Jak sprawdzić czy pompa paliwowa jest sprawna (MK3 AEA)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak sprawdzić czy pompa paliwowa jest sprawna (MK3 AEA)

Post autor: lagwus » pn gru 19, 2005 19:44

Pytanie jak w temacie (MK3 1.6AEA):

Jak sprawdzic czy pompa paliwowa jest OK.
Czy podczas tego sprawdzania moze 'wyjsc' ze czasami dziala OK a czasami nie...?

Pozdrawiam i za wszelka podpowiedz serdeczne dzieki.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn gru 19, 2005 19:50

Jezeli chcesz sprawdzic tylko czy dziala, to albo sluchaj odglosow z bagaznika i przekrec kluczyk ;) lub odkrec przewod paliwowy przy wtrysku i wloz na wszelki wypadek do sloiczka jakiegos :D Jak przekrecisz kluczyk musi siknac :D

Jezeli zas potrzebna Ci konkretna diagnoza czy pompa daje dobre cisnienie to nalezy podlaczyc szeregowo w uklad manometr (w zasadzie maja w kazdym zakladzie mechaniki pojazdowej) - niestety nie pamietam obecnie jakie cisnienie prawidlowe powinna taka pompa dawac - moze ktos dopisze, moze ja przez ten czas znajde dane :)



lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: lagwus » pn gru 19, 2005 20:12

jesli chodzi o to czy wogole dziala to na bank tak, ale podejrzewam ze czasami cos jej dolega
i moze byc przyczyna tego ze auto w nieoczekiwanym momencie gasnie zazwyczaj jak jest cieply i nie chce odpalic jakby paliwa nie dostawal.
Jak troche postoi (10-15 min) to pali bez problemu i smiga az milo.

Cewka, przewody, kopulka, palec zalozone nowe i odpowiednie.
Hall sprawdzony na kompie i u elektronika na stroboskopie (jest OK).

Teraz stawiam na pompe albo na czujnik temp + termostat (obserwuje jak szybko sie nagrzewa, czy sie nie przegrzewa i przy jakiej temp. wentylator sie zalacza), dlatego tez zapytalem jak pompe sprawdzic, chodzi mi obardziej wnikliwe ;-)

Moze ja wymontowac, ale jak wymontuje to co mam z nia zrobic (bardziej mechanik niz ja ;-))



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn gru 19, 2005 20:30

No to tylko sparwdzenie manometrem jakie cisnienie daje - wyjecie nic nie da - ale bardziej bym obstawial problem elektryczny - np, przekaznik odlacza pompe..
Iskra jest jak zgasnie?



lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: lagwus » pn gru 19, 2005 20:43

No jest. Zapasowa swieca, zapieta na jeden z przewodow, proba zaplonu i iskra leci.

W takim razie dwa dodatkow pytanka:

1. Z serii co by bylo gdyby: jednak iskry nie bylo...?
2. Gdzie ten przekaznik i jak go sprawdzic...?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt gru 20, 2005 00:56

lagwus pisze:1. Z serii co by bylo gdyby: jednak iskry nie bylo...?
Obstawial bym wtedy czujnik Halla jednak..

lagwus pisze:2. Gdzie ten przekaznik i jak go sprawdzic...?
Gdzies byla rozpiska przekaznikow z mk3 - ale jak zgasnie i nie chce odpalic, wez podepnij miernik do kostki ktora dochodzi do pompy paliwa - zobacz czy jest napiecie - wyeliminujesz ewentualnie elektryczny wlasnie problem..



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt gru 20, 2005 02:05

A odnośnie ciśnienia na pompie, to powinno być o ile się nie myle 3 bar.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 414 gości