Hamulce twardy pedal

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Hamulce twardy pedal

Post autor: pkolo86 » czw lut 25, 2010 15:54

Witam posiadam Golfa IV TDI 90 koni rocznik 1999 mam taki problem z hamulcami podczas jazdy gdy np nacisne pedal hamulca tak z 3 razy podrzad to pedal mi sie robi twardy przejade z 20 metrow i jest ok i jak znow nacisne pedal to za 3 razem mi sie robi znowu twardy. Prosze o pomoc bo nie wiem co jest tego przyczyna boje sie ze to moze papa hamulcowa:( pozdrawiam Pawel.


Pawel

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Post autor: tovdi1 » czw lut 25, 2010 16:03

PRĘDZEJ SPADŁ CI PRZEWÓD IDĄCY OD SERWA DO TZW WAKU-POMPY, ewentualnie padła waku-pompa



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Post autor: xlsss » czw lut 25, 2010 16:22

Też mam taką samą sytuację w swoim MKIII ale to raczej nie stwarza żadnego problemu. Podczas kilku razowego naciśnięcia pedała hamulca twardnieje, ale to są mocne naciśnięcia w moim przypadku



pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkolo86 » czw lut 25, 2010 19:05

ten klopot mam od momentu takiego jak pewnego razu mi puscila pokladka aluminiowa w tylnym lewym kole pod tym cylinderkiem i jak naciskalem to mi plyn lecial z pod tej podkladki. i zrobilo sie malo plyny az kontrolka mi piszczala moze to zle odpowietrzone jest?? boje sie bardzo ze to moze ta pompa mi padla a to chyba spory wydatek jest ;(

[ Dodano: 25 Lut 2010 20:52 ]
Prosba wielka piszcie cos na ten temat. Bede bardzo wdzieczny.


Pawel

paul_st
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 24, 2010 01:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: paul_st » pt lut 26, 2010 00:42

Napewno masz zapowietrzony układ hamulcowy. Sprobuj odpowietrzyc na tym kole co miales uszkodzona ta uszczelke. no i nalezalo by odpowietrzyc przy pompie na przewodach , bo jezeli braklo ci plynu to napewno bedzie na pompie tez zapowietrzone. To jest typowy przykład zapowietrzenia ukl. Pedal hamulca "rosnie". Zrob to albo udaj sie do miechanika i Ci to zrobia pozdr.



pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkolo86 » pt lut 26, 2010 07:55

paul_st pisze:Napewno masz zapowietrzony układ hamulcowy. Sprobuj odpowietrzyc na tym kole co miales uszkodzona ta uszczelke. no i nalezalo by odpowietrzyc przy pompie na przewodach , bo jezeli braklo ci plynu to napewno bedzie na pompie tez zapowietrzone. To jest typowy przykład zapowietrzenia ukl. Pedal hamulca "rosnie". Zrob to albo udaj sie do miechanika i Ci to zrobia pozdr.
Dzieki wielkie za rade. A wiesz moze jak sie to opowietrza a glownie mi chodzi przewody przy paompie bede baaardzo wdzieczny :). Pozdrawiam


Pawel

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Post autor: tovdi1 » pt lut 26, 2010 10:30

żeby odpowietrzyć trzeba poluzować zaworki przy tłoczkach/cylinderkach, dokręcić je z powrotem, druga osoba siedzi w środku i pompuje pedałem aż zrobi się twardy, wciska go następnie do oporu i trzyma, a ty odkręcasz powoli zaworek, i robicie tak do czasu aż płyn będzie bez pęcherzyków powietrza
i tak po kolei każde koło, zaczynamy od najdalszego, czyli prawy tył, potem lewy tył, prawy przód i lewy przód
wyposaż się w płyn na dolewkę
a cena pompy hamulcowej to groszowe sprawy, przynajmniej u mnie na szrocie



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Hamulce twardy pedal

Post autor: PinkFloyd » pt lut 26, 2010 11:19

pkolo86 pisze:Witam posiadam Golfa IV TDI 90 koni rocznik 1999 mam taki problem z hamulcami podczas jazdy gdy np nacisne pedal hamulca tak z 3 razy podrzad to pedal mi sie robi twardy przejade z 20 metrow i jest ok i jak znow nacisne pedal to za 3 razem mi sie robi znowu twardy. Prosze o pomoc bo nie wiem co jest tego przyczyna boje sie ze to moze papa hamulcowa:( pozdrawiam Pawel.
Poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985&start=0 jakby całkiem spadł przewód od popcisnienia to wtedy nie było by sterowania kierownicami turbiny i samochód by wpadał w tryb awaryjny w związku z niedoładowaniem i by był słaby. Ewentulanie sprawdz na wejściu do serwa gruby przewód podcisnienia gdzie jest zgrzany - bo często tam peka , przewody z akumulatora podciśnienia i sterowania kierownicami czy nie są gdzies popękane.
Ostatnio zmieniony pt lut 26, 2010 11:25 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkolo86 » pt lut 26, 2010 18:32

Witam ponownie. Zrobilem tak jak mi kolega mowil wyzej bym odpowietrzyl. Odpowietrzylem i to samo. pedal sie robi twardy bardzo mimo iz go wsicne na sile samochud leci. Pierwszy raz jak zachamuje jest ok potem szybko drugi jest juz inaczej a za 3 badz 4 zachamuje i juz samochud leci i pedal sie robi twardy. Prosze o pomoc:(


Pawel

Orcio

Post autor: Orcio » pt lut 26, 2010 20:22

pkolo86 pisze:Witam ponownie. Zrobilem tak jak mi kolega mowil wyzej bym odpowietrzyl. Odpowietrzylem i to samo. pedal sie robi twardy bardzo mimo iz go wsicne na sile samochud leci. Pierwszy raz jak zachamuje jest ok potem szybko drugi jest juz inaczej a za 3 badz 4 zachamuje i juz samochud leci i pedal sie robi twardy. Prosze o pomoc:(
azrobiles to tak jak powinienes?
zapowie... ABS no to przesr...



pkolo86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 10, 2009 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: pkolo86 » pt lut 26, 2010 21:35

wszsytkie kolo po koleji odpowietrzylem (tylko ze nie od tylu tylko od prozdu bo kolega mi mowi ze to znaczenia nie robi) Zrobilem to w takim kierunku LP potem PP potem LT i PT. nie wiem co mam zrobic naprawde juz boje sie ze to pompa rozwalona jest. ale wszsytko bylo ok do momentu tego jak napisalem wyzej wracajac z miasta palila mi sie kotrolka taka czerwona od recznego i ona mrygala i piszczala bo mi plyn ucieklam z cilinderka podczas hamowaniai bylo cisnienie w werzu bo sie podkladka aluminiowa rozwalila. Moze odpowietrzyc je w sposb taki ja mo kolega wyzej napisal ze zaczynajac od tylu o potem przod prosze o pomoc:(

Ps. a jak by tp byly zapowietrzone ABS to co wtedy?????

[ Dodano: 26 Lut 2010 22:29 ]
prosze jeszcze o jakies rady a podobno w papoie od abs jest tez jakis plyn ale nie wiem gdzie teb zbiorniczek jest itp

[ Dodano: 27 Lut 2010 02:16 ]
prosze o pomoc bardzo goronco bo juz nie wiem co to moze byc
Ostatnio zmieniony pt lut 26, 2010 21:38 przez pkolo86, łącznie zmieniany 1 raz.


Pawel

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 160 gości