luz miedzy tłokiem a cylindrem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

luz miedzy tłokiem a cylindrem

Post autor: marek245 » czw lut 25, 2010 17:13

Witam mam takie małe pytanko czy to normalne żeby tłok w cilindrze mozna było ruszyc na boki sciagnełem dzisiaj głowice bo palił mi olej i przez przypadek jak wycierałem tłoki zobaczyłem ze tłok sie rusza i to dosc duzo wkładałem szczelinomierz i jest 0.40 luzu jak dla mnie to chyba troche za dużo acha najwazniejsze to silnik 1.4 ABD 92r prosze o jakies porady czy to normalne



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » czw lut 25, 2010 17:24

jeśli tłok z pierścieniami taki ma luz to raczej szrot.


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw lut 25, 2010 17:32

przydałyby się nowe tuleje i tłoki z pierścieniami :bajer:



Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

Post autor: marek245 » czw lut 25, 2010 17:39

mi to bardziej wyglada na wywalone tłoki bo mierzyłem srednice cylindra i wszystkie sa takie same a patrzac z góry na tłoki to widze pierscienie



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw lut 25, 2010 18:10

a są ranty na tulejach czy są gładkie???



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw lut 25, 2010 18:52

marek245 pisze:mi to bardziej wyglada na wywalone tłoki bo mierzyłem srednice cylindra i wszystkie sa takie same a patrzac z góry na tłoki to widze pierscienie
No i będziesz widział.
Tłok jest prowadzony dolną częścią zwaną płaszczem i luz mierzony tam, jest miarodajny.
Góra tłoka zawsze jest mniejsza z uwagi na rozszerzalność cieplną.
Istotne jest czy na tulejach, kilka milimetrów poniżej uszczelki jest widoczne zużycie i jaka jest jego wielkość - można nawet ocenić przesuwając palcem.Zużycie w osi silnika powinno być mniejsze a prostopadle - większe i tu należy zwrócić uwagę tzn na wielkość zużycia.
Lepiej napisz ile zżerał oleju i co chcesz zrobić po ściągnięciu głowicy. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

Post autor: marek245 » czw lut 25, 2010 22:05

chyba czeka mnie kupno nowego silnika bo chyba nie opłaca sie robic remontu



paul_st
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 24, 2010 01:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: paul_st » pt lut 26, 2010 00:31

To ze brał olej moze byc od uszczelniaczy zaworowych. a jezeli juz ściagnołes glowice to daj nowe pierscienie i smigaj dalej:)



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt lut 26, 2010 12:31

Same pierścienie nic nie dadzą, bez szlifu cylindrów nie ma sensu taka operacja.



Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

Post autor: marek245 » pt lut 26, 2010 19:52

dobra temat do zamkniecia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości