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości