Rozrzad?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misiek_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 14, 2005 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Rozrzad?

Post autor: misiek_83 » pn gru 19, 2005 10:59

Witam szanownych klubowiczow.Kilka dni temu moj kuzyn wymienial mi pasek rozrzadu i klinowy przy okazji.Jest on z wyksztalcenia niby mechanikiem i wszystko wie jak twierdzi :smoke: Po tej jego wymianie samochod zaczal strasznie dziwnie chodzic,mianowicie na malym gazie samochodem non stop szarpie.Jedynie przy przyspieszaniu nie ma tego problemu,kiedy tylko jade stala predkoscia zaczyna szarpac na kazdym biegu.Dodam tylko ze zanim wlozyl tam swoje lapy,samochodzik chodzil jak marzenie.Hmmmmmmmmmm zbieg okolicznosci?Nie sadze.Czy mogl zle ustawic kola rozrzadu i teraz jest jak jest??



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pn gru 19, 2005 11:01

prawdopodobnie nie ustawił odrazu zapłonu tak wieć możesz mieć przestawiony w stosunku do koła


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn gru 19, 2005 11:19

może być źle ustawiony rozrząd i również żle ustawiony zapłon


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn gru 19, 2005 18:25

Pewnie sie walnol o jakis zabek ;)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

misiek_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 14, 2005 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: misiek_83 » pn gru 19, 2005 18:38

Trzeba bedzie do warsztatu podjechac :hmm:



wara99

Post autor: wara99 » pn gru 19, 2005 19:16

przecierz jak sie mozna walnąc co idiota jest ustawic na znakach to podstawa i nie jest to skomplikowane . a odkrecal ten korek co jest w skrzyni zeby na wale zobaczyc czy sie zgadza???



misiek_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 14, 2005 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: misiek_83 » pn gru 19, 2005 19:20

Tak odkrecal ten korek,tak mi sie wydaje w kazdym badz razie.Moze wina zaplonu??A nie mozna zgasic silnika i wymienic?Jak sie zgasi silnik to przeciez wszytko jest dobrze ustawione.On sie bawil przestawial,nie wiem.



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn gru 19, 2005 19:22

wara99 pisze:przecierz jak sie mozna walnąc co idiota jest ustawic na znakach to podstawa i nie jest to skomplikowane . a odkrecal ten korek co jest w skrzyni zeby na wale zobaczyc czy sie zgadza???
Ten korek jest od zapłonu a nie od rozrządu. Chyba że masz na myśli znak "0" ale ten jest na kole pośrednim od rozrządu. Wystarczy ustawić wszystkie znaki na kołach od rozrządu.

Machnął się pewnie na którymś kole ze znakiem, albo wcześniej było źle ustawione na wałku pośrednim co nie ma wpływu na fazy rozrządu tylko na zapłon i teraz ustawił wszystko na znaki tak jak powinno być tylko że jeszcze trzeba w takiej sytuacji zapłon ustawić na lampę stroboskopową.

Także postprawdzaj czy znaki się zgrywają i jeśli tak to ustaw zapłon i wróci do normy na 100%


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

misiek_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 14, 2005 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: misiek_83 » pn gru 19, 2005 19:40

Tak czy siak musze jechac do warsztatu,nie posiadam lampy stroboskopowej.Ciekaw jestem co on tam namieszal.Wczesniej naprawialem lampy i wyciagalem bezpieczniki ale to nie ma chyba nic do rzeczy??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 19, 2005 19:53

Słuchaj do ustawienia rozrządu w benzynowcach wystarczaą tylko znaki na kołach zębatych paska i pasowym zakładanym na wał. Znakiem na zamachowym się nie przejmuj jeśli wszystko chodziło ok przed wymianą. Jak zgrasz te znaki ze sobą (nie napisałeś jaki silnik) to musi zatrybić. Dopiero ew. potem ustawienie zapłonu. I nie może minimalna różnica ustawienia zapłonu wywołana naciągnięciem starego paska spowodować takich wariacji z silnikiem jak masz. Tak na marginesie jaki sens zmieniać ustawienie zapłonu po wymianie paska. Potem co? regulować zapłon co parę tysięcy w miarę naciągania się paska? Kto to robi? To zwykła przesada. Od czego elektronika w aucie ktora ma chronić auto przed spalaniem stukowym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn gru 19, 2005 19:57

Paweł Marek pisze:Słuchaj do ustawienia rozrządu w benzynowcach wystarczaą tylko znaki na kołach zębatych paska i pasowym zakładanym na wał. Znakiem na zamachowym się nie przejmuj jeśli wszystko chodziło ok przed wymianą. Jak zgrasz te znaki ze sobą (nie napisałeś jaki silnik) to musi zatrybić. Dopiero ew. potem ustawienie zapłonu. I nie może minimalna różnica ustawienia zapłonu wywołana naciągnięciem starego paska spowodować takich wariacji z silnikiem jak masz. Tak na marginesie jaki sens zmieniać ustawienie zapłonu po wymianie paska. Potem co? regulować zapłon co parę tysięcy w miarę naciągania się paska? Kto to robi? To zwykła przesada. Od czego elektronika w aucie ktora ma chronić auto przed spalaniem stukowym
Nie każdy silnik ma czujnik spalania stukowego :hmm: Pozatym mi chodziło o to, że jeśli wcześniej było przesunięcie no kole pośrednim (które napędza aparat zapłonowy) a teraz jest wszystko idealnie na znakach zrobione to siłą rzeczy musiał się przestawić zapłon o tyle o ile wcześniej było źle na kole pośrednim.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

misiek_83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr gru 14, 2005 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: misiek_83 » pn gru 19, 2005 19:59

Ja sie nie znam na tym,tylko na elektryce troche.Nie bede tam nic grzebac bo go nie odpale :grin: Silnik 1.8 benzin na jednopunkcie :grrr:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 19, 2005 20:08

Rozumiem, ale najpierw niech sprawdzą ustawienie kół paska bo na 99 procent się mechanior machnął o 1 lub nawet 2 zęby
.

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 7:09 pm ]
paulox pisze: siłą rzeczy musiał się przestawić zapłon o tyle o ile wcześniej było źle na kole pośrednim.
więc właśnie dlatego najpierw właściwe ustawienie kół, potem ew. zapłon.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn gru 19, 2005 21:01

Paweł Marek pisze:Rozumiem, ale najpierw niech sprawdzą ustawienie kół paska bo na 99 procent się mechanior machnął o 1 lub nawet 2 zęby
.

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 7:09 pm ]
paulox pisze: siłą rzeczy musiał się przestawić zapłon o tyle o ile wcześniej było źle na kole pośrednim.
więc właśnie dlatego najpierw właściwe ustawienie kół, potem ew. zapłon.
Święta prawda :grin: Od początku tak pisałem :pub:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości